Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-11-07, 17:28
  #13
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Är väl säkert upphovsrättsregler som ställer till det. Men de pratar om AirPlay? Är det en lösning? Finns det live-tv i mobilversionen av appen?

Kan man hitta SVT1 och SVT2 någonstans? SVT Play verkar vara mest att man ser grejer i efterhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Jag kan inte mycket om Apple-TV, men om du har exempelvis Comhem i ditt hus så är det ju väldigt lätt att se det kostnadsfria grundutbudet direkt i TV:n. Vad är fördelen med att använda Apple TV för detta?

Ja precis, vi har Telenor här men det är så segt det där med en speciell digitalbox, en annan fjärrkontroll osv osv. Jag må vara bortskämd men jag orkar inte ha massa olika grejer runt TV:n. Intresset föddes när jag hörde att man kunde se på SVT:s liveströmmar via Apple TV 4K men jag har ännu inte fått till det, hehe.

Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Kan du inte använda Airplay då? Vet inte om Chromecasten skulle funka. Jag har ju chromecast, men har en annan typ av tv. Annars funkar alltid andra enheter (som dator, smartphone eller surfplatta). Mindre skärm visserligen, men det går att se direktsändningar och annat material på SVT Play där också.

Tack för tips! Jag kan se typ SVT Play-utbudet via en Apple-app men jag kan inte se vanliga hederliga TV-kanalen. Ibland, typ idrott, morgon-TV och andra stora TV-evenemang så hade det varit mysigt att vara med "direkt". Men även dessa kanske går att streama.
Citera
2020-11-07, 17:48
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Kan man hitta SVT1 och SVT2 någonstans? SVT Play verkar vara mest att man ser grejer i efterhand.

Tack för tips! Jag kan se typ SVT Play-utbudet via en Apple-app men jag kan inte se vanliga hederliga TV-kanalen. Ibland, typ idrott, morgon-TV och andra stora TV-evenemang så hade det varit mysigt att vara med "direkt". Men även dessa kanske går att streama.

Jag har sett direktsändningar via SVT Play, men främst via mobilen och datorn. Använder jag datorn så kan jag tex klicka på https://www.svtplay.se/kanaler för att se vad som sänds just nu, och klicka på -> (play-pilen, om jag vill se det live). Antar att det finns samma eller en snarlik funktion om man använder en app till tv (jag har appen i mobil, och det funkar likadant. Jag väljer 'kanaler' och kan då se material som direktsänds på tv). Borde funka likadant på tv, om du skaffar airplay eller chromecast.
Citera
2020-11-07, 18:04
  #15
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Jag har sett direktsändningar via SVT Play, men främst via mobilen och datorn. Använder jag datorn så kan jag tex klicka på https://www.svtplay.se/kanaler för att se vad som sänds just nu, och klicka på -> (play-pilen, om jag vill se det live). Antar att det finns samma eller en snarlik funktion om man använder en app till tv (jag har appen i mobil, och det funkar likadant. Jag väljer 'kanaler' och kan då se material som direktsänds på tv). Borde funka likadant på tv, om du skaffar airplay eller chromecast.

AAAhhh!! Du är en PÄRLA!! Den där sidan har jag inte hittat förrut. Då betyder detta att jag åtminstone kan köra det från AirPlay till min apple TV. Stort tack för hjälpen! Grymt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback