Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-11-02, 09:11
  #13
Medlem
Okej men vad tycker folk om tunnelbaneresan dit runt 21-tiden?
Citera
2020-11-04, 01:09
  #14
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erran55
Okej men vad tycker folk om tunnelbaneresan dit runt 21-tiden?

Flytta till Gröna linjen söder om söder mycket bättre finns typ bara ett par stökiga kvarter där. Där är det fullt med stundenter och fattigare hipsters som bor i första och andrahand.

Hade ett ragg som bodde i hyresrätt i Vårberg och det var alltid ett jävla kaos ta sig dit spontant på kvällarna. Man fick lära sig att inte dra till sig uppmärksamhet på tuben.

Allt efter Skärholmen är skit på Norsborgglinjen tyvärr.
Men vore jag dig ung och vill komma bort ifrån familjen skulle jag satsa på inneboende och sitta kvar i kön tills du får råd med något bättre.
Citera
2022-03-21, 22:35
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Hallunda? Oerhört inte. Det var ruffigt redan för 25 år sen då jag bodde i krokarna. Men otryggheten sker inte i Hallunda, utan hela tunnelbanesträckan dit. Blev rånad sex gånger sommaren 95 där.

Tidigare (runt 2010-2012 enligt barndomsminnen) kunde man se en och annan svensk, t.ex en som var ute med barnet i lekparken, en äldre svensk kvinna som satt "barnvakt" med flera svenska barn ute i lekparken, och en svensk (säkert skötsam) kille som skulle parkera bilen. Tror dock att denna syn blivit något av en utopi där
Citera
2022-03-22, 10:36
  #16
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allexx2
Tidigare (runt 2010-2012 enligt barndomsminnen) kunde man se en och annan svensk, t.ex en som var ute med barnet i lekparken, en äldre svensk kvinna som satt "barnvakt" med flera svenska barn ute i lekparken, och en svensk (säkert skötsam) kille som skulle parkera bilen. Tror dock att denna syn blivit något av en utopi där
Ja, det är som sagt några pendlare till Riksteatern som är kritvita, men de stannar nog inte efter mörkrets inbrott 😁
Citera
2022-03-23, 00:39
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ja, det är som sagt några pendlare till Riksteatern som är kritvita, men de stannar nog inte efter mörkrets inbrott 😁

Ao. Och blev du på riktigt rånad 6 gånger i Stockholms-förorterna?
Citera
2022-03-23, 06:29
  #18
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allexx2
Ao. Och blev du på riktigt rånad 6 gånger i Stockholms-förorterna?
Minst. Bodde på linjen, somnade varenda jävla helg på fyllan. Ung + dum 🙃
Citera
2023-04-27, 13:02
  #19
Medlem
Cauterizers avatar
På väg dit med sambon om ca en månad pga arbete. Var där nu i dagarna och såg på boendet och kände in området lite. Kändes inte som något märkvärdigt. Sen var jag ju såklart inte runt "överallt" utan bara i närheten av där vi kommer bo. Grannen var supertrevlig. Lite gamlingar ute med sina hundar. That's it.

Bott två år ute i Angered i Göteborg, trivdes kanonbra. Det som var drygt var att det var en bit från stan. Kunde vara lite stök på spårvagnen hem efter typ kl 21-22, men aldrig något som hände. Det är uttråkade kids som är lite högljudda.
Kändes typ samma i Hallunda.

Är man orolig för att "råka ut för något" så brukar jag säga att "lämna folk ifred, så lämnar de dig ifred". Du har lika stor risk att bli rånad på Östermalm som i Hallunda. Är du en person som tar dig mellan hemmet och jobbet, som jag, så kommer det gå prick hur fint som helst. Jag hatar att vara på pub osv så kan inte svara för det. Är man ute efter midnatt får man typ skylla sig själv antar jag, oavsett vart du bor.
Citera
2023-04-29, 14:55
  #20
Medlem
Jag hade inte flyttat till Botkyrka alls Inte norra delarna i alla fall
Citera
2024-03-22, 04:39
  #21
Medlem
Flytta dit om du så gärna vill bo där. Men jag skulle råda dig att vänta lite till och kämpa för ett få bostad i ett (mycket) bättre område. För en stund sen läste jag att en dödsskjutning hade ägt rum i Norsborg och där är nära Hallunda/Alby. Tänk om du skulle bosätta dig där och råka ut för det? Det är rena självmordet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback