Citat:
Ursprungligen postat av
gorbag
Bet365 har inga skäl att inte hävda att det här var ett misstag.
De vill verkligen inte ha mer reglering och besök av polisen och spelinspektionen.
Snacka om att ha övertro till Spelinspektionen...
Men tack för ett gott skratt.
Jodå svenska polisen och spelinspektionen sätter sig på ett plan och flyger till Gibraltar för att göra en husrannsakan hos Bet365...
Citat:
Ursprungligen postat av
NickXIX
Vet inte om jag köper teorin att det var bugg som skulle gjort att bet365 vänt på oddsen. De oddsen lär ha lockat till mycket spel på Björklöven innan andra perioden vid 2-0, 3-0 och 3-1. Om det då inte funnits massa spel på Mora så borde spelbolagets algoritmer sänkt det höga oddset på Björklöven som en sten beroende på mängden inkommande spel på Björklöven. För bolagen vill helst vinna oavsett utfall och inte ta risk att förlora pengar vid dålig oddssättning. Det hände inte nåt sånt oddsfall. Förklaringen till det beror sannolikt på att det konstiga oddset berodde på fanns mycket spel på Mora, i så fall från läggmatchfixarna.
Spelbolagen vill ogärna skylta med att fixade matcher förekommer då det skrämmer bort spelare, så de mörkar vanligtvis allt fusk, välkänt från t ex kollusion i poker. De låser kontona för fuskarna och behåller de pengarna. Samtidigt vill de gärna behålla alla pengarna folk förlorade på Björklöven, därav justerade oddset som är betydelselöst men hjälper till att mörka och hindrar kunder som förlorat på uppgjorda matchen att kräva återbetalning. De ytterst få, utöver fuskarna, som spelat på Mora till det löjligt låga liveoddset kanske får högre odds, då det spelar ingen större roll då det lär vara obefintliga summor.
Inte lika klart som i morse att det var oegentligheter då det nu kommit alternativ förklaring, men fortfarade en hel del som talar för det. Hoppas det utreds ordentligt.
Bra och klokt inlägg. Vem fan förutom fuskarna spelade på Mora till dessa idiotiskt låga odds på de när de till och med låg under? Allt spel som kom från vanligt folk var garanterat på Björklöven, det är ju en självklarhet till de odds som gavs.
Förresten ska ni veta att Bet365 är bland de största skitstövlarna som finns. Först blev jag limiterad, men när jag ändå fortsatte spela och vinna så stängde de ner mitt konto.
Det vänder sig i magen varje gång man ser deras skitreklam där Persbrand babblar "Vad som är viktigt för er, är viktigt för oss"...