2021-08-03, 21:15
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Alla PS4 spel funkar utom 10 (senast jag hrde).

PS5 har bra hrdvara nog fr ps3 emulering men sony kommer troligtvis aldrig att leverera detta, de slpper hellre en PS5 remaster.

XBOX series X kan spela xbox one spel som inte krver kinect och mnga spel fr 360, en del ven frn frsta xboxen.

Jag har Ps3 s det r lugnt fr min del

Tack fr svar! Finns det en lista p dessa 10 spel?
Citera
2021-08-03, 21:19
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag har Ps3 s det r lugnt fr min del

Tack fr svar! Finns det en lista p dessa 10 spel?
https://www.pushsquare.com/guides/ps...-playstation-5
Citera
2021-08-03, 21:22
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
https://www.pushsquare.com/guides/ps...-playstation-5

Tackar!

Verkar ju inte vara nn strre frlust dr nej
Citera
2021-08-03, 21:41
Medlem
adolf512s avatar
Detta br tas med en nypa salt men ngon har testat en APU liknande den PS5 har och det visade sig att minneslatensen var bttre n standard vilket kan ha bidragit till bttre prestanda/TFLOP relativt till XBOX SX

https://twitter.com/Locuza_/status/1412059093762809861

Varken sony eller microsoft har slppt ngra siffror ver minneslatens s vi vet inte vilken konsol som r bst p den punkten n, tror inte det har ngon strre inverkan dock.
Citera
2021-08-04, 01:36
Medlem
Nu har jag krt ut Returnal och Demon's Souls som var de enda spel som var intressanta fr mig p ps5 just nu.

Vad finns mer att hmta som inte kommer p PC?

Horizon 2 kanske, nr det vl slpps men tvivlar p att det r ngot fr mig. Det knns som att man inte behver ps5 p ett bra tag s den fr samla damm.

P xbox d?

P PC blir det att vnta p Kena, Battlefield och Elden ring.
Citera
2021-08-04, 08:58
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Nu har jag krt ut Returnal och Demon's Souls som var de enda spel som var intressanta fr mig p ps5 just nu.

Horizon 2 kanske, nr det vl slpps men tvivlar p att det r ngot fr mig. Det knns som att man inte behver ps5 p ett bra tag s den fr samla damm.

P xbox d?

Finns PS4 spel som getts PS5 uppgradering ex "ghost of tsushima".

Finns noll spel du behver XSX/XSS fr att spela.
Citera
2021-08-04, 10:06
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

P xbox d?

Kan rekommendera Deaths Door. Krde precis klart det och det var riktigt bra imo.
Hades och Psychonauts 2 kommer vl denna mnaden. Oktober kommer Back4Blood.
Citera
2021-08-04, 19:44
Medlem
Aah. Death door verkar intressant. Ser att det ven finns p PC s blir kanske ett kp p steam.
Citera
2021-08-04, 19:47
Medlem
Citat:

Finns noll spel du behver XSX/XSS fr att spela.

Ja allts p Xbox s kr man ju gamepass s d fr man ju i princip vad man behver. Finns inte s mycket annat att behva kpa till knner jag just nu.
Citera
2021-08-05, 07:17
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

P xbox d?

Ratchet and Clank. Testa 40 fps mode om du har en kompatibel tv.
Citera
2021-08-05, 22:35
Medlem
Tvonds avatar
Sony backar med 10 miljoner monthly users frn Q1FY20 till Q1FY21, 114->104 samtidigt som PS+ abonnemangen droppar med 1.3 miljoner anvndare Q4 till Q3. Revenue ned med 15%.

S man sljer 10+ miljoner PS5 men ingen som spelar p dem ? Eller har man slt majoriteten av konsolerna till scalpers.
Citera
2021-08-06, 19:03
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Sony backar med 10 miljoner monthly users frn Q1FY20 till Q1FY21, 114->104 samtidigt som PS+ abonnemangen droppar med 1.3 miljoner anvndare Q4 till Q3. Revenue ned med 15%.

S man sljer 10+ miljoner PS5 men ingen som spelar p dem ? Eller har man slt majoriteten av konsolerna till scalpers.
Nu har jag inte lst rapporten i detalj men lter vl som att det kan vara s enkelt att det r PS4basen som droppar Det r nd en 6-7 r gammal konsol nu Nya konsoler har kommit ut eller s har folk trttnat, inte s mycket nya spel fr tillfllet heller. Ganska ljummet p spelmarknaden just nu med corona och delays. Inte s att dessa enkelt bara kan g ver till PS5 heller d det fortfarande rder brist p konsol s dom spelar vl ingenting, alternativt har kpt andra konsoler/PC, och spelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in