Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-05, 06:20
  #409
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Riktigt pinsam att anmäla det, varför inte fokusera på sin semifinal istället.

Men precis. Att ens ha sånt i tankarna när man har en semifinal framför sig är för mig helt otroligt.

Antagligen ville man röra om i Sveriges sår ännu mer, även utanför isen. Men det straffade nog Finland mer än vad det gav de.

Rätt fokus, det är A och O.
2021-01-05, 06:20
  #410
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Jag tror jag dör, anmälde Finland Sverige för hjälm på huvet? Speciellt efter en sådan match, precis torskat med 2-3 med 25sek kvar. Kanske har lite annat i skallen då!

Nej fy, gillar Finland. Men denna torsken kan gärna få svida lite, så man vaknar i knoppen. Dock en bra match.

Nej Finland anmälde inte. Läs om det du läst. Det var turneringschefen Gonzales eller nåt som uppmärksammade det och IIHF utfärdade varning.
2021-01-05, 06:23
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Jag tror jag dör, anmälde Finland Sverige för hjälm på huvet? Speciellt efter en sådan match, precis torskat med 2-3 med 25sek kvar. Kanske har lite annat i skallen då!

Nej fy, gillar Finland. Men denna torsken kan gärna få svida lite, så man vaknar i knoppen. Dock en bra match.

Det är IIHF som tar upp detta. Troligtvis uppmärksammades regelbrottet av domare eller matchfunktionärer.

Edit: tvåa på bollen...
2021-01-05, 06:32
  #412
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Nej Finland anmälde inte. Läs om det du läst. Det var turneringschefen Gonzales eller nåt som uppmärksammade det och IIHF utfärdade varning.

Citat:
Ursprungligen postat av Vierme
Det är IIHF som tar upp detta. Troligtvis uppmärksammades regelbrottet av domare eller matchfunktionärer.

Edit: tvåa på bollen...


Dessa fall tas alltid upp, säger IIHF:s vice ordförande Kalervo Kummola, och meddelar att varningen förmodligen även innebär en bötessumma.

Men kanske extra hårt när det gäller Sverige-Finland emellan?

Nej men så är det säkert, som ni säger.

Ett stort skratt åt IIHF, riktigt löjligt!
__________________
Senast redigerad av Suecokid 2021-01-05 kl. 06:42.
2021-01-05, 06:34
  #413
Medlem
Suecokids avatar
Kommer garanterat en anmälan imorgon igen, från Kanada eller Usa, via iihf.
2021-01-05, 06:48
  #414
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Undra om det blir så spännande egentligen. Tycker Kanada ser mycket starkare ut än vad amerikanerna gör. Fast USA har de åtminstone inte spöat tidigare i denna turnering.

om ryssarna är lite slockna i bronsmatchen som i finalen så lär finnarna få med sig bronset hem.
Det blir två transatlantiska lag som spelar sin hockey, de känner varandra, så jag tror definitivt USA kan bjuda upp till kamp. Det brukar bli täta matcher när dessa möts och det finns rivalitet mellan dem.
2021-01-05, 06:55
  #415
Medlem
Suecokids avatar
Finlands enda valör sedan 2006 har varit just guld! Riktigt imponerande må jag säga.

2006 tog man pronssi. Blir nog ett nytt nu. Ryssland bör man klara av.
2021-01-05, 06:59
  #416
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Kanada fördel hemmaplan.... såklart
De har i princip allt,

Störst omklädningsrum
Eftersom exakt alla andra lag fick flyga till Edmonton med halv taskiga lag så behöver väl fan inte det Kanadensiska laget ens oroa sig över vem som tar guldet i år igen......

Vägen till guld ligger ju fan redan öppen.....


Skulle inte förvåna mig om att hade hade turneringen spelats i Europa så hade Kanada givetvis sagt såhär njaeee njoo , farligt med att skicka spelare på grund av Corona.....

Sen har väl denna sak tagits upp miljoner gånger

Stor rink eller liten rink.

Dumt att inte bara skaffa samma jävla dimension världen över......


JVM har blivit så jävla tråkigt att se......

Jag säger inte att dessa lag hade vunnit guld om inte corona hade funnits men , titta bara Tyskland Sverige Schweiz ni hade bra mycket spelare som inte fick delta pågrund av det här. Likaså ledarstaben

Nu kanske inte en ledarstab är waow påverkan men men.
2021-01-05, 08:14
  #417
Medlem
HerrGickhans avatar
JVM:s mest överskattade lag var Ryssland. Gjorde ingen människa glad. Saknade konstruktiva idéer och hade inga nerver.
2021-01-05, 08:40
  #418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
JVM:s mest överskattade lag var Ryssland. Gjorde ingen människa glad. Saknade konstruktiva idéer och hade inga nerver.
Lite som vanligt i JVM-sammanhang. Har faktiskt sämre finalfacit än Sverige de senaste åren

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback