Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-02, 19:42
  #1
Medlem
Hej,

Som relativt nyinflyttad i Uppsala har jag märkt att området runt Kvarnen är en tillflyktsort för hemlösa/pundare/alkisar. På väg till jobbet passerar jag detta område och det är särskilt längst med S:t Persgatan det verkar härja en del profiler. Den senaste tiden har två hemlösa slagit upp läger under en balkong och deras tillhörigheter ligger utspridda överallt. Det ser lite tjaskigt ut.
Det finns även en medelålders kvinna som brukar stå och skrika och dansa och göra utfall mot folk som går förbi. Vilka är dessa individer? Och har det blivit värre i området eller har det alltid varit så? Förstår ju också att Systembolaget är ett vattenhål...
Citera
2020-11-02, 19:43
  #2
Medlem
DrOutlaws avatar
Alkisarna har alltid hängt runt vaksala torg/kvarnen.
Citera
2020-11-02, 19:47
  #3
Avstängd
Maahess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lrak
Hej,

Som relativt nyinflyttad i Uppsala har jag märkt att området runt Kvarnen är en tillflyktsort för hemlösa/pundare/alkisar. På väg till jobbet passerar jag detta område och det är särskilt längst med S:t Persgatan det verkar härja en del profiler. Den senaste tiden har två hemlösa slagit upp läger under en balkong och deras tillhörigheter ligger utspridda överallt. Det ser lite tjaskigt ut.
Det finns även en medelålders kvinna som brukar stå och skrika och dansa och göra utfall mot folk som går förbi. Vilka är dessa individer? Och har det blivit värre i området eller har det alltid varit så? Förstår ju också att Systembolaget är ett vattenhål...

Så kan vi inte ha det, jag hoppas att du hjälpte till att städa upp deras tillhörigheter för inte kan det väl vara så illa att du inte gjorde nånting utan bara sprang hem och skrev på Flashback istället? Nej det vill jag inte tro, jag har högre tankar om dig än så!
Citera
2020-11-03, 00:47
  #4
Medlem
lone stars avatar
På Kvarngärdet,angränsande bostadsområde, så bor div löst folk. Många lgh har soc vad jag förstår. En hel del knark/ knivviftande osv.
Tidens tecken.
Citera
2020-11-03, 12:28
  #5
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Så kan vi inte ha det, jag hoppas att du hjälpte till att städa upp deras tillhörigheter för inte kan det väl vara så illa att du inte gjorde nånting utan bara sprang hem och skrev på Flashback istället? Nej det vill jag inte tro, jag har högre tankar om dig än så!

Det finns betydligt mer logik i att gå hem och skriva på Flashback än att hjälpa pundar-lösket med att städa upp. Tror du att orsaken till nedskräpningen är att lösket har svårt att städa?
Citera
2020-11-10, 19:23
  #6
Medlem
Sillberts avatar
Finns lite alkis-mångkultur i form av fyra alkis-negrer som brukar stå och skräna där också.
Citera
2020-11-10, 19:26
  #7
Medlem
Jon.Holmss avatar
Är det inte många zige... sorry, EU-migranter också? De brukar ju hänga upp sin tvätt och sprida ut sina tillhörigheter på offentliga platser och tycker det är helt ok.
Citera
2020-11-11, 21:47
  #8
Medlem
Sillberts avatar
Just här vid Kvarnen brukar det vara två zigenar-kvinnor som tigger vid varsin ingång. De sprider inte ut sitt skräp och hämtas i bil vid arbetsdagens slut.
Citera
2020-11-13, 19:32
  #9
Medlem
Var tvungen ta mig från Uppsala sent igår kväll och var runt centralstationen. Fy vad läskigt Uppsala har blivit. Förutom uteliggare och tiggare så passerade jag två män mig med varsina pitbull- läskiga hundar och ägare. Mycket utslagna människor och även högljudda pundare.Fy fan vilken skithåla landet har blivit. Uppsala minns jag som stilla och stendött på 90-talet. Men nu har mångkulturen livat upp skithålan betydligt!
Citera
2021-01-19, 19:28
  #10
Medlem
Har bott i Uppsala hela livet i princip och jobbar precis vid Kvarnen. Vid Kvarnen ligger den heliga trion, Socialen, Uppsalahems huvudkontor och sist men inte minst Systembolaget. Alkisarna får pengar från soc, går sedan vidare till Uppsalahem för att betala hyra och sen till bolaget för att spendera resten. Alkisarna brukar hänga bakom Uppsalahem och strax utanför entrén vid St:Persgatan. Kvinnan som står och skriker ibland är en kändis för mig och mina kollegor. Kan inte outa henne precis men kan säga att kvinnan är helt sjuk i huvudet. Exempel på detta är att hon tvättar sin lägenhet med en våt golvmopp och förstör hela lägenheten med vattenskador. Det här har skett två gånger. Ibland undrar man vad som sker där inne i huvudet, lekar hon brandman och slås mot en eld som inte finns i lägenheten? Allt som allt så är Kvarnen ett ställe för missbrukare, alkisar och människor vars mentala sinne är long gone.
Citera
2024-02-06, 01:37
  #11
Medlem
Instämmer på allt
Citera
2024-02-06, 23:25
  #12
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Vad har hänt? Uppsala på 90 talet var stendött ju. Bortsett från Valborg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback