Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Självklart finns det mängder av konspirationer och skit vi inte känner till - men det innebär ju inte att jag stillatigande tänker låta folk påstå saker de inte har minsta bevis för, eller att jag inte tänker motbevisa sådant jag kan motbevisa..
Om vi tar ett namn från rubriken, låt oss säga Rockefeller.
Att den familjen har styrt USA i barkunden, samt har skapat de bank-institutioner som i praktiken gett dem och andra "en procentare" nästan monopol på att skapa krediter till länders riksbanker.
Eller värre, via Världsbanken kalla det för en humanitär åtgärd att sätta ett fattigt land i skuld så att det för evigt måste förbli fattigt, då räntor och amorteringar bara växer hela tiden.
De hade USAs militär till att bomba fram lydstater runt om i världen eftersom olja då likt som nu ger en
otrolig makt om man har kontrollen över den.
Min Kinateori som det finns en tråd om, är en form av förklaringsmodell till det som just nu händer i världen. Kallar du det för en konspirationsteori, att försöka förstå en samtid som ingen hittills har gett något bra svar på?
Jag har andra alternativa modeller om utgången av Ukrainakriget, så kavla upp armarna min vän.