Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-22, 23:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
But the Xbox Series X and S have seen a whopping 52% drop in sales. Even month-on-month comparisons are tough for Xbox.

Under samma period har Sony kat sin frsljning med 140 %. Nintendos r ned men bara med 20 och en ldre konsol. MS har alltid varit p efterklken i Europa men blir bara vrre och vrre. Traditionens makt r stor. En del i det. En annan att man misslyckas sjlva med att slja sin konsol till konsumenterna. Mycket p grund av ett nstintill obefintligt spelutbud. Grnsen till PC helt suddats ut. Sedan har man sjlva i princip gett upp konsolkriget och satsar bara p gamepass.

Xbox blir mer och mer irrelevant. Uppgraderingen blir digital only. Och strget efter det blir nog och skippa konsoler helt och satsa p moln. Gamepass. Och streama spel direkt i TV eller dator typ. Fysisk media nog ett minne blott i Microsofts framtid.
Citera
2023-11-23, 20:34
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Under samma period har Sony kat sin frsljning med 140 %. Nintendos r ned men bara med 20 och en ldre konsol. MS har alltid varit p efterklken i Europa men blir bara vrre och vrre. Traditionens makt r stor. En del i det. En annan att man misslyckas sjlva med att slja sin konsol till konsumenterna. Mycket p grund av ett nstintill obefintligt spelutbud. Grnsen till PC helt suddats ut. Sedan har man sjlva i princip gett upp konsolkriget och satsar bara p gamepass.

Xbox blir mer och mer irrelevant. Uppgraderingen blir digital only. Och strget efter det blir nog och skippa konsoler helt och satsa p moln. Gamepass. Och streama spel direkt i TV eller dator typ. Fysisk media nog ett minne blott i Microsofts framtid.
Herregud vilka katastrofsiffror.

Det verkar som att xbox bara slde okej fr att det inte gick att f tag p en ps5. Och hur stor inverkan har Strafields flopp med det hela att gra? Det ska bli intressant att se i kommande kvartalsrapporten i alla fall .

Xbox gr dessutom in i julhandeln med absolut smst lge. Inget bakt i tiden ven om Halo och forza horizon r bra s leder ps5 med 15-3 i storspel de senaste ren, inget nutid med Starfields flopp, och inget kommande som kan locka.
Senast redigerad av sebastian_ 2023-11-23 kl. 20:38.
Citera
2023-11-24, 20:25
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
But the Xbox Series X and S have seen a whopping 52% drop in sales. Even month-on-month comparisons are tough for Xbox.
https://nordic.ign.com/xbox-series-s...psed-in-europe

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Under samma period har Sony kat sin frsljning med 140 %.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Herregud vilka katastrofsiffror.
Konsekvensen kommer bli att utvecklare prioriterar XSX och XSS allt mindre framver ex att det frst kommer till PS5/PC och sedan mnader senare till xbox utan att sony ens behver betala fr det.

Citat:
Det verkar som att xbox bara slde okej fr att det inte gick att f tag p en ps5. Och hur stor inverkan har Strafields flopp med det hela att gra? Det ska bli intressant att se i kommande kvartalsrapporten i alla fall .
Givetvis var det s.

xbox drabbas nu hrt av det det r ltt att f tag i PS5 samt att PC hrdvara har gtt ner ordentligt i pris s det inte lngre blir jttemycket dyrare fr med lika/mer kraftfull PC.
Citera
2023-12-09, 20:57
Medlem
Fina Gubbens avatar
Frstr inte hur man kan kpa en s pass ful konsol som PS5, passar ju inte in p ngot vettigt stt i ens hem. 😜🤣

Xbox andra sidan r perfektionism. Fr jttebra plats i vilken tv-bnk som helst. Funktionaliteten r total.

Gamepass r underbart, otroligt mnga spel att spela. 👌

Det var en anvbdare som skrev gllande Baldurs Gate 3, om hen skulle kpa det till PS5 eller XSX. "Do I want to be able to play 6 hours straight or 30 hours?" 🎮
Citera
2023-12-11, 23:51
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Frstr inte hur man kan kpa en s pass ful konsol som PS5, passar ju inte in p ngot vettigt stt i ens hem. 😜🤣

Xbox andra sidan r perfektionism. Fr jttebra plats i vilken tv-bnk som helst. Funktionaliteten r total.

