2020-10-16, 20:24
Medlem
Finns mjlighet att jag mste slja lgenheten i Oslo i sommar och kommer d f in ca 900k p kontot.

Vill sjlvklart f pengarna att fortstta vxa och mina tankar gr mot att investera i nyproduktion fr att sedan slja nr det r frdigbyggt. Eller helt enkelt bara kpa en ny lgenhet i Oslo.

Eller vad hade ni gjort? r inte s insatt i fonder eller aktier, men nyfiken p era egna erfarenheter.
Pengarna kommer jag inte behva nrmaste tiden.

Hlsningar!
Citera
2020-10-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaucho10
Finns mjlighet att jag mste slja lgenheten i Oslo i sommar och kommer d f in ca 900k p kontot.

Vill sjlvklart f pengarna att fortstta vxa och mina tankar gr mot att investera i nyproduktion fr att sedan slja nr det r frdigbyggt. Eller helt enkelt bara kpa en ny lgenhet i Oslo.

Eller vad hade ni gjort? r inte s insatt i fonder eller aktier, men nyfiken p era egna erfarenheter.
Pengarna kommer jag inte behva nrmaste tiden.

Hlsningar!
Varfr slja lgenheten om du nd inte behver pengarna, och nd funderar p att kpa en annan lgh?

Behll och hyr ut istllet om du inte behver pengarna eller boendet, och inte r insatt eller knner dig bekvm med aktier/fonder.
Citera
2020-10-17, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidgetMolester
Varfr slja lgenheten om du nd inte behver pengarna, och nd funderar p att kpa en annan lgh?

Behll och hyr ut istllet om du inte behver pengarna eller boendet, och inte r insatt eller knner dig bekvm med aktier/fonder.

ger endast 50% av lgenheten. Och mste kanske behva slja den.
Citera
2020-10-17, 09:10
Medlem
Det r svrt att f pengarna att vxa skert och samtidigt ha dem tillgngliga fr ett kp.
Det enda skra alternativet idag r ett obundet sparkonto hos en nischbank med isg, har du tur slr de inflationen, men det r tveksamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in