Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-11-16, 18:49
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finnenandersson

Min syn på saken är att psykologer är till för fjantar. Tänk dig ex. Putin. Vad skulle en psykolog kunna säga till honom.
Varför startar du då en tråd om att få psykologhjälp om det bara är för fjantar - är du själv en fjant eller...?
Citera
2020-11-16, 19:00
Medlem
finnenanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Varför startar du då en tråd om att få psykologhjälp om det bara är för fjantar - är du själv en fjant eller...?
Tja, antagligen för att spy ut ilska. Jag känner mig pyrd förstår du.
Citera
2020-11-16, 20:03
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Tja, antagligen för att spy ut ilska. Jag känner mig pyrd förstår du.
Sån var jag för ett antal år sen. Allt jag gjorde då var att vila, vila, vila i ungefär två år och sen var depressionen borta. Det kan bli bättre bara man accepterar att man måste vila och har tålamod.
Citera
2020-11-16, 20:13
Medlem
DrStechs avatar
Citat:
Jag behöver inte samsung 10, märkesjeans, klinkers, jacuzzi badkar, varmt vatten, porsche, resor, hästens säng, vitt vin, dyra utbildningar, social status osv. Jag vill inte ha skitet.

Mulltoa och en glödlampa i taket går bra.

Allt jag vill ha är en fin tjej som sitter över mig naken regelbundet. Hon ska gå naken i min stuga. Hon behöver inte vara speciellt erfaren eller gammal, bara hon är smal och tillfredsställer mig gott. Hon måste också vara snäll och ta hand om mig med hjärtat då och då.

Förutom detta behöver jag internet och som sagt en madrass eller säng i ett svalt och tyst rum.
Jag behöver inga vänner och jag kan avsäga mig allt om jag får detta livet ut.
Hon kan shoppa och tom festa och dylikt om hon vill.

Är det för mycket begärt?

Märkligt att det här är ett problem, du borde ju kunna tänka ut lösningen på detta i din säng...
Citera
2020-11-16, 20:51
Medlem
SweetBrowns avatar
Okej, du tänker så ja. Jaja, du ställde en fråga men det verkar som att din rubrik är lite felskriven ifall du inte ens har tänkt prata med en psykolog.

En fråga bara, har du aldrig barnen hemma hos dig? Vad säger dom om ditt värdelösa liv?
Citera
2020-11-24, 16:54
Medlem
Fezs avatar
Citat:
Jag behöver inte samsung 10, märkesjeans, klinkers, jacuzzi badkar, varmt vatten, porsche, resor, hästens säng, vitt vin, dyra utbildningar, social status osv. Jag vill inte ha skitet.

Mulltoa och en glödlampa i taket går bra.

Allt jag vill ha är en fin tjej som sitter över mig naken regelbundet. Hon ska gå naken i min stuga. Hon behöver inte vara speciellt erfaren eller gammal, bara hon är smal och tillfredsställer mig gott. Hon måste också vara snäll och ta hand om mig med hjärtat då och då.

Förutom detta behöver jag internet och som sagt en madrass eller säng i ett svalt och tyst rum.
Jag behöver inga vänner och jag kan avsäga mig allt om jag får detta livet ut.
Hon kan shoppa och tom festa och dylikt om hon vill.

Är det för mycket begärt?

Du vill alltså fortsätta ditt patetiska liv med att ligga i sängen på dagarna och i te görs nåt men du vill ha en snygg tjej som tar hand om dig och rider av dig regelbundet så du slipper runka? Ska hon städa också?ingen tjej kommer vilja ha dig nånsin. Skaffa en stor pappersrulle och handlotion. Kommer bli en jobbig tid framöver.
Citera
2020-11-25, 09:41
Medlem
Citat:
Det jag beskrev ovan är som alla män egentligen vill ha det, om dom hade förstått.
Men dom har inte kommit så långt i utveckling. Dom lever i villfarelse om andra saker. Motorer, fest, alkohol, gänget, laget, fotbollsträning, flotta jobb osv. Inget av det är något att ha.

Ni som går på pubar och barer, på universitet som fula fån. Ni nyutexaminerade rumppojkar som ivrigt suktar efter jobb.
Efterblivna blattar som fantiserar om att bli gangsterkung. Vad är felet med er... Vet ni inte vad njutning är, och vad ni vill?

Vad gör man när man kommit till ett stadie, när det inte går att gå tillbaka och bli naiv, och när det inte går att komma framåt?
Dåliga råd hjälper inte. Jag vill veta hur man hittar glädje och hopp. Inte hur patetiska jättebebisar roar sig, utan vad folk som kommit längre i utvecklingen ska göra.

Vad skulle en psykolog kunna hjälpa mig med?
Vad är det frågan om? Du kommer förstöra dig själv, har du tänkt på det?
Citera
2020-11-25, 16:46
Medlem
Hej!
Jag kommer säkert få hatsvaren allan nu men jag tycker väldigt bra om dina inlägg! Jag håller med om nästintill allt! Tyvärr så gillar jag varken smala eller feta människor. Jag gillar röv o boobs på tjejer samt kroppsmassa (muskler) på män. Å ska jag öht gifta mig så vill jag att det ska vara solklart vem som ska lyfta vem över tröskeln - om du förstår vad jag menar?!

Till din fråga; Vad kan en psykolog hjälpa dig med?
Personligen blir mitt svar: inte med speciellt mycket. Jag har samtal med en psykolog 1-2 ggr/vecka o jag tycker faktiskt mest synd om honom...
Du verkar väldigt skärpt så tror faktiskt du klarar dig bäst själv. Alternativt kan man tänka sig nån slags strategi i att kunna tänka o känna så som du gör o ändå på nåt sätt försöka ”stå ut” i den fula verklighet vi nu lever i. Ett annat alternativ (som jag iaf ständigt tänker på) är valet att avsluta sitt liv. Det var lite spännande att leva på 80-90-talet men nu vette fan...

Har inte 100% koll på varför jag ville svara/kommentera ditt inlägg men en grej är iaf att jag vill att du ska veta att du inte är ensam om att känna såhär. Jag gör det också - o ja jag är kvinna!
Citera
2020-12-08, 00:51
Medlem
En psykolog kan säkert hjälpa dig med dina problem. Men dom är oftast riktigt sega och i slutändan så sitter du med mediciner utskrivet. Ligg där ett tag istället och när du känner en gnutta motivation så grabbar du tag i den och släpper inte taget! Ha gärna åtminstonde en liten ide om vad du ska göra när ljusglimten väl dyker upp. Tex köpa ett gymkort. Det funkar bättre än all medicin du kan få tag på.
Citera
2021-01-21, 01:03
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Det jag beskrev ovan är som alla män egentligen vill ha det, om dom hade förstått.
Men dom har inte kommit så långt i utveckling. Dom lever i villfarelse om andra saker. Motorer, fest, alkohol, gänget, laget, fotbollsträning, flotta jobb osv. Inget av det är något att ha.

Ni som går på pubar och barer, på universitet som fula fån. Ni nyutexaminerade rumppojkar som ivrigt suktar efter jobb.
Efterblivna blattar som fantiserar om att bli gangsterkung. Vad är felet med er... Vet ni inte vad njutning är, och vad ni vill?

Vad gör man när man kommit till ett stadie, när det inte går att gå tillbaka och bli naiv, och när det inte går att komma framåt?
Dåliga råd hjälper inte. Jag vill veta hur man hittar glädje och hopp. Inte hur patetiska jättebebisar roar sig, utan vad folk som kommit längre i utvecklingen ska göra.

Vad skulle en psykolog kunna hjälpa mig med?
Detta inlägget beskriver ditt största problem. Och det är du.

Du är ordentligt fel ute när det gäller relationer och vad en sådan betyder. Tror du på allvar att du skulle hitta en kvinna som accepterar dina krav?

Att du dessutom lägger dina idéer i munnen på oss andra män och tror att vi vill ha det likadant visar bara en enorm brist på insikt hos dig.

Ta dig upp ur sängen och ta skogspromenader till att börja med. Du har en lång väg att vandra...
Citera
2021-01-23, 03:28
Medlem
Flashbackwards avatar
Skärpning för fan, ut i friska luften med dig och gör lite kroppsarbete/hård träning så löser sig allt. Ska du vara ett barn resten av livet? Ska du ruttna bort medans du lever? Du har så mycket mer potential än så, det enda som står i dig väg är du själv, INGEN annan.

Det bästa för dig vore om någon dumpade dig i en stuga i skogen med en yxa så du får hugga din egen ved för att överleva. Då blir det nog fart på dig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in