Gamepass r underbart, otroligt mnga spel att spela. 👌

Det var en anvbdare som skrev gllande Baldurs Gate 3, om hen skulle kpa det till PS5 eller XSX. "Do I want to be able to play 6 hours straight or 30 hours?" 🎮
Vem fan bryr sig hur den ser ut i hemmet? Den r till fr att spelas p. Inte tittas p.

Gamepass och spelutbud r subjektivt. Men dom flesta verkar fredra Playstation.

Dom flesta med PS5 har redan spelat BG3 d Sony inte skapar hinder fr spelutvecklarna med tv oliks konsoler. BG3 kan vl spelas ondligt p PS5 beroende p hur nr TVn man tycker det r ok att sitta alternativt har annan kontroll eller lngre sladd.
Citera
2023-12-15, 02:44
Medlem
Skribentminimums avatar
Jag r mer t Series X hllet angende att vlja spelkonsol. Ps5 har ldrats fr mig och de flesta spelen finns i dagslget. Tycker inte om spelkontrollen jmfrt med ps5 dremot men det r absolut en godknd variant.
Skippar nog nd tramset och bara har den mer kraftfulla hrdvaran denna generation. Dessutom behver det ta sin tid.
Har kikat igenom gamepass fr ret, absolut inte ett enda spel de har slppt intresserar mig. Jag har en knsla av att Alan Wake 2 hamnar i gamepass nd, eller i princip vilket spel som helst kan ju hamna dr genom det nya ret.
Playstation 5 argumenterar dremot med Playstation Portal. Men jag vet att Sony redan kan svika sina fans. Nedlggningen utav TLOU2 Multiplayer avgr fr mig. Det hade varit jtte trevligt med exklusiv multiplayer.
Dessutom str Sony p ngot som bantat bort sin webblsare och dynamiska teman.
Jag bryr mig inte ett dugg om kommande Xbox projekt. Men det kommer nd att bli av tminstone.
Jag vill bara kunna spela Halo Infinite och Fortnite p en rttvis platform. Det kan bli en laptop annars men lite overkill fr Fortnite nd.
Dessutom mste man vara redo fr gta6.
Jvlar vad lite spelsug det blev nd.
Senast redigerad av Skribentminimum 2023-12-15 kl. 02:53.
Citera
2023-12-27, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Xbox gr dessutom in i julhandeln med absolut smst lge. Inget bakt i tiden ven om Halo och forza horizon r bra s leder ps5 med 15-3 i storspel de senaste ren, inget nutid med Starfields flopp, och inget kommande som kan locka.

App app app! Glm nu inte bort Indiana Jones frn Machinegames, kan bli hur bra som helst! Det egentligen enda spelet som fr mig att knna lite avundsjuka mot Microsoft-lgret. Och detta trots att de inte visat upp ngot frn spelet n. Men nd, det r ju Indy! Och Machinegames!
Citera
2024-01-06, 19:47
Avstngd
Ngon som vet hur man fr tag p gratis gamepass kod? Jag hrde att det fanns ett stt...
Citera
2024-01-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzang93
Ngon som vet hur man fr tag p gratis gamepass kod? Jag hrde att det fanns ett stt...

Gratis r igenom Microsoft Rewards men d lr du vara aktiv.
Billigast r nog Aliexpress.
Eller s lgger du 155 spnn i mnaden p Ultimate eller 100:- fr PC det r redan tokbilligt fr utbudet ingr EA play med.
Citera
2024-01-09, 17:30
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Gattsuh
Gratis r igenom Microsoft Rewards men d lr du vara aktiv.
Billigast r nog Aliexpress.
Eller s lgger du 155 spnn i mnaden p Ultimate eller 100:- fr PC det r redan tokbilligt fr utbudet ingr EA play med.
Aa jag ska kra p Aliexpress, det kostar runt 50kr dr. Klart billigare n 155 nd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in