• 7
  • 8
2021-02-02, 18:45
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaminWellDefence
Om det är en chokladask du söker tycker jag Wienernougat (Fazer) är helt outstanding. Kan fan äta en hel ask på en kväll om det vill sig.

Wienernougaten har varit i mina tankar över en månad nu men jag har inte hittat den i butik ännu, men sedan så...

Minns när man var ung och åt rostat bröd!
Då lät man tvä wienernougat vila uppe på brödrosten mellan brödskivshålen, när brödet var rostat så var det bara att bre nougaten på mackan!
Citera
2021-02-02, 19:14
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jäpp! En hel middag för bara 39 kronor!
Klockren middag. Tallriks modellen !
Citera
2021-02-03, 03:02
Medlem
Köp chockladsnäckor. Är ingen storkonsument av choklad, men glömmer aldrig när jag blev bjuden på chokladsnäckor av en premiumfrisör. De hade alla samma smak och var av perfekt blandning av fett och socker, oändligt mycket godare än marabou/paradis etc.. Kan tyvärr inte svara på vilket märke det var.
Citera
2021-02-03, 17:13
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSmithFB
Köp chockladsnäckor. Är ingen storkonsument av choklad, men glömmer aldrig när jag blev bjuden på chokladsnäckor av en premiumfrisör. De hade alla samma smak och var av perfekt blandning av fett och socker, oändligt mycket godare än marabou/paradis etc.. Kan tyvärr inte svara på vilket märke det var.

Guylian "Fruits de mer" var det nog araben bjöd på! Riktigt goda men man får se upp så nan inte föräter sig!
Citera
2021-02-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Guylian "Fruits de mer" var det nog araben bjöd på! Riktigt goda men man får se upp så nan inte föräter sig!
Se där ja, mycket likt det som föråts, farliga grejer!. Men arab var det icke, svensk hemmafru i ett renoverat garage, krävde 500 kr och gav ett handskrivet kvitto.
Citera
2021-02-03, 18:16
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSmithFB
Se där ja, mycket likt det som föråts, farliga grejer!. Men arab var det icke, svensk hemmafru i ett renoverat garage, krävde 500 kr och gav ett handskrivet kvitto.

Ah! Tackar, ja handskrivna kvitton...
Citera
2024-12-26, 15:42
Medlem
Mogrens avatar
Köp vad som helst och du får något som är betydligt bättre smörjan Aladdin.
Citera
2024-12-26, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immernoch
Jag funderar på att sluta handla Marabou, bryta normen för jag anser att de inte når upp till förväntningarna.

Vad föreslår du att man ska handla istället? Vad brukar du handla i form av choklad inför helgerna?

Dom där askarna är bara vidriga, lätt val att sluta köpa dessa
Citera
2025-01-06, 15:19
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Jag föredrar Fazer framför Marabou, de gånger jag äter choklad. Äter helst chokladen ren, så mjölkchoklad och mörk choklad går före praliner alla dagar i veckan.
Citera
2025-01-06, 19:23
Avstängd
AbstinentKanins avatar
Köp ingen choklad alls. Fattar inte alla (speciellt kvinnors) passion kring choklad. Vanligt godis är faktiskt godare
Citera
2025-01-06, 19:27
Avstängd
Galejans avatar
Jag köper i huvudsak Marabou eftersom jag stödjer Ryssland i den gränskonflikt som pågår i Ukraina. I övrigt äter jag inte mycket snask och socker men det har naturligtvis blivit lite nu i jul.

Anton Bergh är också bra. Lindt tycker jag inte riktigt svarar upp mot hypen. Det är som att köpa prylar från Smeg, du betalar för märket mer än för varan.
Citera
2025-01-08, 03:25
Medlem
Bertil85s avatar
Här i byan/staden man bor i har två butiker 100% skillnad på alladin och alladin
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in