2020-12-15, 20:08
Medlem
4thtimearounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Men sluta lol, är ju så jävla uppenbart att det fuskades. Spelaren kommer helt fri och visar noll vilja att göra mål. Så jävla uppenbart.

Varför skjuter han inte bara utanför om det var matchfix? Hade väckt mycket mindre uppmärksamhet.
Och varför riskera att personen han försöker passa råkar göra mål? Då spricker ju hans bet han har tillsammans med maffian.
Citera
2020-12-15, 20:10
Medlem
Souths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Men sluta lol, är ju så jävla uppenbart att det fuskades. Spelaren kommer helt fri och visar noll vilja att göra mål. Så jävla uppenbart.

Joakim Nygård hade tre matcher i rad där han va helt fri men valde att passa pucken bakom ryggen och grejer. Till den grad att folk undrade vad fan han håller på med. Han hade ju en fingerskada sen tidigare så folk undrade om han helt enkelt inte kan skjuta lol.

Så sånt händer.
Citera
2020-12-15, 20:11
Medlem
Souths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thtimearound
Varför skjuter han inte bara utanför om det var matchfix? Hade väckt mycket mindre uppmärksamhet.
Och varför riskera att personen han försöker passa råkar göra mål? Då spricker ju hans bet han har tillsammans med maffian.

Exakt.
Björklöven bombade på ganska bra med skott hela matchen. Inte så att de fjuttade iväg pucken lite löst eller sköt utanför.
Citera
2020-12-15, 20:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av South
Joakim Nygård hade tre matcher i rad där han va helt fri men valde att passa pucken bakom ryggen och grejer. Till den grad att folk undrade vad fan han håller på med. Han hade ju en fingerskada sen tidigare så folk undrade om han helt enkelt inte kan skjuta lol.

Så sånt händer.

Ja ok, kanske. Men han borde nog byta jobb då lol.
Citera
2020-12-15, 21:36
Medlem
qups avatar
Den där genomåkningen.. Fyfan, stackars umeåfansen 😂🤮
Citera
2020-12-15, 21:41
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Bet365 har inga skäl att inte hävda att det här var ett misstag.
De vill verkligen inte ha mer reglering och besök av polisen och spelinspektionen.

Snacka om att ha övertro till Spelinspektionen...
Men tack för ett gott skratt.
Jodå svenska polisen och spelinspektionen sätter sig på ett plan och flyger till Gibraltar för att göra en husrannsakan hos Bet365...

Citat:
Ursprungligen postat av NickXIX
Vet inte om jag köper teorin att det var bugg som skulle gjort att bet365 vänt på oddsen. De oddsen lär ha lockat till mycket spel på Björklöven innan andra perioden vid 2-0, 3-0 och 3-1. Om det då inte funnits massa spel på Mora så borde spelbolagets algoritmer sänkt det höga oddset på Björklöven som en sten beroende på mängden inkommande spel på Björklöven. För bolagen vill helst vinna oavsett utfall och inte ta risk att förlora pengar vid dålig oddssättning. Det hände inte nåt sånt oddsfall. Förklaringen till det beror sannolikt på att det konstiga oddset berodde på fanns mycket spel på Mora, i så fall från läggmatchfixarna.

Spelbolagen vill ogärna skylta med att fixade matcher förekommer då det skrämmer bort spelare, så de mörkar vanligtvis allt fusk, välkänt från t ex kollusion i poker. De låser kontona för fuskarna och behåller de pengarna. Samtidigt vill de gärna behålla alla pengarna folk förlorade på Björklöven, därav justerade oddset som är betydelselöst men hjälper till att mörka och hindrar kunder som förlorat på uppgjorda matchen att kräva återbetalning. De ytterst få, utöver fuskarna, som spelat på Mora till det löjligt låga liveoddset kanske får högre odds, då det spelar ingen större roll då det lär vara obefintliga summor.

Inte lika klart som i morse att det var oegentligheter då det nu kommit alternativ förklaring, men fortfarade en hel del som talar för det. Hoppas det utreds ordentligt.

