• 1
  • 2
2020-12-01, 21:49
Medlem
PyjamasXLs avatar
Är det för att vi skall tro att det är vita hulliganer som härjar runt och skjuter med vapen?
Citera
2020-12-01, 22:14
Medlem
Daikokus avatar
Förstår inte varför folk är upprörda - "Sverige har aldrig varit säkrare". Fy f-n för vår ynkliga regering som gör allt de kan för att skydda kriminella.
Sedan är det väldigt konstigt att Veckans Brott ikväll tog upp killen som är dömd till 11 år UTAN teknisk bevisning och med ett återtaget utpekande som enda "bevis", och på TV4 berättar man om två killar som går fria från mord trots att alla vet vilka de är.
Det ser ut som lagarna mest skyddar de riktigt kriminella.
Puttefnasken Morgan med stort M och litet -organ gör en lysande insats
Citera
2020-12-02, 10:47
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
De började vissa en massa skjutna unga apors gravar med stora stenar. Vem bekostade dessa, de är ju ensamkommande?

Sedan är det ju inte synd om horan som fick ta sin mans kula. Hon är ju lika kriminell som han. Hon har levt och utbildat sig av sin mans kriminella pengar hela sitt vuxna liv. Synd bara att inte hela familjen blev avrättade.

Förstår egentligen inte vad man klagar på, det är ju detta vi har röstat om och detta man vill ha här? Man har ju fått hit det folk som ska bygga det nya Sverige samt det liv de lever. Det kunde vi inte se komma, säger man nog nu, men det kunde jag. Ändå har jag ingen spåkula!

Mordet på Karolin Hakim var riktigt tragiskt och det är en förlust för samhället att en så ung läkare och kompetens försvann.
Vad som är ännu mer tragiskt är ditt ordval och sättet du skriver på. På 50-talet hade du förmodligen hamnat i tvångströja på Vipeholm och blivit matad med hasselkola samt fått utlåtande av Hugo Fröderberg i stil med "sinnesslö och obidbar idiot som förmodligen inte känner smärta".
Citera
2020-12-02, 11:47
Medlem
mjohan84s avatar
Jag kom faktiskt i samtal med min fru gällande hur man hade gjort om man var mamman till mannen som
Blev knivhuggen i affären ... jag hade lätt tagit hand om de där glinen på egen hand

Finns det något som jag är beredd att ta ett straff för så är det när någon rör ens barn

Hoppas någon där ute i deras ”ort” har stake att hjälpa denna arma moder att skipa rättvisa
Citera
2020-12-02, 11:48
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Mordet på Karolin Hakim var riktigt tragiskt och det är en förlust för samhället att en så ung läkare och kompetens försvann.
Vad som är ännu mer tragiskt är ditt ordval och sättet du skriver på. På 50-talet hade du förmodligen hamnat i tvångströja på Vipeholm och blivit matad med hasselkola samt fått utlåtande av Hugo Fröderberg i stil med "sinnesslö och obidbar idiot som förmodligen inte känner smärta".

Hon var med fel man och tyvärr är hon ett avskräckande exempel för
Många kvinnor
Citera
2020-12-02, 12:30
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Hon var med fel man och tyvärr är hon ett avskräckande exempel för
Många kvinnor

Tyvärr var det så och ja Karolin Hakim är ett ett exempel på vilket högt pris man får betala om man råkat få ihop det med fel snubbe.
Sedan har du ju miljonrånet i Brøndby, Danmark där en del av Malmös kriminella elit var inblandade. Tyvärr kommer fler att få sätta livet till då det verkar pågå en rejäl fight om de där miljonerna. Tjalla till polisen om var de försvunna pengarna finns är detsamma som att hoppa från Öresundsbron.
Citera
2020-12-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes

Förvisso, men hon valde själv att leva med en grovt kriminell man och satte sig därmed i fara.
Dessutom är det osmakligt att leva på frukterna av kriminalitet och andras lidande, då är man i någon mening en medbrottsling.
Citera
2020-12-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Förvisso, men hon valde själv att leva med en grovt kriminell man och satte sig därmed i fara.
Dessutom är det osmakligt att leva på frukterna av kriminalitet och andras lidande, då är man i någon mening en medbrottsling.

Instämmer i att hon är skyldig när hon delvis lever av pengarna från kriminalitet. Fast det förändrar inte att det var ett väldigt tragiskt mord. Tycker verkligen synd om modern som uppenbarligen gjorde allt för sin dotter.
Citera
2024-10-09, 19:03
Medlem
Hej
Någon som har detta avsnittet ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto