Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-27, 07:01
  #241
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Sov, såg att USA först ledde med 1-0, somnade och nu leder de med 11-0. Vilken utklassning.

Ja det var kanske inte överdrivet spännande i dagens matcher.
2020-12-27, 10:48
  #242
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag trodde det fanns en tyst överenskommelse att "sluta göra mål" när man leder med 7-10 mål? Tycker Kanada var mer pinsamt än Tyskland.

Bortsett från det tycker jag man ska sluta med att ha blåbärsnationer i A-gruppen. Det blir ju bara löjligt när länder som Italien, Frankrike men även Danmark ska möta A-nationerna. Ingen tycker det är kul, varken spelarna eller tittarna. Man kan ha ett eller två lag som får försöka spela sig in i A-gruppen, som tex Schweiz verkar ha lyckats med. Betydelselösa, trista matcher där spelarna riskerar skada sig är kass.

Jag utgår ifrån att det har med pengar att göra. Med fler lag kan de sälja in sporten i fler länder och få mer reklamintäkter. Internationella ishockeyförbundet tror dessutom att det på sikt kan medföra att sporten växer i fler länder. B-nationerna vill dessutom vara med eftersom de på fullt allvar tror att de har en realistisk chans just i år, trots att de tvärtorskat alla tidigare år. Därför jobbar alla deras förbund för att ha många deltagande nationer.

Lidande blir "bara" alla vi åskådare som tvingas se eländet.
2020-12-27, 22:14
  #243
Avstängd
Katapultens avatar
Körde båda lagen EJ göra 3 mål mellan Finland o Schwiez.

Min JVM svit med plus fortsätter. Hoppas de fortsätter längs turneringen.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback