Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-27, 06:13
  #193
Medlem
Sinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Ja, det är som att ta placringsråd av Göran Persson personligen, med skattmasen framför näsan och snutens pistolmynning mot tinningen!

Allvarligt, för att åtminstone lindra ångesten i såna här situationer (skatta för realiserade vinster eller hoppa av tåget i tid) så kan man göra så här: Håll alltid många olika slags aktier. Att diversifiera risker är ju väldigt bra i sig, här kommer en bonus: Sälj nu de aktier du har som gått med förlust så att deras resultat uppväger resultatet hos de du helst vill sälja av de som gått med vinst! Så kan man reducera riskexponeringen utan att behöva betala någon skatt alls!
...
Jag har sålt av det jag tror mindre på samt säkrat en del med xact. Huvudsaken är att jag får en mindre fluktuerande portfölj. Då sover jag bättre och handlar mer rationellt. Några förluster hade jag inte. Diversifiera är svårt för en stor del av portföljen är i ett innehav som vuxit med nästan 700% och därmed kommit att ta en för stor andel samtidigt som jag inte bestämt mig för om jag vill sälja av än. Tack för tipsen annars. Fördelen med dippen är att den fått mig att börja se över en långsiktig portfölj som jag mer eller mindre låtit vara.
Citera
2006-05-28, 13:22
  #194
Medlem
Bananas avatar
Blir det en ny svart börsmåndag imorgon tro?
Citera
2006-05-28, 13:39
  #195
Medlem
Inledningsvis ner men sen kan allt ske beroende på hur omvärldens index utvecklas. Tycker uppgången senast var lite väl extrem med tanke på att Nassen endast gick upp 0,6%.
Citera
2006-05-28, 13:42
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slödder
Inledningsvis ner men sen kan allt ske beroende på hur omvärldens index utvecklas. Tycker uppgången senast var lite väl extrem med tanke på att Nassen endast gick upp 0,6%.
Jo, men så var väl nedgången strax innan inte riktigt i paritet med omvärlden heller...
Citera
2006-05-28, 15:25
  #197
Medlem
Jag tippar att börsen går upp 2.0 procent imorgon...
Med stigande metall och oljepriser.
Citera
2006-05-28, 21:32
  #198
Medlem
Dancing_Galaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
Jag tippar att börsen går upp 2.0 procent imorgon...
Med stigande metall och oljepriser.

Min gissning -2.8%
Citera
2006-05-31, 14:15
  #199
Medlem
I-Ss avatar
Från rejält minus till + nu...

Vilken vilda västern...i morse var det ner över 2% ett tag, nu helt plötsligt på +. Längesedan man såg dessa extrema svängningar som är nu. Man kan inte anklaga börsen för att vara förutsägbar längre

Börsen vänder till plus

Stockholmsbörsen vände upp under onsdagseftermiddagen, i linje med utvecklingen på de ledande Europabörserna.
Klockan 13.45 hade OMXS-index stigit med 0,4 procent till 305,6 och OMXS30-index hade gått upp med 0,5 procent till 942,0.
En majoritet av börsens tungviktare hade vänt upp på plus, däribland Ericsson, Nordea, SEB och Astra Zeneca.
Telia Sonera var upp 3,1 procent till 43:80 kronor. Bolaget har kommit överens om nya samtrafikavgifter med finländska operatören Elisa. Enligt Telia Sonera beräknas de nya samtrafikpriserna, som träder i kraft nästa år, förbättra bolagets resultat inom mobil kommunikation med 200 miljoner kronor på årsbasis.
Boliden, som inledde dagen med ett kraftigt fall, återhämtade sig senare kraftigt och var upp 2,3 procent.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?telegramId=104876
Citera
2006-05-31, 16:03
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-S
Vilken vilda västern...i morse var det ner över 2% ett tag, nu helt plötsligt på +. Längesedan man såg dessa extrema svängningar som är nu. Man kan inte anklaga börsen för att vara förutsägbar längre

Börsen vänder till plus

Stockholmsbörsen vände upp under onsdagseftermiddagen, i linje med utvecklingen på de ledande Europabörserna.
Klockan 13.45 hade OMXS-index stigit med 0,4 procent till 305,6 och OMXS30-index hade gått upp med 0,5 procent till 942,0.
En majoritet av börsens tungviktare hade vänt upp på plus, däribland Ericsson, Nordea, SEB och Astra Zeneca.
Telia Sonera var upp 3,1 procent till 43:80 kronor. Bolaget har kommit överens om nya samtrafikavgifter med finländska operatören Elisa. Enligt Telia Sonera beräknas de nya samtrafikpriserna, som träder i kraft nästa år, förbättra bolagets resultat inom mobil kommunikation med 200 miljoner kronor på årsbasis.
Boliden, som inledde dagen med ett kraftigt fall, återhämtade sig senare kraftigt och var upp 2,3 procent.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?telegramId=104876
Ja, skit också! Jag som la in en köporder i går kväll, gillar att köpa när det är rea, och räknade med att USA-börsens riktning skulle hålla i sig här i Sverige idag. Ack ack...
Citera
2006-06-01, 00:58
  #201
Medlem
börsen tar på mina nerver.
Nu ska jag shoppa lite aktier, köpa. Glömma bort.
Spärra lösenordet till kontot. så ger jag fan o se tills nyår
Citera
2006-06-01, 01:07
  #202
Banned
malmen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
börsen tar på mina nerver.
Nu ska jag shoppa lite aktier, köpa. Glömma bort.
Spärra lösenordet till kontot. så ger jag fan o se tills nyår
Annars så kan du låna lite av e-finans dom lånar säkert villigt ut pengar men glöm inte att du måste pröjsa fem hundra spenn för att få kortet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback