Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-17, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trebbe
Normalt sett skulle väl detta inte vara så suspekt, men givet omständigheterna är det väl värt att notera iaf. Blir att kolla igenom resten av hennes publikationer imrn, det är ju väldigt uppenbara dupliceringar än så länge, så om det finns fler så är det väl inte svåra att hitta. Kan även vara värt att kolla vidare på Fredrik Ghoshs publikationer, man vet ju aldrig vad man kan hitta.

Det är precis den här typen av snöbollseffekter som är vanliga när det gäller personer med mytomani-drag: det är väl också därför som försvararna har försvunnit från tråden. Hennes första historia hänger ganska väl samman - och även om det luktar efterhandskonstruktion och påhittade hot - så finns det en logiskt snitslad bana att följa, så länge man tror att hoten är äkta. Här är det nog värt att jämföra med tråden om Terje: han hade ett antal personer som svor dyrt och heligt på att detta geni till fotograf hade tagit varenda bild själv och att det var oredigerade originalfoton. Sedan blev det tyst.

Nu uppstår, som sagt, problemet att ANDRA märkliga omständigheter framträder. En efter en.

Skulle någon börja granska damen, bakåt i tiden, så är jag fullkomligt övertygad om att vi kommer se en hel rad av mer eller mindre absurda händelser, anklagelser och händelseförlopp.

I mitt yrke har jag vid flera tillfällen stött på dessa människotyper. Första gången är det lätt att falla i fällan att tro på deras versioner och berättelser, men efterhand blir man väldigt bra på att både identifiera dem och slå hål på deras berättelser.
Citera
2021-01-17, 13:21
Medlem
bombaccis avatar
varför är folk så engagerade i det här? En kvinna har gjort fel på sitt jobb, ett tråkigt jobb utan något sprängstoff inbakat i. Hade förstått om folk gått igång på om det var något med genus eller historia eller nåt sånt. Men det här?

Måste finnas något mer bakom alla arga inlägg här.
Citera
2021-01-17, 15:09
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
varför är folk så engagerade i det här? En kvinna har gjort fel på sitt jobb, ett tråkigt jobb utan något sprängstoff inbakat i. Hade förstått om folk gått igång på om det var något med genus eller historia eller nåt sånt. Men det här?

Det är nog många incel som är rädda för smarta kvinnor som Linnéa som vågar ta plats och bryta nya vägar vetenskapligt. Att hon påpekar vikten utav jämställdhet måste nog kännas extra retsamt, vilket ju inte minst den där rektorn bevisar.
Citera
2021-01-17, 15:22
Medlem
Citat:

"Gjort fel på sitt jobb?"

1: Fuskat i sin forskning
2: Istället för att backa dra igång hämningslös rättscirkus, bluffhot (?) och sedan gråtit ut i aftonbladet?
3: Ytterligare fusk upptäcks.

För att göra det hela mer intressant har hon blivit tillsammans med en mer senior forskare, anklagat en annan för att vara svartsjuk och, dessutom, gjort en stor sak medialt om hennes framgång i ung ålder ...

Det är helt enkelt tillräckligt många ingredienser för att det ska bli en soppa värd att stöta och blöta. =)

Har man dessutom viss insyn i den akademiska världen och vissa avarter där så blir det förstås ännu roligare.

Dock lite förvånad att du engagerar dig i tråden om den inte intresserar dig. Jag ger mig, normalt, inte in i diskussioner om bowling på flashback då sporten inte intresserar mig. Eller ifrågasätter varför de intresserar sig för bowling.
Senast redigerad av PolisenOrebro 2021-01-17 kl. 15:51.
Citera
2021-01-17, 16:28
Medlem
Citat:

--------------------------------------------------------------------------------------------

Har hon fuskat då ?? ... eller gjort fel ????
Domstolen säger annat --- Kastade ut Universitetet med den saftiga räkningen
och
Att universitetet " köpt " ( beställde dom inte en granskning )
utsagor för skattemedel ev efter problemen hamnade i domstolen
det heter väl " Partsinlaga " i så fall

En partsinlaga är ett vittnesmål eller liknande som framförs av en av de tvistande parterna i en juridisk process. Den är inte värd lika stor tilltro som en inlaga av en neutral part.
Citera
2021-01-17, 17:50
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
"Gjort fel på sitt jobb?"

1: Fuskat i sin forskning
2: Istället för att backa dra igång hämningslös rättscirkus, bluffhot (?) och sedan gråtit ut i aftonbladet?
3: Ytterligare fusk upptäcks.

För att göra det hela mer intressant har hon blivit tillsammans med en mer senior forskare, anklagat en annan för att vara svartsjuk och, dessutom, gjort en stor sak medialt om hennes framgång i ung ålder ...

Det är helt enkelt tillräckligt många ingredienser för att det ska bli en soppa värd att stöta och blöta. =)

Har man dessutom viss insyn i den akademiska världen och vissa avarter där så blir det förstås ännu roligare.

Dock lite förvånad att du engagerar dig i tråden om den inte intresserar dig. Jag ger mig, normalt, inte in i diskussioner om bowling på flashback då sporten inte intresserar mig. Eller ifrågasätter varför de intresserar sig för bowling.

jo men hon är ju som vilken som helst, startar du en arg tråd om någon som fuskat som bussförare eller gått tidigare från jobbet som revisor?

svensk avundsjuka?
Citera
2021-01-17, 18:16
Medlem
Citat:
jo men hon är ju som vilken som helst, startar du en arg tråd om någon som fuskat som bussförare eller gått tidigare från jobbet som revisor?

svensk avundsjuka?

Ser ingen jättemening att fortsätta diskussionen, men jag hade tyckt det var intressant att följa en tråd där en Busschaufför ligger med en hög chef på bolaget samtidigt som hon redovisar turer han/hon inte har kört.

Om dessutom, VD:n känner sig tvungen att sparka busschauffören, men busschauffören säger sig ha blivit hotad och att avskedet egentligen har att göra med dennes arbete för jämställdhet inom företaget och sedan startat en rättscirkus på det som hamnat i AD.

Jag hade inte blivit mindre nyfiken om det senare visar sig att hon/han även fuskat med tidigare turer med bussbolaget.

Så svensk avundsjuka? Njae: snarare en fascination över människotypen som fuskar sig fram - och till och med när de avslöjas lever kvar i drömvärlden ... =)
Citera
2021-01-18, 12:43
Medlem
OK Pågar då skall jag berätta för er vad som hänt Aehhummmm ..Lite spekulationer så klart

Tatuerade Normkränkaren och Svartskallen från Hederskulturen har ju kört ihop det där på Samhall koncernen. Sugardaddy som torped och taga order av en Kärring nej nej .. Slår TILT
När jiddret startar åker förnuftet . Skisser på dassapapper och allt möjlig konstigt.

Jag kan förstå det att man kan reta upp sig på den typen damer och på svartskallar .och att det kan bli problem. Folk blir ju ovänner .. det händer ju ...
( en utvikning jag har för mig det var så att på Örlogsfartyg på Wasa och så att om det blev bråk ombord kniv framme -- En dog och gärningsmannen överlevde ..så knöt man ihop bägge två liket och den överlevande och dumpade över bord. det kan man ju klura på ..men det var inte så dumt egentligen Gärningsmannen var inte kvar ombord och nyttokalkylen börja slåss med kniv utföll annorlunda ...allmänprevention heter det nog )

Nåväl svartskallen och den tatuerade feministen kör ihop det ..
Svartskallen ändrar sig inte efter kulturell formning finns ju inte
Feminist som tar reson " Forget About it " som det heter i maffia filmer loopen är
MER --MER-- MER --MER-- MER --MER --> Crash and BURN

Så då finns situation Western filmernas " This Town aint big enough for the Both of us.. "

VAD Gör man då ..Ledningen chefskapet får den ena fakturan efter den andra för väktare osv osv. Fullt möjligt rektorn tom personligen gärna knutit ihop båda likt skepparen kapten på Örlogsmannen med en tross dumpat överbord eller från Öresunds Bron. Något måste göras

ENTER Arbetsrättsjuristen jä..ar anamma skumma killar ..

Sparka ngn eller båda hur fan gör man det då .Det är ju juristen expert på ..
Förr var det så att det var Arbetsbrist eller Personliga skäl typ Stöld / Slagsmål osv ( har inte kollat nuläget )
Arbetsbrist verkar vara svårt i synnerhet om man tänkt sig sparka båda...

SÅ vad man då,måste göra är att finna fram de personliga skälen ... det finns en tidning
Lag & Avtal som beskriver de fula trixen
https://www.lag-avtal.se/

VAD händer sedan ..Man vill nå effekten sparka Tatuerade feministen ...då gestaltar man verkligheten på det viset att sparkandet kan ske

( utvikning formal logiskt premisserna p(a,b,c,d..x ) --som går in i slutandet --> SOM ger Följden effekten SPARKEN .. man upprättar själv premiss mängden som ger följden
Vanligen går / fungerar ju detta fint eftersom ingen har råd lust eller tid Processa i en kass domstol som i detta fallet och de flesta har tänkt sig få vitsord inför nästa anställning .. )

Så vanligen ( jag kan inte säga det exakt i detta fallet ) så stämmer inte den motiveringen som arbetsgivaren anger för att nå effekten terminera anställningen ( se gärna tidningen )

Arbetsrättsjuristen han klarar inte differentieringen att detta är en annan situation ett anrikt Universitet Blåljuger i stället för att bolag med kanske Kontoret i Långtbortistan Venture kapitalist.

Så han drar detta som det vanligen görs ...
Sätter fram bluff papperet som den värnlöse skriver under man skakar hand " Jolly good sport "
Synd det blev på detta viset Get on with our lives.. klaffade inte detta lycka till på nästa ställa
Oftast är man väl inte så förbannande på varandra ..heller shit happens

Men tjejen som det verkar har ingen aning om att det är såhär slipstenen dras om detta ..
Hon är utkastad med fågelholk ---vanligen med Omedelbar verkan för forskningsfusk HAR inte skuggan av en aning ( talar om det vanliga Fallet ) Hon har inte fuskat
Så har hon lite större Cojones och lite bättre stöd än andra ...
Drar det till AD där då inte Universitetet kan bemöta invändningar beträffande Forskningsfusket helt enkelt för att det aldrig förevarit ett Forskningsfusk (igen hur det vanligen dras jag kan inte med 110 % säkerhet garantera att det var så i detta fallet )

Hon har ingen aning om varför hon är sparkad för Forsknings fusk .Eftersom hon inte har fuskat men ingen har berättat för henne att hon fick sparken för att det blev ett jä..a bråk på arbetsplatsen och vi tycker att det var ditt fel.
Det går inte sparka folk lika lätt tror jag för det .Det kan behövas mer ansträngningar med andra försvårande förhållanden fex missbruk ibland .som kan sätta käppar i hjulet för Ag s aspirationer.

SKULLE DETTA VARA HELT åt h..e ber jag om ursäkt men det kan vara skoj att snegla lite i den tidskriften i vart fall ..

Förtalet då ?? ser ju inte bra ut om praxis är en " Bullshit " inte sanningsenlig motivering då har man spritt uppgiften som inte är sanningsenlig.. OCH fortsätter ...det skulle nog inte jag göra om jag inte ägde domstolen.... och det gör jag inte...
Citera
2022-02-06, 09:36
Medlem
adelsnabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Ser ingen jättemening att fortsätta diskussionen, men jag hade tyckt det var intressant att följa en tråd där en Busschaufför ligger med en hög chef på bolaget samtidigt som hon redovisar turer han/hon inte har kört.

Om dessutom, VD:n känner sig tvungen att sparka busschauffören, men busschauffören säger sig ha blivit hotad och att avskedet egentligen har att göra med dennes arbete för jämställdhet inom företaget och sedan startat en rättscirkus på det som hamnat i AD.

Jag hade inte blivit mindre nyfiken om det senare visar sig att hon/han även fuskat med tidigare turer med bussbolaget.

Så svensk avundsjuka? Njae: snarare en fascination över människotypen som fuskar sig fram - och till och med när de avslöjas lever kvar i drömvärlden ... =)

Om man vill veta vad det här handlar om...

https://pubpeer.com/search?q=Linn%C3%A9a+Taylor
Citera
2022-08-28, 09:06
Medlem
adelsnabels avatar
Det verkar som om hon publicerat fler märkligheter:

https://pubpeer.com/publications/803...A158D992C8A093

Här har hon klippt och klistrat i figurerna till en artikel publicerad 2016.
Senast redigerad av adelsnabel 2022-08-28 kl. 09:10.
Citera
2022-11-27, 08:15
Medlem
Stess avatar
I sydsvenskan går det att läsa att det, som adelsnabel skriver, förekommer märkligheter i fler artiklar.
https://www.sydsvenskan.se/2022-11-2...-manipulerades

Npof = Nämnden för prövning av oredlighet i forskning
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsvenskan
I artikel 1 bedömer Npof att tre bilder och en förklarande figur utgör förfalskning. Redovisningen av metoden är ofullständig och vilseledande och en del data fabricerad.

• I artikel 2 har uppgifter och resultat ändrats eller utelämnats, vilket också det utgör förfalskning.

• I artikel tre är två bilder att betrakta som förfalskningar. Flera bilder visar vävnad från djur som inte ingår i studien.

• I artikel fyra utgör dataredovisningen i tre förklarande figurer förfalskning.
Citera
2024-09-02, 19:17
Medlem
Handledaren Fredrik Ghosh listas nu som tidigare anställd på LU https://lup.lub.lu.se/search/person/...r.desc&start=0. Någon som vet vad som hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in