2021-02-15, 13:19
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Totalt värdelös reklam numera. Inte rolig för fem öre. Pinsamt ICA.

Ja, jag tror inte det här konceptet blir mycket mer än ett år gammal.
Citera
2021-02-15, 13:23
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Är det här så lyckad reklam? Antydan om att Stig som ung mest låg på sitt rum och i onanerade?

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det var så uselt och förlöjligande att det väl snart måste gå upp även för pöbeln att detta koncept har gjort sitt.
Haha, jag tänkte precis på samma sak häromdagen.

Vi vet nu att Stig tydligen var en vettvillig onanist förr i tiden. Eller har han detta beteende kvar?
Kommer vi få se Stig ägna sig åt självbefläckelse i mejerikylen? Kommer han att spela fickpingis i kassan när den där yppiga blondinen handlar squash för femtielfte gången?
Citera
2021-02-16, 23:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
har jerry fått sparken?

med 2 handlare så får man dra ned på personalen?
Han valde att sluta själv.
Citera
2021-02-22, 18:50
Medlem
Jordgubbes avatar
Verkar som alla loggat ut, inkl manusförfattarna. Ica konceptet 2001-2021. Rip.
Citera
2021-02-22, 19:28
Medlem
Kanske Bingolotto-reklamen tagit over? Slynan har ju "duttat" med andra...
Citera
2021-02-22, 21:14
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Verkar som alla loggat ut, inkl manusförfattarna. Ica konceptet 2001-2021. Rip.
Håller med.
Citera
2021-02-23, 08:03
Medlem
Det här ser inte bra ut , För mycket makt åt Stina, det blir inga bra poäng då hon ska va präktig
Återgå till det gamla konceptet, Sätt Stina på Kontoret
Citera
2021-02-23, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Det här ser inte bra ut , För mycket makt åt Stina, det blir inga bra poäng då hon ska va präktig
Återgå till det gamla konceptet, Sätt Stina på Kontoret

Riktigt dåligt numera och givetvis ska en kvinna hunsa en man.

Pinsamt!
Citera
2021-02-23, 21:25
Medlem
Att Ica har någon typ av jämstäldhetsidée bakom detta är ju ganska uppenbart.
Jag har egentligen inget principiellt emot varken en kvinnlig "ica-stig" , eller 2st icahandlare.
Problemet är själva upplägget.

Stig ska vara klantig, tankspridd och lite dum, medan Stina ska framstå som smart och ansvarstagande. Detta känns som nått lamt försök att vända på vad man tänker sig är de "klassiska könsrollerna". Det är i denna "twist" som humorn är tänkt att ligga. (En skämtform som används om och om igen i filmer, serier, böcker. Tjejen är tuff och smart, medans killen är lite nervös och dum)
Ni kanske tycker att detta är långsökt, men tänk er det omvända scenariot, där Stina långsamt lär sig att stig har rätt, och att hon bör lyssna på honom, Eller att stig tillsammans med sina kolegor sitter och fnissar om när sina onanerade som ung.
De få som tycker att nuvarande reklam är rolig, skulle då istället se klippet som problematiskt, och inte alls som humoristiskt.
Humorn ligger, vad jag kan se, endast i denna maktbalans mellan kvinnan och mannen. En skämtform som jag, 2021, menar har spelat ut sin roll

Även från en kvinnas håll menar jag att man kan se ett problem i att man förstärker bilden om att män kan tillåtas vara klantiga, dumma och oansvariga som en typ av "comic relief", medans kvinnan förväntas ta ansvar och styra upp.

Varför inte bara köra på en ica-stig/stina som är jävligt rolig och sedan nöja sig så?
Citera
2021-02-23, 22:41
Bannlyst
Jag kan inte hålla mig längre, SR berättade att BS ska komma ut som transa i ICA-reklamen...
Badang, vad säger ni om den, det kommer ju också visa sig sant, min trovärdighet på FB går i taket.
En liten hint, SR säger i nuvarande reklam "ni skulle bara se vad han gjorde på sitt rum när han glömt låsa dörren" hon syftar på sminkning.
Hela sveriges gay-comunity vet om det, media likaså, men det här är agenda och normalisering på hög nivå och vi håller tyst.
Tror de snabbar på from i morgon faktiskt!
Citera
2021-02-24, 02:15
Medlem
Har man även bytt manusförfattare? För jisses vad tråkiga filmerna har blivit.
Citera
2021-02-24, 10:45
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Nej, det här var ingen succé.
Svårt att säga om det är manusskrivarnas fel eller om björn och suzanne inte passar att spela mot varandra.
På grund av Corona skulle man kunna tro att de inte ens är i samma rum vid filmning utan att allt är ihopklippt efterhand.
Det skulle isåfall förklara varför allt känns så stelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in