2021-01-19, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ah, tack så mycket! Men hur kan man ens avgöra att det är Mattias som springer, är det bara antaganden? Och om han va rpåverkad, så var det definitivt inte av alkohol, svårt att se att en full person skulle klara att springa så fort.

Tänkt samma sak. Omöjligt att avgöra om det är M som springer även om det nu sagts att det är så. Och att han håller sig för revbenen och allt som flera babblat om att de ser på videon... hmmm, nej jag får inte ut mycket alls av den videon. Skulle likväl kunna vara någon som är efter honom isf.

Och videon med misshandeln, tycker definitivt inte det är en självklarhet att det är han och hans bror i den heller....
Citera
2021-01-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonssonligan77
Tror det här med Tegl*s är lite väl långsökt. MB var troligen en tedrickare helt enkelt...

https://www.bildtagg.se/bild/mbf73idq95rh8bhn8xoo9ti4
Bra uppmärksammat där!
Då kan vi stänga kapitlet om T*glas
Citera
2021-01-20, 00:02
Medlem
Jag tycker tjejens ansiktsuttryck i filmen ser ut som om att hon hört något tidigare under kvällen, typ att något skulle hända, (något prank?), och när M väl dök upp sådär mitt i natten så tycker jag hon har både lite förfäran och road och "så pinsamt" uttryck i ansiktet. Gömmer sig i kragen för hon känner typ "åh nej de gjorde det ändå".
Men jag är kanske kass på att läsa ansikten,
Många har ju tyckt hon ser skräckslagen ut.
Citera
2021-01-20, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andath
Mötte M två personer efter Sm*lsp*r*t ? Vilka var de ? Vad är det som säger att det dem säger är det som verkligen hände ??

Var står det att det var efter smalspåret? Och vad jag förstått var det vid gamla Replösa skola , söder om bron vid ågårdsvägen, var det innan , ger det lite mer grund till min teori om den försvunna timmen
Citera
2021-01-20, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Han knackade på TVÅ olika hus. Smalspåret 3 och 5
Tjejen som filmade tror jag bor i nr 3
Han som bor i nr 5 har själv berättat och det var han som hotade M att ringa polisen.
Där bad han om en kopp te och sa att han frös och ville komma in

tjenen som filmar bor till 300% säkerhet i 3an
Citera
2021-01-20, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Jag tycker tjejens ansiktsuttryck i filmen ser ut som om att hon hört något tidigare under kvällen, typ att något skulle hända, (något prank?), och när M väl dök upp sådär mitt i natten så tycker jag hon har både lite förfäran och road och "så pinsamt" uttryck i ansiktet. Gömmer sig i kragen för hon känner typ "åh nej de gjorde det ändå".
Men jag är kanske kass på att läsa ansikten,
Många har ju tyckt hon ser skräckslagen ut.

Håller med dig helt och hållet, tycker inte heller hon ser skräckslagen ut. Eftersom det är filmat på snap har hon förmodligen skickat det till någon, någon som hon tidigare på kvällen diskuterat deras ”prank”/”sanning-eller-konka” med? Hade det varit så att något verkligen hänt, att de varit fler personer än M där, tror jag att hon tagit ett steg tillbaka. För där hon står, i ett upplyst fönster när det är mörkt ute, är hon extremt synlig. Hade jag sett en person ge sig på en annan hade jag reagerat så iaf, för att inte själv bli sedd/igenkänd.
Citera
2021-01-20, 00:43
Medlem
Jag har tittat upp ''tjejen som filmar'' facebook och på hennes omslagsbild ser man på garage porten i bakgrunden att där är en typ ''varning för kamera övervakning'' skylt. Kan det vara så att dom har kameraövervakning och då den filmat ut emot gatan ?

https://gyazo.com/548b14e38e793ccfa395f6e40fa2ac5d
Senast redigerad av Rivvepivve 2021-01-20 kl. 00:45.
Citera
2021-01-20, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av specielliot
gjorde en karta med markeringar lite snabbt, väldigt osäker var på sickingevägen han frågat efter vägbeskrivning men kanske någon annan vet

https://www.google.com/maps/d/edit?m...cx&usp=sharing

det jag läst var att det var vid gamla skolan , korsningen rydvägen och replösavägen
Citera
2021-01-20, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonssonligan77
Tror det här med Tegl*s är lite väl långsökt. MB var troligen en tedrickare helt enkelt...

https://www.bildtagg.se/bild/mbf73idq95rh8bhn8xoo9ti4

Hennes ansiktsuttryck på bilden, kan knappt titta. Fy fan va hon ser ut att lida, ngt så enormt!! Håller sedan om sig själv, som i ett desperat försök att lugna sig själv.
Lider så med henne, stackars stackars kvinna!!!
Citera
2021-01-20, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnOEfternamn
Jag har också fått för mig detta! Var inne på K*vin T*glas Facebook för att kolla runt. Verkar som han är rumän eller något liknade därav kopplade jag det till " romaniac "
Teglas är väl fotbollsspelare inte boxare dom har väl bytt efternamn för att inte förknippas David zlatarui väl?
Den*s constant*n ( i =*) som var på bild med en av tvillingarna Vid samma tidpunkt som slagsmålvideon för ett år sen.. Borde väl ligga närmare till hands.. Ser inga matchresultat sen två år på Han. Boxningsklubben skrev ju att han slutat för två år sen.. En Cost*n moc*lesc*. ( * i och u) dryftades tidigare i tråden utan anledning i samma veva som det pratades om romaniacs.. Om det är han som är romaniacs vet jag inte men i hans feja så stod boxningsklubben under intressen också.
Verkar dock som det finns en hel del personer med rumänsk och romsk härkomst i Ljungby trakten.
Senast redigerad av Grusisnus 2021-01-20 kl. 04:45.
Citera
2021-01-20, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Var står det att det var efter smalspåret? Och vad jag förstått var det vid gamla Replösa skola , söder om bron vid ågårdsvägen, var det innan , ger det lite mer grund till min teori om den försvunna timmen

I ett inslag (Aftonbladet) säger de att det var sista iakttagelsen, på Sickingevägen. Och polisen har också sagt att sista iakttagelsen är på Sickingevägen. I inslaget sade de även att han frågat om vägen mot centrum men att han sedan hade sprungit i riktning mot 25an.
Senast redigerad av Joline84 2021-01-20 kl. 07:22. Anledning: Edit
Citera
2021-01-20, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joline84
I ett inslag (Aftonbladet) säger de att det var sista iakttagelsen, på Sickingevägen. Och polisen har också sagt att sista iakttagelsen är på Sickingevägen. I inslaget sade de även att han frågat om vägen mot centrum men att han sedan hade sprungit i riktning mot 25an.
Märkligt.. Man skulle ju vilja veta var på Sickingevägen dom möttes..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in