• 1
  • 2
2020-11-19, 23:03
Medlem
-Gustavssons avatar
HGH hjälper mot skador tror Messi petade i sig det efter en allvarlig skada.

BPC-157 används på hästar vid skador så borde tämligen fungera på oss människor.

Biverkningar är väl okända men ifall man börjar galoppera så kanske man ska sluta...
Citera
2020-12-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Jag misstänker att jag åkt på ett diskbråck i ländryggen vilket nu är en tid tillbaka. Har haft problem med starkt strålande smärta genom röven till ishias i drygt 4 månader nu, kan vara mindre påtagligt vissa dager medan andra dagar kan det vara så allvarligt att man får svårt att gå. Även svårt att sova då man kan vakna upp efter 2-timmars sömn och känna en sån strålande smärta i ländryggen att man helt enkelt tvingas ge upp det som för någon annan bara är en helt vanlig 8h sömn.

Nu kan jag bara bidra med egen saga men varken MK677, cardarine, RAD eller lgd har bidragit till att denna långdragna skada viljat läka. Det kan bli bra för stunden men smärtan finns alltid där, varje dag. Alltså borde man tyvärr kunna säga att steroider inte läker alla träningsskador som finns därute.

Jag vill även poängtera att i mitt lagerarbete lyfter jag fortfarande väldigt tungt vilket i sig påverkar att skadan aldrig riktigt får läka. Det kan må hända att tekniken inte är där men jag vill uppleva att stora vikter oavsett teknik förvärar det tillstånd som jag just nu befinner mig i, trots att sarmsen tillåter mig att gå längre.

Jag har en lång historia med både en diskbuktning i nivå L5-S1 och diskbråck i C6-C7, och efter allt som jag har läst genom åren, fått höra från flera ortopeder och fysioterapeuter samt mina egna erfarenheter så kan jag med en 99,9% säkerhet säga att du inte kommer att bli bra förrän du slutar att belasta din rygg och undviker rörelser som trycker ut diskens material mer. Oftast så är disken skadad posterialt eller semi-lateralt, och då måste man undvika flektion eller lateralflektion av ryggraden, dvs, att böja den framåt eller åt sidan. Så man måste se över sin lyftteknik, hur man tar sig ur sägen (rulla på sidan och hjälp dig upp med en arm), hur man sätter på sig strumpor, skor och inte minst hur man sitter, som att ha ett stöd i svanken så att ryggen blir neutral och att undvika djupa soffor.
Citera
2020-12-07, 19:45
Medlem
Inte säkert att det läker av sig själv. Jag har en arbetskamrat som just opererat en diskutbuktning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in