Ska försöka fatta mig kort, det blir nog rätt rörigt men ha tålamod om du har lite tid att ta kol på. För en tid sedan fick vi i trapphuset tv-skärmar uppsatta som visar olika info om boende och annat jox. Denna skärmen 40" tror jag var ständigt igång 24/7 men inget som störde på något vis. Nu har dem installerat en sensor som gör att den bara lyser upp i 30 min när någon är framför. Motiveringen är att dels förlänga livstiden på skärmen, men också för att vara "klimatsmarta". Grejen är att jag har fått dåligt minne och läser jag om något minns jag inte allt, inte mycket alls faktiskt men oftast slutklämmen av vad jag tycker om en viss sak (väldigt besvärligt när man diskuterar olika ämnen med någon eftersom jag bara vet VAD jag tycker, inte alltid VARFÖR) Var tidigare en extremt bra "debattör/bra på att argumentera, sällan jag förlorade. Men det här men "klimatsmart", för mig är det bara en PK-floskel för att det ska låta bra. Sverige har blivit ett miljö o klimatfascisistiskt land för att någon skrev en bok på 90-talet om ett klimathot (hockeyklubban) som inte existerar. När folk väljer "klimatsmart", hur stor skillnad gör man då egentligen globalt sätt? Av allt jag läst och seminarier jag lyssnat på i många år har jag kommit fram till att detta inte någon skillnad överhuvud taget mer än att "lätta" på vissa samveten och kosta betydligt mer. Vad är er syn på det hela?
P.s postar här också för att "skriva av mig" så att säga. Vill moderator ta bort tråden är det lugnt.
P.s postar här också för att "skriva av mig" så att säga. Vill moderator ta bort tråden är det lugnt.