2021-01-26, 18:20
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast oavsett hur många som spelas in kommer ju endast tittarna att se de som visas.

Jag pratar om de som visas.

Det finns inget som säger att ICA måste lägga ut riktiga ledtrådar hela tiden, de kan lika gärna luras för att få bort fokus och förlänga diskussionen. För just diskussionen är den bästa reklam ICA kan få.

Sjukt bra trollat av ICA tycker jag...
Citera
2021-01-26, 18:22
Medlem
Börje Salming.
Citera
2021-01-26, 18:24
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution

Det finns inget som säger att ICA måste lägga ut riktiga ledtrådar hela tiden, de kan lika gärna luras för att få bort fokus och förlänga diskussionen. För just diskussionen är den bästa reklam ICA kan få.

Ja, det måste vara en av historiens bästa reklamkampanjer i Sverige.
Citera
2021-01-26, 18:25
Medlem
Traxdatas avatar
Jag tror att Andreas Lundstedt från gruppen Alcazar skulle passa på de ledtrådar som listats.
Han har slutat med meth och är lagom bög.
Citera
2021-01-26, 18:33
Medlem
Stellan Skarsgård? Kanske för känd?
Citera
2021-01-26, 18:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution

Om man vill vara oseriösa så är det ju bra, men det är ju inte bra för varumärket att säga en sak och sedan göra en annan.
Citera
2021-01-26, 18:38
Medlem
Jag skulle tro att det är Robert Gustavsson!
Citera
2021-01-26, 18:42
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ja, det måste vara en av historiens bästa reklamkampanjer i Sverige.
Genidrag, verkligen. Alla engagerar sig, inte för att de bryr sig ett piss om ICA eller dess reklamfilmer, men för att människor älskar att leta ledtrådar och lösa mysterier. Briljant sätt att skapa en snackis direkt bunden till ett företag.
Citera
2021-01-26, 18:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Det roligaste vore om det var utförsåkaren Stig Strand.

Ja, eller Stig Engström (OBS! Ej Skandiamannen, utan skådisen).

Bådas högeröra ser för övrigt ut som det högeröra som syntes i reklamfilmen. Hur deras frisyrer ser ut i dagsläget är obekant.
Citera
2021-01-26, 18:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Genidrag, verkligen. Alla engagerar sig, inte för att de bryr sig ett piss om ICA eller dess reklamfilmer, men för att människor älskar att leta ledtrådar och lösa mysterier. Briljant sätt att skapa en snackis direkt bunden till ett företag.

Fast på en oligopolmarknad är det rätt ointressant.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, eller Stig Engström (OBS! Ej Skandiamannen, utan skådisen).

Bådas högeröra ser för övrigt ut som det högeröra som syntes i reklamfilmen. Hur deras frisyrer ser ut i dagsläget är obekant.

Han är snart 80 år.
Citera
2021-01-26, 18:47
Medlem
Jag kollade på den senaste reklamen och jag har faktiskt inte en blekaste aning om vem det kan vara. Hursomhelst så är det intressant att se snackisen overall kring Ica-Stig inte bara på flashback utan även på andra medier, på jobben och andra platser. Har Ica-reklamen blivit en del av det svenska folkhemmet och har Ica-Stig-gissande kanske nu blivit en tradition?

PR som attans har ICA fått de senaste veckorna.
Citera
2021-01-26, 18:51
Medlem
FreddyKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Nej men du sa väl själv att allt är möjligt så.. Att allt är en dröm och så vidare.. Men samtidigt brukar inte direkt ICA vara "djupa"

Jag kände dock först att det vore väldigt märkligt att göra en sådan här film där man döljer hans ansikte hela tiden och klipper bort i sista sekund där han kollar upp, om det inte är personen som är Stig.. Jag är inte säker heller på att det skulle kunna vara Reuter även om det var en massa smink, hon är väl ganska kort, runt 160 cm.

Man vet ju inte hur handlingen fortgår, om det är en kvinna som prankar eller dylikt.. men då blir det ju nästan omöjligt att gissa vem det är.. då lär enbart folk som var med i inspelningen kunna gissa rätt.. Så det bör ju vara mannen i filmen som är den nye skådisen.

"Ett bekant ansikte" behöver ju inte betyda att det har varit en person som varit med innan, kan ju vara betyda att det är en känd person.

Suzanne Reuter är ju spikat, det är stor chans att det även är en herre. Tavlan med Adam och Eva tyder på det. Inte omöjligt att det är Suzanne som skymmer honom med den stora peruken.
Siffran två är återkommande, ryggen på tröjan, "blir det bara vi två". Man vrider tillbaka klockan från 17-15, 2h, i en film. Sen ovan nämnda tavla.
En lilja (Suzanne) och ett bi/honung. En björn kanske? Lijehonung!
Vem ska vara Stig, "mustasch" eller stubb, fotboll, 40-55 årsåldern, lite tunn i luggen, lagom folklig och kommer knappast vara, Zlatan-känd.
Någon gammal expertkommentator (nej inte "Gym-Bosse" Hansson)?
Björn är nära men hur kommer fotbollen in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in