• 1
  • 2
2020-11-23, 22:11
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Vad hände 2019?
Blev inget av då helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Vi hade inte tid eftersom vi förberedde oss för fullt att möta 2020, med allt vad det innebär, och behövde spara kraft till det...
Eller ja, menar ju detta förstås...
Senast redigerad av Moramannen 2020-11-23 kl. 22:14.
Citera
2020-11-24, 04:33
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegosaurusen
Vad kul! Funderade för bara några dagar sedan om det skulle bli något bygge av pepparkakshus på FB i år och tänkte ställa frågan, men visste inte i vilket matforum jag borde posta, så blev inte av. Kommer förmodligen inte själv att delta eftersom jag känner att tiden till att göra ett konkurrenskraftigt bidrag inte riktigt finns, men ska följa tråden intensivt.
Citera
2020-11-24, 14:48
Medlem
Stegosaurusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Om det kan locka fler deltagare, varför inte? Finns väl berättelser om folk som bott i strandade rymdskepp m.m. För min del får regeln gärna tolkas rätt fritt.

Har knappt nån aning vad jag själv ska hitta på än.

Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Ett krashlandat rymdskepp skulle kunna bli rätt fräckt. Ska komma ihåg det för framtiden :-)

Är det någon som filat hela året på ett pepparkaksrymdskepp så kan jag väl också tycka att det kan vara okej. Det har ju funnits deltagare som byggt Svampbobs ananas tidigare år, men det fyller ju samma funktion som ett hus, och jag antar att ett rymdskepp också skulle kunna göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
[/spoiler]
Vad kul! Funderade för bara några dagar sedan om det skulle bli något bygge av pepparkakshus på FB i år och tänkte ställa frågan, men visste inte i vilket matforum jag borde posta, så blev inte av. Kommer förmodligen inte själv att delta eftersom jag känner att tiden till att göra ett konkurrenskraftigt bidrag inte riktigt finns, men ska följa tråden intensivt.

Ingen jul utan FBs pepparkakshusbygge.

Det var ett par år sedan jag själv deltog men har följt tävlingarna varje år men i år känner jag att det är det dags för det ståtligaste huset FB har skådat.
Citera
2020-11-25, 14:35
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegosaurusen
Är det någon som filat hela året på ett pepparkaksrymdskepp så kan jag väl också tycka att det kan vara okej. Det har ju funnits deltagare som byggt Svampbobs ananas tidigare år, men det fyller ju samma funktion som ett hus, och jag antar att ett rymdskepp också skulle kunna göra det.

Ingen jul utan FBs pepparkakshusbygge.

Det var ett par år sedan jag själv deltog men har följt tävlingarna varje år men i år känner jag att det är det dags för det ståtligaste huset FB har skådat.

Det ligger mycket prestige och ära i det här så det kommer bli hårt.

https://www.youtube.com/watch?v=TjcOJmoJwpk
Citera
2020-11-27, 07:25
Medlem
Illusioners avatar
Alldeles för många deppiga tredjeplatser genom åren för mig. Kul att se tillbaka på dessa gamla byggen dock. Tänk att det snart gått 10 år sedan det första hemska bygget hemma i mammas kök.

Hittar jag tiden finns det nog en risk(?) att jag bygger något i år igen!
Citera
2020-11-30, 15:54
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Årets mysigaste tävling! Jag ser fram emot att få följa era kreativa pepparkakshus. Det ska bli trevligt det här.
Citera
2020-12-06, 12:22
Medlem
Triplefaces avatar
Kul! Var ute efter inspiration på Flashback, så snubblade jag på detta.

Jag hade tänkt bygga ett men om jag ställer upp i tävlingen så ska jag bygga ett till, enbart för det syftet. Det kommer gömmas undan när folk kommer på besök 😂 Man vill ju inte bli outad, hehe
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in