Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-08, 09:19
Bannlyst
Ja, tyvärr så kommer den känslan oavsett. Jag jobbar från sängen första timmarna för att minimera tillbaka till jobbet-känslan.
Citera
2021-01-08, 09:19
Medlem
Är det lakritsen så är det ju självförvållat och jag kan förstå din ångest. Ät inte lakrits om du blir illamående av det! Mår du bättre kan du väl dyka upp efter lunch? Du lär ju inte smitta i alla fall.
Citera
2021-01-08, 09:24
Medlem
fan också. nu vill hjärnan att jag ska göra av med alla känslor.
Citera
2021-01-08, 11:00
Medlem
llanzs avatar
Varför ska du får ångest? Chefen ser ändå ner på dig, du är bara en vanlig arbetsslav. Han bryr sig inte om du är hemma och fejkar. Pengarna i företaget rullar ändå in ävrn om du inte är där.
Citera
2021-01-08, 11:39
Moderator
yz44s avatar
I dagens situation ska arbetsgivaren vara tacksam för de som har vett nog att stanna hemma vid sjukdom.
Finns alltför många som går till arbetet och smittar ner alla andra i stället för att vara hemma.
Citera
2021-01-08, 11:51
Medlem
Japp! Känner exakt likadant varje gång! Och inte bara att chefen tror att jag ljuger, men att alla på jobbet tror det. Lite skumt är det, för när någon annan är sjuk tror jag aldrig att dom bara "skolkar".

Har själv kommit fram till att det måste bero på att jag är lite halvt störd i kombination med att jag har mycket högre krav på mig själv än vad jag har på andra.
Citera
2021-01-08, 12:42
Medlem
Du har krav på dig själv och är en plikttrogen medarbetare. Jag kan också känna lite ångest för sådant även om chefen aldrig skulle ifrågasätta om jag sjukanmäler mig. Jag brukar mer få ångest för att rutiner och sådant blir rubbade när man är sjuk och sängliggande. Man sover mer än vanligt och tiderna förskjuts lite. Detta skapar ofta kaos för mig.
Citera
2021-01-08, 12:46
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Finns det fler som får samma känsla när man lär va hemma från jobbet? jag hatar att va hemma och får alltid ångest att ringa på morgonen för att sjukanmäla mig. Får alltid känslan av att chefen inte tror på mig att jag är sjuk, fast jag knappt aldrig är hemma sjuk. Dom senaste 2 åren har jag inga sjukdagar alls, idag hade jag ont imagen och stannade hemma. Men efter att jag ringt och sjukanmält mig så kom ångesten som ett skott i skallen.

Nån som vet varför man får denna känsla?

För att man har ansvarskänsla.
Å andra sidan, är man sjuk så är man.

Om du dessutom aldrig är hemma o är sjuk, tycker jag att du kan skippa ångesten denna gången

På vilket sätt är det magont? Magsjuka? Magsår? Psykosomatiska problem?
Citera
2021-01-08, 12:52
Medlem
Så här känner ni för att ni har så jävla lite att göra. Trista drömmar och visioner, finns hur mycket som helst att göra istället för att slava på något jobb. Klättra berg. Träna, knulla. Tjejer, spela spel, ja ni vet allt det där man jobbar för att kunna göra.

Just ja, har sitter bara massa incels som ser ut som 60 fast dom är 25 på grund av deras taskiga fysik. Då blir det inte mycket dopp.
Citera
2021-01-09, 00:16
Medlem
Jag tänker att ångest när man sjukanmäler sig kan bero på flera saker. Jag brukar drabbas av allihop:
- Stark arbetsmoral, tycker att man bara ska sjukanmäla sig när man är riktigt ordentligt sjuk.
- Svårighet att avgöra hur sjuk man är, vilket ger utrymme för tanken att man överdriver det hela och egentligen borde kunna jobba.
- Tanken att det är en själv som gjort så att man är sjuk ("jag har inte sovit ordentligt", "jag har inte tvättat händerna ordentligt")
- Rädsla för vad andra ska tänka om en.
- Känslan av att man sviker sin chef eller sina kollegor.
Citera
2021-01-12, 00:58
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Du är rädd för att bli synad som den värdelösa, kompetensbefriade nolla du är kanske.
Citera
2021-01-12, 01:04
Avstängd
Kalamitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Nån som vet varför man får denna känsla?
Jag-svaghet? Olika varianter av komplex? Låg självkänsla?

Och nej, det är inte normalt att känna ångest över att sjukanmäla sig vid sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in