Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-01, 23:45
  #337
Avstängd
Katapultens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Trolll.....

Det är inget fiasko om Sverige missar medalj i JVM, handboll eller fotbolls EM. Är vi ens rankande topp sex i världen gällande handboll? det finns bra många nationer som är betydligt bättre än Sverige när det kommer till fotboll. I JVM är det tre lag som är klart bättre än övriga och Sverige ingår inte i den skaran.

Klart det är ett fiasko om vi missar medalj i Jvm?

Absolut inget direkt fiasko om vi missar i fotbolls em, men tror som sagt att det blir ett mislsyckande i fotbolls em. Vi måste ha högra krav på svensk idrott inte bara nöja oss med att spela bra mot lagen?
2021-01-02, 00:05
  #338
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Klart det är ett fiasko om vi missar medalj i Jvm?

Absolut inget direkt fiasko om vi missar i fotbolls em, men tror som sagt att det blir ett mislsyckande i fotbolls em. Vi måste ha högra krav på svensk idrott inte bara nöja oss med att spela bra mot lagen?

Handboll är den enda sport där Sverige blivit sämre i under min livstid.
2021-01-02, 00:51
  #339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ett jättebra USA slog Juniorkronorna och du börjar gapa om att svensk medelklass har det för bra, likt en tröttsam kommunist.

Alla vet ju ändå att USA och Kanada är en klass för sig i detta JVM.

Svenska JVM-prestationer har i alla fall förbättras mycket de senaste 15-20 åren. Under många år i slutet av 90-talet och början/mitten av 00-talet så var vi inte alls lika bra som nu (och intresset var väldigt litet dessutom).

Haha är jag kommunist för att jag påpekar att de är otroligt bortskämda dagens hockeygrabbar, en skrattretande kommentar från dig. Har du någon insikt i hur dessa människor lever de är ju för fan sondmatade med kläder, fina bostäder, playstation och dyr hockeyutrustning utan att behöva göra någonting än att träna lite och göra lite skolarbete med vänsterhanden.
Jag unnar människor en hög levnadsstandard det är inte det det handlar om men det skapar ju mjuka individer och mesiga lag som de svenska lagen oftast är. Finns ju inget drag i dem och de förlorar ju i princip alltid finalen när de går ditt.
Det fattas både vinnarskallar och fysisk tuffhet hos svenska idrottare över hela banan och det gäller de flesta lagidrotterna. Sverige som land skapar detta mjuka och det håller inte.
Fram för mer fysisk hockey och lite jävla känsla för att tävla i detta land.
Inte spela innebandy ala SHL och jag har själv spelat innebandy men hockey är någonting annat. Det är ju inte riktig hockey längre utan några uppvisningsmatcher. Tråkigt att titta på och en slätstruken produkt tyvär.
2021-01-02, 01:08
  #340
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Haha är jag kommunist för att jag påpekar att de är otroligt bortskämda dagens hockeygrabbar, en skrattretande kommentar från dig. Har du någon insikt i hur dessa människor lever de är ju för fan sondmatade med kläder, fina bostäder, playstation och dyr hockeyutrustning utan att behöva göra någonting än att träna lite och göra lite skolarbete med vänsterhanden.
Jag unnar människor en hög levnadsstandard det är inte det det handlar om men det skapar ju mjuka individer och mesiga lag som de svenska lagen oftast är. Finns ju inget drag i dem och de förlorar ju i princip alltid finalen när de går ditt.

Hårda, fattiga Ryssland har förlorat fler JVM-finaler de senaste tio åren en Juniokronorna. Så vad är Rysslands ursäkt?

Citat:
Det fattas både vinnarskallar och fysisk tuffhet hos svenska idrottare över hela banan och det gäller de flesta lagidrotterna. Sverige som land skapar detta mjuka och det håller inte.

Du kan inte jämföra fotboll, handboll och ishockey. I de första så behövs inte mycket fysisk tuffhet.
Sverige är ju dessutom det bästa fotbollslandet i Norden. (eller om det är Island).

Citat:
Fram för mer fysisk hockey och lite jävla känsla för att tävla i detta land.

Du menar att spelarna får lära sig att det inte spelar någon roll att vinna? Har jag uppfattat dig rätt?

Vad är det som inte är fysiskt? Såg du ens Raymonds monstertackling på Klikorka när det var ungefär 2.25 kvar av andra perioden?
https://www.svtplay.se/video/2936185...ien?start=auto

Citat:
Inte spela innebandy ala SHL och jag har själv spelat innebandy men hockey är någonting annat. Det är ju inte riktig hockey längre utan några uppvisningsmatcher. Tråkigt att titta på och en slätstruken produkt tyvär.

Ja, innebandy är tråkigt som fan, vi var tvungna att spela det i gymnasiet ibland. Hur skiljer sig en uppvisningsmatch från "riktig" ishockey då?
2021-01-02, 01:12
  #341
Medlem
Kedoxs avatar
Bänka Broberg, skadeskjuten lång väg.

Bort med Alnefelt och kör Wallstedt fortsatt.

Sära på Raymond-Holtz. Peta ner Holtz till andrafemman typ.

Då kanske vi kan hitta tillbaka. Annars ser det mörkt ut.
2021-01-02, 03:03
  #342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Hårda, fattiga Ryssland har förlorat fler JVM-finaler de senaste tio åren en Juniokronorna. Så vad är Rysslands ursäkt?



Du kan inte jämföra fotboll, handboll och ishockey. I de första så behövs inte mycket fysisk tuffhet.
Sverige är ju dessutom det bästa fotbollslandet i Norden. (eller om det är Island).



Du menar att spelarna får lära sig att det inte spelar någon roll att vinna? Har jag uppfattat dig rätt?

Vad är det som inte är fysiskt? Såg du ens Raymonds monstertackling på Klikorka när det var ungefär 2.25 kvar av andra perioden?
https://www.svtplay.se/video/2936185...ien?start=auto



Ja, innebandy är tråkigt som fan, vi var tvungna att spela det i gymnasiet ibland. Hur skiljer sig en uppvisningsmatch från "riktig" ishockey då?

Tycker du på fullt allvar att svenska lag imponerar med sin mentalitet eller vinnarskalle jämfört med andra lag, du nämner finaler Sverige har ju förlorat alla finaler utom en enda de senaste 10+ åren.
Jag jämför inte med fattiga Ryssland utan även Kanada och USA som har det ekonomiskt bra verkar ha mer tävlingsinstinkt än Sverige iallafall i J-VM.

Haha behövs det inte fysisk tuffhet i handboll då har du aldrig sett en handbollsmatch det är lika tufft som ishockey och inga slagsmål och bråk, de kör på utan skydd också. Fotboll är en löpbaserad sport som är fysisk men kräver inte någon extra tuffhet nej.

Raymonds tackling en monstertackling killen är ju tre äpplen hög och nej det var ingen monstertackling, det delades ut en vettig tackling från Sveriges håll på hela matchen.

Jag förstår att du tycker att innebandy är tråkigt när du inte kan spela eller utöva sporten som den ska spelas, tror du att skolinnebandy är det samma som seriöst seriespel en bit upp i divisionerna. Du verkar inte kunna någonting om idrott det är tydligt det. Din innebandyupplevelse motsvarar inte ens korphockey.
Får jag välja så är ishockey i seriespel ännu roligare även om innebandy har sina styrkor också. Hockey är ett snäpp upp men innebandy är mer tillgängligt.

Kom tillbaka när du har lärt dig någonting om idrott.
__________________
Senast redigerad av Mosquitoseven 2021-01-02 kl. 03:35.
2021-01-02, 05:45
  #343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ett jättebra USA slog Juniorkronorna och du börjar gapa om att svensk medelklass har det för bra, likt en tröttsam kommunist.

Alla vet ju ändå att USA och Kanada är en klass för sig i detta JVM.

Svenska JVM-prestationer har i alla fall förbättras mycket de senaste 15-20 åren. Under många år i slutet av 90-talet och början/mitten av 00-talet så var vi inte alls lika bra som nu (och intresset var väldigt litet dessutom).

Du missade verkligen hela poängen. Hela tävlingsbiten saknas i svensk hockey. I USA genomsyrar den HELA deras samhälle. I Sverige har vi tagit bort tävlingsmomentet i hockey. Dels räknar vi inte poäng i tidig ålder och vi har tagit bort tacklingar. Att bli skolad i tacklingar i ung ålder är extremt viktigt. USA bedriver också ett extremt högkvalificerat program för 13, 14 och 15 åringar upp till 18 års ålder där de bor och spelar hockey tillsammans. De är baserade på en ort och har en egen hall. Det kallas satsning. Vad har vi att kontra med? Ingenting. Inte konstigt att vi ligger hästlängder efter år ut och år in.

Svenska barn är bortskämda. Ryska, kanadensiska och amerikanska barn har fått KÄMPA. Är du inte hungrig så bänkas du. Många svenska barn har knappast någon slags konkurrens i sina ungdomslag.

Vad är det som är så imponerande med juniorlandslagets prestationer senaste åren? 1 guld för 10 år sen? Ryssland, USA och Kanada springer ifrån oss. Ska vi bli ett jävla B-gäng som Schweiz eller Slovakien???
2021-01-02, 11:39
  #344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Du missade verkligen hela poängen. Hela tävlingsbiten saknas i svensk hockey. I USA genomsyrar den HELA deras samhälle. I Sverige har vi tagit bort tävlingsmomentet i hockey. Dels räknar vi inte poäng i tidig ålder och vi har tagit bort tacklingar. Att bli skolad i tacklingar i ung ålder är extremt viktigt. USA bedriver också ett extremt högkvalificerat program för 13, 14 och 15 åringar upp till 18 års ålder där de bor och spelar hockey tillsammans. De är baserade på en ort och har en egen hall. Det kallas satsning. Vad har vi att kontra med? Ingenting. Inte konstigt att vi ligger hästlängder efter år ut och år in.

Svenska barn är bortskämda. Ryska, kanadensiska och amerikanska barn har fått KÄMPA. Är du inte hungrig så bänkas du. Många svenska barn har knappast någon slags konkurrens i sina ungdomslag.

Vad är det som är så imponerande med juniorlandslagets prestationer senaste åren? 1 guld för 10 år sen? Ryssland, USA och Kanada springer ifrån oss. Ska vi bli ett jävla B-gäng som Schweiz eller Slovakien???

Håller helt med!
2021-01-02, 20:13
  #345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Inte för att vara den, men det är nästintill omöjligt att förstå vad du menar när du bygger meningar som en femåring.
Skitsnack en losers försvarstal, Jag har akademisk utbildning Vi sysslar inte med poesi Vi håller oss till fakta dumkoppf!
- VI får facit mot Finnara strax möjligen har vi chans att komma undan med viss heder?
__________________
Senast redigerad av Bajsolle2 2021-01-02 kl. 20:17.
2021-01-03, 10:32
  #346
Medlem
CoolTrasts avatar
Intressant tycker jag är hur fort blatte-kulturen spridit sig i Sverige. Har alltid varit hårda tag i hockey men oftast varit "justa" fighter man mot man...nu efter slutsignalen blev det riktigt blattefight då Lucas Raymond tog med sig broschorna Alexander Holtz och Arvid Costmar och hoppade på en ensam Pärssinen...FY Fan!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback