Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-29, 12:13
  #277
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jag gillar som det är, annars riskerar det att bli fler meningslösa matcher typ när lag 4-5 spelar mot varandra. Jag gillar utslagsmstcher och det är ju av stor betydelse att komma etta i sin grupp istället för t ex fyra. Se på handbollen, där de går direkt in på semi, tycker det blir lite tråkigt. Känns större med en längre turnering med på något sätt. Fotbolls vm är lite experter på det där.
I Fotbolls-VM går ju bara 2 av 4 lag vidare från gruppspelet vilket gör att det direkt från match ett är spännande. Jag hatar hockeyturneringar där Sverige briljerar i gruppspelet lite som här och sen åker direkt ut i kvarten som t.ex. Vitryssland i OS. Vart man kommer i sin grupp har ju ingen större betydelse när man inte vet hur Kanada väljer att göra i sin sista gruppspelsmatch.

Hur som, jag tycker det är ointressant fram till sista perioden av gruppspelet när man kan se vad man får möta i kvarten.
2020-12-29, 16:25
  #278
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
I Fotbolls-VM går ju bara 2 av 4 lag vidare från gruppspelet vilket gör att det direkt från match ett är spännande. Jag hatar hockeyturneringar där Sverige briljerar i gruppspelet lite som här och sen åker direkt ut i kvarten som t.ex. Vitryssland i OS. Vart man kommer i sin grupp har ju ingen större betydelse när man inte vet hur Kanada väljer att göra i sin sista gruppspelsmatch.

Hur som, jag tycker det är ointressant fram till sista perioden av gruppspelet när man kan se vad man får möta i kvarten.

Jo men fotbolls vm har ju fler lag och fler utslagMatcher så även lite svagare nationer kan skrälla. Tycker det är ganska stor skillnad att placera sig etta eller fyra i gruppen o jAg som gillar att kolla tycker det är roligt om flera lag kan hänga kvar längre. Lag som Tjeckien kan ju slå ut vem som helst om de spelar på topp så de kan ju skrälla i en kvartsfinal. Jag gillar slutspelskänslan helt enkelt.
2020-12-29, 17:21
  #279
Avstängd
Katapultens avatar
Slovakien måste vara det sämsta jag någonsin sett. Drog på sig utvisningar hela jävla tiden..
2020-12-30, 11:53
  #280
Medlem
Jag har följt turneringen i många år och det enda som slår mig är att Kanada alltid får hjälp av domare att vinna sina matcher. Missförstå mig rätt, de har ju varje år ett lag som skulle kunna plocka SM-guld men i matcher där de inte är fullt så dominanta har de alltid domarna på sin sida. Det ger att man kan inte ta turneringen seriöst.
2020-12-30, 12:09
  #281
Medlem
Cameltotems avatar
Värt och se i år? Har vi bra lag?
2020-12-30, 13:32
  #282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Jag har följt turneringen i många år och det enda som slår mig är att Kanada alltid får hjälp av domare att vinna sina matcher. Missförstå mig rätt, de har ju varje år ett lag som skulle kunna plocka SM-guld men i matcher där de inte är fullt så dominanta har de alltid domarna på sin sida. Det ger att man kan inte ta turneringen seriöst.

I år är det extra spännande med enbart kanadensiska domare också.

Dom är fan experter på att döma till Kanadas fördel på alla möjliga vis när det gäller utvisningar i början av matcherna och sedan börja plocka kompensationsutvisningar i senare skede av matchen när det är tydligt att Kanada kommer vinna tack vare försprånget de fick i början av matchen

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback