Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2020-12-30, 06:06
  #85
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
ok tycker inte det stämmer heller. Finns någon enstaka bra spelare i de andra lagen men det gjorde det på 90-talet också.

Länderna bakom topp 6 har gått framåt rejält sista 30 åren, men inte tillräckligt samtiidgt som de stora nationerna också utvecklats rejält. Därav kan de inte utmana. Jag tror Eric menar att de mindre länderna är klart bättre idag än förr. Sedan märks det ju inte på ressultaten direkt.

Rehnberg var innan på det och håller med, länderna bakom har stått still i utvecklingen att komma ifatt sista 10 åren. Tyvärr.
2020-12-30, 06:09
  #86
Avstängd
400Bens avatar
Ryssland slår Österrike med 7-1.
2020-12-30, 06:19
  #87
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Länderna bakom topp 6 har gått framåt rejält sista 30 åren, men inte tillräckligt samtiidgt som de stora nationerna också utvecklats rejält. Därav kan de inte utmana. Jag tror Eric menar att de mindre länderna är klart bättre idag än förr. Sedan märks det ju inte på ressultaten direkt.

Rehnberg var innan på det och håller med, länderna bakom har stått still i utvecklingen att komma ifatt sista 10 åren. Tyvärr.


tycker det där är mest folk säger. självklart går sporten framåt, men det är för många utklassningsmatcher och blåbärsländrna är mil från att rå på de stora lagen.

Skulle jag värdera lagen på stora VM så blir det

De sex stora länder (Kanada, Ryssland, Sverige, Finland, USA, Tjeckien).

De kan vinna mot varandra men det är de fyra första som kommer slåss om guldet, oftast. USA vinner aldrig guld på herrsidan på vanliga vm.

Sedan

Schweiz och Slovakien

Schweiz kan vinna någon medalj ibland och skrälla mot de andra sex. Slovakien gör oftast riktigt dåliga turneringar och missar ganska ofta kvartsfinalen t o m. Har en del proffs i NHL och kan spela jämt mot bättre lag ibland, men det sker sällan.


Sedan

Tyskland och Danmark

Någon enstaka gång kan de skrälla men oftast en ganska enkel motståndare, förutom under senaste os då. Men ser dem som bättre än de andra blåbärslagen


Lettland

Ett stabilt A-VM lag, men till skillnad från 90 talet har de inga stora stjärnor längre.


Resten

Tidigare fanns ju vitryssland som kunde ligga på den danska nivån, men de har blivit sämre.

Tyvärr hängde Storbritannien och Italien kvar i A-vm och vi i publiken får nöja oss i att alla deras matcher slutar med 16-1 eller 10-0 riktiga sömnpiller.

Nej oavsett hur man försöker tolka Lindros uttalande så är det tomma ord och förmodligen något han sa för att vara diplomatisk bara.
2020-12-30, 15:25
  #88
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hur blev hans poändskörd inatt?

4 mål 2 ass om jag minns rätt.
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback