• 5
  • 6
2020-11-29, 19:22
Medlem
TrotylHasses avatar
Sprang på den här artikeln om soldater och intelligens.

https://www.amren.com/news/2020/11/i...l-goes-to-war/

Handlar om ett experiment under Vietnam-kriget där soldater som hade för dåligt resultat på IQ-testet ändå gavs militär utbildning och skickades till Vietnam. Inte med något vidare resultat.

Normalt såg kategorisering ut som följande på den tiden (Vietnamkrigseran).

The AFQT separated recruits into five levels that corresponded with IQ scores:

Category I, very high IQ (124 and above)
Category II, above average IQ (108-123)
Category III, average IQ (92-107)
Category IV, below average IQ (72-91)
Category V, very low IQ (71 and below)

Och där endast kategori 1-3 togs ut till krigstjänst.
Citera
2020-12-03, 01:40
Medlem
Knarkpojkens avatar
Jag hade med glädje ställt upp om det skulle bli något krig i Sverige. Fan heller att man sitter kvar framför datorn och låter någon ta över landet. Hellre stupa med ära än att anpassa sig till någon annats folks kultur och levnadssätt. Jag hoppas verkligen Sveriges armé ger tillstånd dock till alla som vill delta ifall det skulle bli krig här. De som inte väljer att ställa upp är i mina ögon landsförrädare och smuts. Det är absolut en självklarhet för mig att ställa upp. Hoppas bara att Sveriges armé ger tillstånd som sagt.Bra tråd kanske vi mobiliserar våra styrkor från flashback genom denna tråden i framtiden. Vem här har vapen?
Citera
2020-12-03, 10:56
Avstängd
Frawjons avatar
"Himmler trodde nämligen att en bataljon Tigerstridsvagnar kunde stoppa en hel sovjetisk pansararmé."
Citera
2020-12-03, 14:19
Medlem
WaffenJannes avatar
Bara idioter sätter på sig en uniform.
Citera
2020-12-03, 14:51
Medlem
WaffenJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
"Himmler trodde nämligen att en bataljon Tigerstridsvagnar kunde stoppa en hel sovjetisk pansararmé."

Himmler hade en tämlig kort militär karriär. En pinsam episod i hans liv.
Citera
2020-12-06, 21:49
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502
Jag kommer att strida. Och jo; varje meddelande om att motståndet ska upphöra, är falskt.
Men du... Fienden är redan i landet, folk mördas och svenska kvinnor och barn våldtas och förnedras.
Trots det, inget motstånd?
Citera
2020-12-07, 02:15
Medlem
Palpatines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men för dom och övriga skulle ni kunna ställa upp i krig?

Jag har stallt upp i krig. Jag tjanstgjorde i den Amerikanska militaren (US Army) mellan 1999 och 2016 och hamnade bade i Afghanistan och Irak. Direkt efter 9/11 sa var jag liksom de flesta i militaren valdigt motiverade att dra i strid for landets forsvar. Nufortiden ar jag mer tveksam.
Senast redigerad av Palpatine 2020-12-07 kl. 02:18.
Citera
2020-12-08, 00:43
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Men du... Fienden är redan i landet, folk mördas och svenska kvinnor och barn våldtas och förnedras.
Trots det, inget motstånd?

Kan vara lämpligt att skilja på två saker:

• Buset inkl. sprängare, våldtäktsmän och allsköns kriminella element: Tas om hand av polis. Lagförs. Buras in.

• Fientligt inställda stater: Möter en för ändamålet rustad försvarsmakt. Identifieras/avvisas. Skjuts ner/sänks.

Det bör finnas kapacitet att freda sig emot båda sorterna.
Och att utdela tydligast/hårdast tänkbara svar i proportion till hotbild och läge.

Men med tanke på att du kommenterar som du gör på Vapen och militär - du
tänker dig mer något i stil med att sätta in stridsfordon 90 i somliga förorter?
Eller vad är det för slags motstånd som åsyftas?
Citera
2020-12-08, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaffenJanne
Bara idioter sätter på sig en uniform.
Stefan Löfvén till svenska folket:
-Sverige är alltid starkare ryssen ska knäckas
Citera
2020-12-08, 01:34
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Stefan Löfvén till svenska folket:
-Sverige är alltid starkare ryssen ska knäckas
Dagen efter får Löfven pudla när Aftonbladets löpsedlar skriker ut:
”Hets mot ryska minoriteten i Sverige”

”Det var så det började på 30-talet, säger Henrik Arnstad”
Citera
2020-12-08, 02:21
Medlem
ReiseReises avatar
Kriga för Sverige? Hahaha... vad är det egentligen som jag kämpar för? Min kultur och historia är ju bara skräp har jag fått lära mig. Mitt folk halvt utrotas medans den andra halvan består av feministiska självhatande vänster snöflingor, eller desertörer arabiska desertörer som kommer fly landet så fort korthuset inte håller.
Jag skulle snarare stå längst fram i folkmassan den dagen ivan släpar ut våra politiker i bojor ur riksdagen och stänger ner aftonhoran och SVT.
Därefter skulle jag ta mitt pick och pack och dra till Finland för att i deras skyttegravar bekämpa ryssen.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in