Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-05, 23:21
Medlem
-Hengpung-s avatar
Jag lyssnade på en podd om fallet och vad jag reagerade på är att Marianne tydligen ska ha stannat och pratat med flera personer på vägen ner till varuhandeln där hon skulle köpa glass och godis. Förmodligen folk som bor på vägen till varuhandeln och som är ute och rör på sig i området. Dessa skulle vara mina primära misstänkta i Mariannes försvinnande och människorna som bor i närområdet. De som Marianne pratade med frågade säkerligen vart hon var på väg alldeles ensam och för en eventuell gärningsman (gm) är det intressant information eftersom denne vet att Marianne om några minuter snart går tillbaka samma väg ensam och gm hinner förbereda sig på detta. När Marianne går hem efter att ha handlat så blir hon indragen på gm tomt och vidare in i huset där hon förmodligen bragts om livet samma dag.

Det känns mer sannolikt än att hon blivit indragen i en bil som står utanför varuhandeln, just vid det tillfälle som Marianne är där och handlar. Givetvis finns det en chans att det är så det gått till, men den känns förhållandevis liten och då har Marianne verkligen haft maximal otur och om hon gått hemifrån kanske 5 minuter senare så hade det inte funnits ett "Fallet Marianne" då bilen kört iväg. Men nu var det flertalet personer som vet var Marianne var på väg, även den potentiella gm som frågat Marianne detsamma på vägen dit, och där ser han sin chans att kidnappa Marianne på vägen tillbaka.

Vad jag tror att han gjort med Marianne i tryggheten av sitt hem vill jag inte skriva, men jag tror definitivt att han tagit hennes liv när han var klar. Det finns stora skogsområden på vägen in till Risör och eftersom det tar väldigt lång tid innan sökandet drar igång efter Marianne så har han haft gott om tid att åka ut med kroppen och begrava den i något av dessa områden utanför Risör. Jag tror därför som många andra i tråden att gm finns/fanns i närområdet, kanske dessutom på samma gata som Marianne bodde.

Tyvärr har jag ingen karta eller bilder på hur Mariannes gångväg sannolik sett ut eftersom det inte har skrivits ut några adresser någonstans. Vet någon vilken adress Marianne bodde på och vilken adress varuhandeln låg på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in