2022-07-02, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Sålänge du går rak i ryggen kan du ha på dig vafan som helst och endå vara mer respektingivamde än de flesta.

Även om du går i badtofflor och målar tånaglarna i rosa skimrande glitterlack?💅
Citera
2022-07-04, 23:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
I vilka länder går killar/män omkring i shorts över knä-höjd när det är varmt ute?

Visste ni att det anses som gay i många länder? (alla tjejer/kvinnor kan dock visa mer hud utan att utpekas som homosexuella om inte burka är kotym)

Brukar ni ha shorts över knähöjd offentligt (dvs inte hemma i privat miljö eller vid fysisk träning)?

Går svenskar oftare med shorts över knä höjd än invandrare?

Har ni lagt märke till detta fenomen i något annat land? Hur var det där?

Åsikter?

Går byxorna över knäna så är det inga shorts.
Citera
2022-07-05, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Går byxorna över knäna så är det inga shorts.

Säger vem då?
Citera
2022-07-05, 01:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Säger vem då?

"Kortbyxor är byxor som bara täcker en del av benet och slutar ovanför knäet. I dagligt tal kallas de vanligen shorts, vilket är det engelska ordet för detta plagg."

Det är så, viisste du inte det så har du lärt dig det nu.
Citera
2022-07-05, 01:52
Har långa vältränade ben som dessutom är solbrända nu.
Om mina shorts anses korta är de för att jag är så lång och chad. Köper ju xl.
Citera
2022-07-06, 23:13
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Kör du trekvartsbyxor och fedora eller?

Jag gör det ibland, vad är felet med det nu då?
Citera
2022-07-06, 23:16
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Det är en hatt som datanördar brukar matcha till sina trekvartsbyxor.

Edit: För att besvara din fråga så har jag nästan bara storts i det offentliga när jag antingen tränar eller är utomlands.
Shorts som slutar strax ovanför knäet vanligtvis.
Trekvartsbyxor är otroligt fult och bör inte bäras av någon.

Fedorahatten har jag köpt i Argentina och är av ett erkänt märke. Trekvartsbyxor har jag haft i kombination med hatten i Sydamerika - för jag känt mig bekväm med det. Jag ser ut som en datornörd.

Numera i Sverige har jag ljusblåa shorts som slutar över knäna, de heter Balibong och jag köpte de på Bali, det är surf/badbyxor som jag har till en ljusrosa piké. Jag kan till vis del förstå trekvarsbyxor är fula men inte helt. Kan du utveckla resonemanget trekvarssbyxor + fedora + datornörd?
Senast redigerad av Hegamon 2022-07-06 kl. 23:18.
Citera
2022-07-09, 09:11
Medlem
Det är gay att oroa sig så mycket över valet av shorts.
Citera
2022-07-11, 13:34
Medlem
Det bögigaste som finns är ängsligheten över att misstas som bög. Det trumfar bögigheten som vissa dumskallar tycks kunna tyda i längden på shorts.

Har man snygga, solbruna, välsvarvade mansben med lagom behåring så ska shortsen gärna sluta ovanför knäna, gärna i mitten av låren.

Inga regler utan undantag som med allt inom stil, men det är ett stilbrott som är svårt att komma undan med. Långa shorts alltså.
Senast redigerad av OmniCarnifex 2022-07-11 kl. 13:35. Anledning: Förklaring
Citera
2022-07-11, 16:41
Medlem
LillTurkens avatar
På 70-80talet så var ju alla shorts korta. Samma sak med kalsonger. För folk som inte var med då. Kanske kan se det som DET var bögigt. Men det var det inte. Bögar var hatade. Och den idiot som försvarade bögar blev själv böganklagad. Och det var inget man ville.

Inte så vanligt längre att man ser män som går klädda i enbart kalsonger. Men förr så gick män ofta i bar överkropp. Man kunde lika gärna ha kalsonger på sig på den tiden. Alltså istället för shorts.
Senast redigerad av LillTurken 2022-07-11 kl. 16:44.
Citera
2022-07-11, 17:57
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
I vilka länder går killar/män omkring i shorts över knä-höjd när det är varmt ute?

Visste ni att det anses som gay i många länder? (alla tjejer/kvinnor kan dock visa mer hud utan att utpekas som homosexuella om inte burka är kotym)

Brukar ni ha shorts över knähöjd offentligt (dvs inte hemma i privat miljö eller vid fysisk träning)?

Går svenskar oftare med shorts över knä höjd än invandrare?

Har ni lagt märke till detta fenomen i något annat land? Hur var det där?

Åsikter?

Det är "gay" att vara känslig för andras åsikter, i synnerhet vad töntarna här på forumet tycker.
Citera
2022-07-13, 15:45
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är "gay" att vara känslig för andras åsikter, i synnerhet vad töntarna här på forumet tycker.

Bra skrivet, TS verkar mer ge uttryck för en rädsla att vara garderobs-bög än något annat.
Dessutom verkar det snarare vara tvärtom mot vad hen påstår. Har varit i många länder på vår glob och inte sett samma fula kvartsshorts som vi svenskar verkar vara så förtjusta i på männen där.
Snarare verkar korta shorts vara normen för män i resten av världen med USA som ett stort undantag, men det kan vi ignorera eftersom amerikanarna är värdelösa på klädmode och trender
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in