Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-10, 19:37
Bannlyst
jag har länge varit en perfektionist angående design och byggmaterial, jag hatar lägenheten jag bor i pågrund av hur sliten den är, la ut en tråd nyligen här på flashback för att jag hade en ide och ville arbeta med någon med det endast för att jag skulle få arbeta med något som är så perfekt som jag kräver, blev avstängd för detta pågrund av annonsering, nu letar jag förgäves efter lägenhet och hittar ingenting som är perfekt nog antingen är väggarna fel färg, golven fel material med mera lister fel etc etc, ingenting är bra nog samt problemet med att hyreslägenhet aldrig skulle bli min och det är det enda alternativet jag har och det får jag ångest av, och när jag tänker över allt om och om igen så börjar jag få ångest både av att jag inte har råd för något så bra som jag vill ha det men också att det generellt är nästan omöjligt att hitta en perfekt lägenhet på alla sätt och vis oavsett kostnad, därav anledningen till iden jag hade, har tittat på olika möbler också där inget är perfekt nog så nu har jag börjat titta på egenbyggda alternativ, temperad glasskiva i måtten jag vill ha, har väldigt många ideer för inrednings design men kan inte göra något med dem eftersom det krävs väldigt mycket pengar då, jag undrar om jag är ensam med att känna mig så besatt med det, har alltid känt väldigt mycket press med kreativitet och skapande, designade en telefon vid namn symetium samt testade en bil design, design har alltid varit något som ger mig liv men jag får aldrig chansen med det.

lite konstig tråd men vill veta om jag är ensam med det speciellt inredningsdesign och att allt ska bli perfekt om jag blir avstängd för denna frågan också så ger jag upp.
Citera
2021-01-10, 19:50
Medlem
xposures avatar
Jag gillar snygg design helt klart, men jag vet också var jag ska nöja mig.

Sitter du och scrollar på miljonärers Instagram/Pinterest varje dag så lär det nog inte dämpa din ångest och vill-ha begär skulle jag tro.
Citera
2021-01-10, 20:06
Medlem
Snarkarns avatar
Att vara som du säger Besatt och perfektionist är destruktivt. Det finns bara ett håll och det är nedåt. Att acceptera att något är gott nog är en mycket viktig lärdom. Det lär man sig tillslut. Frågan är bara hur mycket det kommer kosta..
Citera
2021-01-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
jag har länge varit en perfektionist angående design och byggmaterial, jag hatar lägenheten jag bor i pågrund av hur sliten den är, la ut en tråd nyligen här på flashback för att jag hade en ide och ville arbeta med någon med det endast för att jag skulle få arbeta med något som är så perfekt som jag kräver, blev avstängd för detta pågrund av annonsering, nu letar jag förgäves efter lägenhet och hittar ingenting som är perfekt nog antingen är väggarna fel färg, golven fel material med mera lister fel etc etc, ingenting är bra nog samt problemet med att hyreslägenhet aldrig skulle bli min och det är det enda alternativet jag har och det får jag ångest av, och när jag tänker över allt om och om igen så börjar jag få ångest både av att jag inte har råd för något så bra som jag vill ha det men också att det generellt är nästan omöjligt att hitta en perfekt lägenhet på alla sätt och vis oavsett kostnad, därav anledningen till iden jag hade, har tittat på olika möbler också där inget är perfekt nog så nu har jag börjat titta på egenbyggda alternativ, temperad glasskiva i måtten jag vill ha, har väldigt många ideer för inrednings design men kan inte göra något med dem eftersom det krävs väldigt mycket pengar då, jag undrar om jag är ensam med att känna mig så besatt med det, har alltid känt väldigt mycket press med kreativitet och skapande, designade en telefon vid namn symetium samt testade en bil design, design har alltid varit något som ger mig liv men jag får aldrig chansen med det.

lite konstig tråd men vill veta om jag är ensam med det speciellt inredningsdesign och att allt ska bli perfekt om jag blir avstängd för denna frågan också så ger jag upp.

Herregud, lär dig skriva normala meningar så kanske någon orka läsa dina texter!
Citera
2021-01-10, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Herregud, lär dig skriva normala meningar så kanske någon orka läsa dina texter!

ja du har nog rätt skulle nog inte posta, postade för att känna något annat än lidande men det var en dum ide
Citera
2021-01-10, 21:03
Medlem
Citat:
ja du har nog rätt skulle nog inte posta, postade för att känna något annat än lidande men det var en dum ide

Martyr much?
Citera
2021-01-10, 21:05
Bannlyst
Citat:
Martyr much?

är bara trött på negativa svar försökte ha något positivt men nåja får vänta tills denna tråden blir låst
Citera
2021-01-10, 21:11
Medlem
Citat:
är bara trött på negativa svar försökte ha något positivt men nåja får vänta tills denna tråden blir låst

Lär dig tänka positivt själv då. Ditt liv är inte beroende av andras, du skapar dina förutsättningar själv.
Citera
2021-01-10, 21:14
Bannlyst
Citat:
Lär dig tänka positivt själv då. Ditt liv är inte beroende av andras, du skapar dina förutsättningar själv.

tack det vet jag jag orkar bara inte just nu men tack för svaret
Citera
2021-01-10, 21:22
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Du skriver som om du har ett skov av något slag.

När du nämner ”besatt” och ”perfektionism” samtidigt som inte inser det bisarra i att skriva hela inlägget som en enda lång mening och hittar på egna ord som ”symetium” så framstår du inte som någon som kräver hög standard och väl formgiven, genomtänkt helhet och harmoni utan som en haverist på grönbete.

Skriv ordentligt och ge exempel på vad som exempelvis är fel på de lister och annat du klagar på, exemplifiera med goda dito och dina trådar kommer att tas emot med öppna armar av oss andra som också har höga krav på våra hem, interiör, möbler och accessoarer.
Citera
2021-01-11, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Du skriver som om du har ett skov av något slag.

När du nämner ”besatt” och ”perfektionism” samtidigt som inte inser det bisarra i att skriva hela inlägget som en enda lång mening och hittar på egna ord som ”symetium” så framstår du inte som någon som kräver hög standard och väl formgiven, genomtänkt helhet och harmoni utan som en haverist på grönbete.

Skriv ordentligt och ge exempel på vad som exempelvis är fel på de lister och annat du klagar på, exemplifiera med goda dito och dina trådar kommer att tas emot med öppna armar av oss andra som också har höga krav på våra hem, interiör, möbler och accessoarer.

gillar en typ av stil och det är mindre är bättre, runda lister runt ett helt rum eller tjocka lister är inte fint vill att dem inte ska synas alls, plastgolv är absolut inte fint, vill ha mörka svarta golv inte heller tydliga träslag vill att allt ska vara platt, har tittat på klinkers nu också.

jag har letat länge efter en lägenhet som är fin nog men har hela tiden misslyckats med det, materialval är viktigt också, ville köpa bord till dator men det får absolut inte vara spånskiva så nu har jag tittar från allt till aluminium till glas till granit, men får aldrig göra något med allt det jag vill göra eftersom det krävs väldigt mycket pengar.

syftet med tråden var att se om det finns andra som är lika besatta eftersom det är inte lätt för mig, jag mår inte bra av att bo i lägenheten jag bor i bara av att veta att den har skador tappat livslusten när jag inser att det inte finns ett bättre liv för mig bara för att det aldrig var ämnat för mig som med andra, tittade på husbil för att få så nytt och perfekt som möjligt men det flal ihop också.
Senast redigerad av zzcool 2021-01-11 kl. 01:55.
Citera
2021-01-27, 15:17
Moderator
evilhoneys avatar
Då tråden handlar mer om TS mående än inredning så flyttar jag den till ett mer passande forum.

Inredning --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in