Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-27, 09:33
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Vad globalisterna menar med sin fjärde industriella revolution är en ren kopia av Kina. De vill göra folk fattiga och samtidigt tvinga nästan alla företag till konkurs. Globalisterna sätter då upp sina industrier som inte har några restriktioner och folk är tvingade att jobba för brödsmulor. De kommer att bo i våningssängar likt i Kina eller koncentrationsläger.

Det är klassiskt slaveri egentligen. Problemet för globalisterna är att det finns fler människor än de behöver så att ha ihjäl majoriteten är också ett mål. De har varit mycket tydliga med detta mål.

Och det är här 5G kommer spela stor roll för kontroll av människor och döda, det kommer användas som ett vapen mot människorna, bara se denna video på vad dessa så kallade gatulampor innehåller när en man mycket noga analyserar deras verkliga mål visar sig dom har en riktigt stark sändare undrar varför..

Rätt så skrämmande.

https://www.bitchute.com/video/ACZ61AFIBnwN/
Senast redigerad av swebarb 2022-08-27 kl. 09:36.
Citera
2022-08-27, 10:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad globalisterna menar med sin fjärde industriella revolution är en ren kopia av Kina. De vill göra folk fattiga och samtidigt tvinga nästan alla företag till konkurs. Globalisterna sätter då upp sina industrier som inte har några restriktioner och folk är tvingade att jobba för brödsmulor. De kommer att bo i våningssängar likt i Kina eller koncentrationsläger.

Det är klassiskt slaveri egentligen. Problemet för globalisterna är att det finns fler människor än de behöver så att ha ihjäl majoriteten är också ett mål. De har varit mycket tydliga med detta mål.

Vilka globalister menar det? WEF är ju tydliga med vad de menar med fjärde industriella revolutionen och det har ingenting alls med det du pratar om att göra, inte heller har de någonsin pratat om att slå ihjäl folk, så du måste tänka på några andra globalister - eller hur?
Citera
2022-08-27, 10:48
Medlem
Citat:

nu har ju inte folk blivit fattigare i kina, tvart om.
men jag haller med om dar finns en koppling mellan kina och wef, medan klaus hostar winthet-davos forum sa ligger det pa kina's bord att vara vard for 'summer-davos' som arligen halls i dalian, dock har det forumet fatt mindre o mindre publikt uppmarksamhet de senare aren....jag har en del teorier om wef/globalism och kina, men haller det for mig sjalv...for tillfallet. men en symbios finns dar.
Senast redigerad av Kirev 2022-08-27 kl. 10:49. Anledning: stavfel
Citera
2022-08-27, 11:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
nu har ju inte folk blivit fattigare i kina, tvart om.
men jag haller med om dar finns en koppling mellan kina och wef, medan klaus hostar winthet-davos forum sa ligger det pa kina's bord att vara vard for 'summer-davos' som arligen halls i dalian, dock har det forumet fatt mindre o mindre publikt uppmarksamhet de senare aren....jag har en del teorier om wef/globalism och kina, men haller det for mig sjalv...for tillfallet. men en symbios finns dar.

Kanske ett onödigt påpekande, men New Champions årsmöte pendlar mellan att hållas i Dalian och i Tianjin.
Citera
2022-08-27, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilka globalister menar det? WEF är ju tydliga med vad de menar med fjärde industriella revolutionen och det har ingenting alls med det du pratar om att göra, inte heller har de någonsin pratat om att slå ihjäl folk, så du måste tänka på några andra globalister - eller hur?

Här får du lite lördagsgodis. Ett klockrent klipp från anrika swebbtv där oraklet Dr Bern förklarar hur världen fungerar 🙂 Han pratar lite om Blackrock och Vanguard. Så här säger han:

Oligarkernas frontorganisation för att påverka politiken är World Economic Forum. Där formas och skapas politikerna som sedan bedriver globalisternas intressen på hemmaplan.

Globalisterna använder sig av tre gigantiska finansbolag för att lägga under sig världens företag. Det handlar om BlackRock, Vanguard och State Street.

