Citat:
Ursprungligen postat av
lasseD
Vad har hon fuskat med hittar jag inte, i artikeln står det att de använt olika mätprinciper linjal och räkna pixlar, men det kanske du hittade?
Jo , problemet var att man fått olika resultat.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Falsifierbarhet
Att hon bara har fått göra en prick på ett diagram, eller att man räknar pixlar istället för linjal känns ovidkommande. Även om Ossian lyfter det.
Citat:
Om de använt olika mätprinciper och på så sätt fått olika resultat är ju inte konstigt, här finns det då ju ett sätt som förhoppningsvis får fram rätt svar. Att göra fel torde inte innebära fusk, om du inte gjort det medvetet för att förvilla någon, det är ju därför forskning granska av flera.
Du menar att de fick samma resultat? så det var bara räkna om från linjal till pixlar. Dåså.
Fattar inte varför de krånglat i år. den här hamrade du ju ut på ett par sekunder.
Citat:
Att hon sen får sparken för fel begångna känns väl sådär om det inte är med uppstått, isf blir det ju fort godtyckligt att säga upp folk för minsta fel. Led någon ekonomisk skada genom att det fuskades för att få fortsatt bidrag eller?
Att säga upp "vetenskapsmän" (och kvinnor) för att deras metod är "ovetenskaplig" , är inte fel.
Det är ganska viktigt att våra Vetenskaper inte tas över av den typen av "ovetenskaplighet".
Men i det här fallet kan de ju bara vara taskiga, av någon anledning så känns streckgubbar och toapappershot som något sur gammal forskar gubbe skulle kunna pyssla med.
Det hade ju varit fint att höra, eller läsa. du kanske kan gräva lite i det.
Citat:
Det måste finnas mer i historien som måste komma fram.
Enig, Och mina minst sagt vaga spekulationer, skulle ju vetenskapligt avfärdas (falsifierbarhet här igen) om man tex presenterade studien i fråga, kanske till och med få höra lite från någon som förstår vad han läser. Det är inte bara Politiskt tillsatta (du vet att våran Statminister är en politisk svetsare..)
Det tycks inte varit en stor sak för hennes CHEF att göra en HR manöver (de har ju såna, du vet byråkratier)
Och helt rätt att köpa ut henne om hon gick med på det, Kvinnan är ju på flykt för bövelen , med hela sin familj från toalettpapper och streckgubbemannen, som troligtvis har ett passerkort, som loggats, och som universitet kan ta fram.
Men jag håller med, det finns mer, men jag tror jag hade rätt i första inlägget. Men man kan ju hoppas att det blir en netflix serie av det.
Att skapa överstatlighet inom Vetenskapen (tänk STEM) is a baaaad idea.....
Undrar om det är hennes polisnmälan...
https://academicrightswatch.se/wp-co...m%C3%A4lan.pdf