Citat:
Ursprungligen postat av
Vvdjs
Brukar WEF ge ut reklamfilmer på det här sättet?
De har aldrig gett ut en reklamfilm vd jag känner till.
Citat:
Släpptes alla 7 videorna samtidigt?
Ja, det var delar av samma projekt där 8 personer ombads ge sina tankar om hur framtiden skulle kunna te sig.
Citat:
Gav danskan sitt uttalande före eller efter att hennes vision sågades och WEF raderade den ifrån sin Youtube kanal?
Efter att kritiken börjat (om än mycket mindre än spridningen idag) men innan de tog bort filmen.
Citat:
Vet du om det hör till vanligheten att tankesmedjor producerar reklam för deras obskyra visioner?
Det är ingen reklam - det är ett underlag tänkt att väcka tankar och diskussion (vilket man onekligen lyckades med om än på ett sätt man nog aldrig kunnat föreställa sig).
Citat:
Vad säger danskan skulle hända i världen så att hennes scenario skulle inträffa?
Ingen aning - du kan väl fråga henne:
https://www.thedanishparliament.dk/members/ida-auken
Citat:
Alltså varför tror hon att vi skulle vara glada över att inte äga något?
Frihet från skulder och en massa saker vi inte behöver kanske? Skillnaden skulle väl dessutom vara ytterst marginell för de flesta - inte många är skuldfria och det är väl ofta banken som äger både bostad och bilarna de använder…
Själv skulle jag avsky att dela bil med andra eller inte äga min egen - jag åker aldrig kommunalt och är om inte skuldfri så i alla fall en bit på väg..