Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-16, 13:21
  #1
Medlem
grovalarks avatar
Hejsan! Jag har ganska nyligen börjat utbilda mig till en java-utvecklare. Jag är helt enkelt nyfiken på att se andras projekt!

Finns det några här som vill dela med sig utav sina egen-kodade applikationer?

Det ska endast vara inom Java!

Denna applikationen gjorde jag på två arbetsdagar, notera att jag började med JavaFX förra veckan, så var snälla!

Det är en applikation där man kan boka bio-biljetter.
Jag kan dela med mig utav koden om så önskas, det mesta är gjort med gridPane.

https://streamable.com/l6zo8g

Tack!
Citera
2020-10-16, 13:38
  #2
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grovalark
Finns det några här som vill dela med sig utav sina egen-kodade applikationer?

Du kan hitta många projekt på github.com och sourceforge.net
I java har jag endast lekt med MoparScape av moparisthebest, vilket har varigt mycket lärorikt.
Hoppas du hittar något intressant.
Citera
2020-10-16, 13:39
  #3
Medlem
grovalarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Du kan hitta många projekt på github.com och sourceforge.net
I java har jag endast lekt med MoparScape av moparisthebest, vilket har varigt mycket lärorikt.
Hoppas du hittar något intressant.

Yes jag har och använder gitHub! Tack för tipsen
Citera
2020-10-16, 14:10
  #4
Medlem
Kul att du vill lära dig programmering!

Förbättringsförslag:

Verifiering av telefonnummer, finns like olika modeller. Något som är bra att ha koll på framöver

Håll samma storlek på skärmen - hela tiden. UI som ändrar storlek är inte OK.

Skicka ett mail när beställningen är gjord.

Möjlighet att hitta gamla beställningar mha ett användarid/beställningsnummer eller telefonnummer.

Länge sen jag gjort något i java så har inget att visa men lycka till!
Citera
2020-10-16, 14:47
  #5
Medlem
grovalarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Kul att du vill lära dig programmering!

Förbättringsförslag:

Verifiering av telefonnummer, finns like olika modeller. Något som är bra att ha koll på framöver

Håll samma storlek på skärmen - hela tiden. UI som ändrar storlek är inte OK.

Skicka ett mail när beställningen är gjord.

Möjlighet att hitta gamla beställningar mha ett användarid/beställningsnummer eller telefonnummer.

Länge sen jag gjort något i java så har inget att visa men lycka till!

Yes jag håller med om det där med storleken, det kunde jag absolut göra bättre! Detta var mest bara för att pröva lite JavaFX, jag kommer förmodligen inte använda JavaFX någonting i framtiden. Det känns ganska outdated och mera hårdkodat än vad de behöver vara i dagens läge. Men man kan definitivt lära sig saker i JavaFX som man har nytta av i andra sammanhang också!

Tack för tipsen!
Citera
2020-10-20, 21:26
  #6
Medlem
En grupp klasskompisar gjorde ett SJUKT projekt förra semestern i javafx och fick en fet FEMMA. Gjorde själv ett projekt men det skäms jag för att visa så visar endast det bästa.
Det var en kurs som hette "software development for engineers" där vi också lärde oss att använda databaser (Hibernate h2), design patterns (MVC i detta fallet) och olika development methodologies (Scrum). Sen använde vi oss också av Maven som är ett verktyg för att hjälpa dig att hantera dokumentation/dependencies mm.

https://github.com/retrx0/TeamAvengers

Tänk på att 2 av dem har kodat länge och lade oändligt många timmar på det så jämför dig inte.
Det är det jag försöker säga till mig själv iallafall.
Citera
2020-11-28, 19:04
  #7
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grovalark
Hejsan! Jag har ganska nyligen börjat utbilda mig till en java-utvecklare. Jag är helt enkelt nyfiken på att se andras projekt!

Finns det några här som vill dela med sig utav sina egen-kodade applikationer?

Det ska endast vara inom Java!

Denna applikationen gjorde jag på två arbetsdagar, notera att jag började med JavaFX förra veckan, så var snälla!

Det är en applikation där man kan boka bio-biljetter.
Jag kan dela med mig utav koden om så önskas, det mesta är gjort med gridPane.

https://streamable.com/l6zo8g

Tack!

Tips!

Använd Scenebuilder från GluonHQ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback