Igår, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perjson74
Närstående till mig, en mamma med dotter född på 1970-talet, brukade träffa på Gunnar Bengtsson i områdena kring Sidsjön. Han brukade småprata med dem och ge flickan bröd som hon kunde mata fåglarna med. Det låter ju som frigång i mina öron, men jag kanske har missförstått.

Pratade nyligen med en pensionerad Söderhamnspolis som berättade att Bengtsson när han blev frisläppt och kom hem till Hälsingland gång på gång sökte licens för att kunna skaffa jaktvapen, och var helt oförstående till att han blev nekad lika många gånger.

För er som inte läst hela tråden hade han alltså skjutit ihjäl fyra personer med en illegal pistol cirka 15 år tidigare.

Jag tvivlar starkt på att han hade frigång.

Han skulle aldrig komma ut. Frisläppt blev han knappast.

Allt skit för några frimärken 'Skilling Banco', som kanske bara var fyrskillingar, och inte så mycket värda.

För det så sköt han domaren, advokaten, åklagaren och sin före detta fru.

En verklig tokjävel, och ingen kan väl tro att han släpptes ut.
Citera
Igår, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Jag tvivlar starkt på att han hade frigång.

Han skulle aldrig komma ut. Frisläppt blev han knappast.

Allt skit för några frimärken 'Skilling Banco', som kanske bara var fyrskillingar, och inte så mycket värda.

För det så sköt han domaren, advokaten, åklagaren och sin före detta fru.

En verklig tokjävel, och ingen kan väl tro att han släpptes ut.

Vadå? Att han inte blev frisläppt? Han levde de sista cirka tio åren av sitt liv i frihet. Det är fakta! Frimärkena var en del av en stor process, det handlade även om annat. Och hon var hans före detta fästmö. Inte fru.
Citera
Igår, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perjson74
Vadå? Att han inte blev frisläppt? Han levde de sista cirka tio åren av sitt liv i frihet. Det är fakta! Frimärkena var en del av en stor process, det handlade även om annat. Och hon var hans före detta fästmö. Inte fru.

Jag ger mig, han blev utsläppt. Får kolla fakta innan jag skriver nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in