Bra och klokt inlägg. Vem fan förutom fuskarna spelade på Mora till dessa idiotiskt låga odds på de när de till och med låg under? Allt spel som kom från vanligt folk var garanterat på Björklöven, det är ju en självklarhet till de odds som gavs.

Förresten ska ni veta att Bet365 är bland de största skitstövlarna som finns. Först blev jag limiterad, men när jag ändå fortsatte spela och vinna så stängde de ner mitt konto.
Det vänder sig i magen varje gång man ser deras skitreklam där Persbrand babblar "Vad som är viktigt för er, är viktigt för oss"...
Citera
2020-12-15, 22:07
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Den där genomåkningen.. Fyfan, stackars umeåfansen 😂🤮
Smutsiga Löven! Jesus Kenttä måste naturligtvis finansiera den där truppen.
Citera
2020-12-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Snacka om att ha övertro till Spelinspektionen...
Men tack för ett gott skratt.
Jodå svenska polisen och spelinspektionen sätter sig på ett plan och flyger till Gibraltar för att göra en husrannsakan hos Bet365...
Nej, de begär ut information och får dom inte den kräver dom ett vite på 10 miljoner (igen).
Har du helt missat att Bet365 har svensk licens?
Citera
2020-12-15, 22:17
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Nej, de begär ut information och får dom inte den kräver dom ett vite på 10 miljoner (igen).
Har du helt missat att Bet365 har svensk licens?

Du skrev att Bet365 skulle få besök av Spelinspektionen.
Att de gör en tabbe med sina odds (om det nu är sant) är inget som de skulle få några böter för.
Det är faktiskt inget som de ens behöver skämmas över, de som ska skämmas är givetvis alla andra spelbolag som kopierar deras odds hur bisarrt konstiga de än är.

Hade jag varit ägare av ett spelbolag så hade jag förstås frågat mig varför jag ska anlita någon som endast kopierar andras odds, det kan jag ju ha egen personal som gör det.
Jag skulle också fråga mig varför dessa "oddsleverantörer" känner sig tvungna att limitera folk till höger och vänster. Alltså det är faktiskt helt otroligt att dessa skojare har lyckats sälja sin usla produkt till så många spelbolag, när de i princip inte kan ett jäkla skit om någonting...
Citera
2020-12-15, 22:19
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thtimearound
Det sätts fel odds med jämna mellanrum. Nu råkade det inträffa samtidigt som ett lag får en rejäl genomklappning. Inte så osannolikt alls faktiskt.
Jag har spelat i +30 år, har aldrig sett ett sådant felaktigt odds, en sådan genomklappning har man väl sett kanske 2-3 gånger max på 30 år. Detta händer samtidigt, för mig 100% matchfix.
Citera
2020-12-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jag har spelat i +30 år, har aldrig sett ett sådant felaktigt odds, en sådan genomklappning har man väl sett kanske 2-3 gånger max på 30 år. Detta händer samtidigt, för mig 100% matchfix.

Instämmer till 100%.
Ett topplag mot ett lag längre ner, hemmaplan, överlägsen första perioden.
Ska absolut inte kunna släppa in 8 raka mål!
Och att just den matchen så råkar bet365 blanda ihop oddsen??
Nja då är det större chans att tomten dyker upp nästa torsdag.
Citera
2020-12-15, 22:40
Det skulle faktiskt vara intressant om det finns någon här som har spelat live på Mora seger på Bet365 och om man i så fall fått sitt odds höjt i efterhand? För om de efter matchen har sänkt oddsen på Björklöven så måste de ju rimligtvis ha höjt oddset på Mora...

Men som sagt var, hur många vanliga spelare satsade på Mora seger till de usla odds som gavs live?
Nej helt klart gick Bet365 bra plus på matchen och man skickade ett "alibimail" där man sänkte oddset på Björklöven i efterhand bara för att slippa anklagelser om matchfixning och eventuell återbetalning.

Detta utesluter förstås inte att det ändå förekom matchfixning, dock ej på Bet365. Det kan mycket väl ha skett på att annat bolag där bolaget i fråga helt enkelt sen har annulerat alla spel men gjort det i tysthet. Spelarna i Björklöven och deras bulvaner har i det läget inget annat val än att knipa käft...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in