Globalisternas system går ut på att äga allt, förklarar Lars Bern senare. När de går in i ett land för att ”hjälpa det” ur en finansiell kris är kravet att de ska sälja av allt till globalisterna, så att dessa kan äga allt. Man försvarar sig med att privat ägande leder till högre effektivitet.

Men det är inte sant, påpekar han, eftersom globalisterna inte är ute efter konkurrens, vilket man kan tro att kapitalism leder till. Men nej. De är ute efter monopol.

https://nyheter.swebbtv.se/lars-bern...AdPLfv4pRVR91g

Har Bern rätt i sin analys eller är han helt ute och cyklar?
Citera
2022-08-27, 16:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Här får du lite lördagsgodis. Ett klockrent klipp från anrika swebbtv där oraklet Dr Bern förklarar hur världen fungerar 🙂 Han pratar lite om Blackrock och Vanguard. Så här säger han:
OK tack så mycket. Vem är Dr Bern? och varför tror du på honom? Har han några bra källor för sina påståenden för i mina öron låter det bara som om han upprepar de vanliga missförstånden och konspirationsteorierna som florerar på nätet.

Citat:
Oligarkernas frontorganisation för att påverka politiken är World Economic Forum. Där formas och skapas politikerna som sedan bedriver globalisternas intressen på hemmaplan.
Vilka oligarker är det?

Citat:
Globalisterna använder sig av tre gigantiska finansbolag för att lägga under sig världens företag. Det handlar om BlackRock, Vanguard och State Street.
På vilket sätt använder de sig av dessa företag? Påståendet låter lika korkat som att skriva att Wallenberg använder sig av AP-fonderna för att ta över månen

Citat:
Globalisternas system går ut på att äga allt, förklarar Lars Bern senare.
När de går in i ett land för att ”hjälpa det” ur en finansiell kris är kravet att de ska sälja av allt till globalisterna, så att dessa kan äga allt. Man försvarar sig med att privat ägande leder till högre effektivitet.
Ger han något bra exempel på när "globalister" gått in i ett land och köpt allt? Det enda jag kommer att tänka på är Kinas uppköp av landområden och företag - men jag är tveksam till om det är det du avser?

Citat:
Men det är inte sant, påpekar han, eftersom globalisterna inte är ute efter konkurrens, vilket man kan tro att kapitalism leder till. Men nej. De är ute efter monopol.

Har Bern rätt i sin analys eller är han helt ute och cyklar?
Svårt att svara på om han inte förtydligar vad och vilka han pratar om.
Citera
2022-08-27, 17:01
Medlem
Citat:
OK tack så mycket. Vem är Dr Bern? och varför tror du på honom? Har han några bra källor för sina påståenden för i mina öron låter det bara som om han upprepar de vanliga missförstånden och konspirationsteorierna som florerar på nätet.

Vilka oligarker är det?

På vilket sätt använder de sig av dessa företag? Påståendet låter lika korkat som att skriva att Wallenberg använder sig av AP-fonderna för att ta över månen

Ger han något bra exempel på när "globalister" gått in i ett land och köpt allt? Det enda jag kommer att tänka på är Kinas uppköp av landområden och företag - men jag är tveksam till om det är det du avser?

Svårt att svara på om han inte förtydligar vad och vilka han pratar om.

Japp han är snål med källorna Bern. Men alltid gott och intressant med personer som vågar köra på lite magkänsla tycker jag, det blir ju alldeles för tråkigt om man ska kräva källa hela tiden när folk pratar om sina idéer 😂

Trevlig lördag på dig Snake!
Citera
2022-08-27, 17:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Japp han är snål med källorna Bern. Men alltid gott och intressant med personer som vågar köra på lite magkänsla tycker jag, det blir ju alldeles för tråkigt om man ska kräva källa hela tiden när folk pratar om sina idéer 😂

Trevlig lördag på dig Snake!
Tack detsamma!Så länge folk är tydliga med att det är idéer de uttrycker tycker jag förstås också det är helt ok. Det är när någon påstår att saker är si eller så men inte kan visa det som jag får krulliga morrhår.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-08-27 kl. 17:05.
Citera
2022-08-27, 19:53
Medlem
Psykonaut-s avatar
Snipp snapp snut, så var sagan slut!

Citat:
Men samtidigt anser Lars Bern att globalisterna har kört i diket. Detta på grund av kriget i Ukraina. Globalismen tog fart efter Sovjetunionens fall, för då blev världen unipolär, där västvärldens oligarker kunde styra och ställa. Men så är det inte längre. Världen blir nu allt mer multipolär. Globalisterna hoppades att Ukrainakriget skulle sänka Ryssland, men så ser det inte ut att bli. De trodde att ryssarna skulle sätta in en jättearmé, och på detta sätt i slutändan försvagas. Men i stället har ryssarna varit försiktiga och fört ett framgångsrikt artillerikrig där de succesivt utplånar Ukrainas trupper, som lidit enorma förluster.

Britterna har varit ute efter att ”kolonisera” Ryssland i flera hundra år, enligt Lars Bern. Det är därför som den ryske presidenten Vladimir Putin är så hatad i väst – för att han är nationalist och satte stopp för globalisternas försöka att roffa åt sig Rysslands naturresurser.

I stället reser sig nu Ryssland och Kina. När Europa tagit sig igenom inflationen och energikrisen som står för dörren, och som skrämmer Bern ”enormt”, säger han, tror han att västvärlden kommer återgå till en politik där nationella intressen styr.

– Vad som kommer hända i vinter vill jag inte ens tänka på. Men när vi tagit oss igenom det tror jag att vi kommer tillbaka till en nationell planering. Och jag hoppas att EU havererar totalt, för EU har bidragit till den här skadan. EU är ur fas med verkligheten.

Det bidde ingen Great Reset,
Citera
2022-08-27, 20:45
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Och det är här 5G kommer spela stor roll för kontroll av människor och döda, det kommer användas som ett vapen mot människorna, bara se denna video på vad dessa så kallade gatulampor innehåller när en man mycket noga analyserar deras verkliga mål visar sig dom har en riktigt stark sändare undrar varför..

Rätt så skrämmande.

https://www.bitchute.com/video/ACZ61AFIBnwN/

Jag tror inte på teorin med gatlampor och 5G. Vem är det som pröjsar för alla dessa superglödlampor som borde vara svindyra? Var är de kopplade till marknätet? Operatörerna hade blivit vansinniga om de visste att konkurrenter kunde använda kommunens gatlampor som infrastruktur och börjar stämma för inför konkurrensdomstolen.
Citera
2022-08-27, 20:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror inte på teorin med gatlampor och 5G. Vem är det som pröjsar för alla dessa superglödlampor som borde vara svindyra? Var är de kopplade till marknätet? Operatörerna hade blivit vansinniga om de visste att konkurrenter kunde använda kommunens gatlampor som infrastruktur och börjar stämma för inför konkurrensdomstolen.

Underbart - att man sätter 5G-utrustning i till exempel gatlampor är ett av ett ytterst fåtal påståenden i den här forumdelen som jag finner fullt trovärdigt. 5G är ju mer kortvågigt än föregående generationer och kräver alltså tätare placering av sändare/mottagare så att placera utrustningen i befintliga positioner som gatlampor verkar väl rätt praktiskt?
Citera
2022-08-27, 21:07
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Underbart - att man sätter 5G-utrustning i till exempel gatlampor är ett av ett ytterst fåtal påståenden i den här forumdelen som jag finner fullt trovärdigt. 5G är ju mer kortvågigt än föregående generationer och kräver alltså tätare placering av sändare/mottagare så att placera utrustningen i befintliga positioner som gatlampor verkar väl rätt praktiskt?

Så fort kommunen är inblandad träder lagen om offentlig upphandling in. Politiker är i sin natur giriga och skulle låta högstbjudande använda sin infrastruktur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in