2021-12-19, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
.....
FB är inte familjeliv eller andra vaniljsajter.

Tror det ligger en del i det. Läser inte vanliljsajter själv men får upptattningen att vissa sämre bemedlade (mindre belönade med damers sällskap) lever ut sitt register här eftersom det inte finns nåt annat ställe.. Och ovana tjejer hetsar upp sig och visar inte sina bästa sidor istället för att bemästra dåliga inlägg.

Senast redigerad av Brixham 2021-12-19 kl. 10:54.
Citera
2021-12-30, 13:26
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Men det är bara att hoppa över de inläggen. Varför lägga energi på det?
Sent svar, men ja, det är möjligt att strunta i dem men det finns ingen chans att missa dem om jag väl läser i en tråd. Men då kan jag bara undvika flera delforum så slipper jag få nedlåtande svar om mitt kön och bli kallad mindre vackra saker för att jag är kvinna. Det är bara tråkigt att det skrämmer bort vissa från forumet, men det är så det är.
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Precis samma kan väl sägas om precis allting som sägs på Flashback? Varför ska man lägga energi på att kommentera inlägg man inte håller med om, när man ju bara kan hoppa över dem? T ex varför kommenterar du SvartChilis inlägg?

Flashback är ju liksom ett diskussionsforum. Själva poängen är att inte hålla med om allt och att också säga det. Det gäller iaf inte mindre för kvinnor och män som är trötta på kvinnohat än för dem som aldrig missar en chans att kalla kvinnor för horor.
Det är som du skriver men det är som det är och fb anser antagligen att de skulle tappa för många om de som hatar oss kallar oss horor inte får yttra sig någorlunda fritt. Många kvinnor som skriver bryr sig nog inte, men andra gör det.

Fb är stort och det finns mycket här, så jag får välja vilka delar jag vill vara på och käfta med arga män om jag orkar. Så är det.
Citera
2021-12-30, 13:29
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Heh, ja

Ja det är jobbigt, det är inte ok.
Det är tråkigt att du upplever det så. Vissa medlemmar försvinner av den anledningen, men vissa kommer hit, av den anledningen.

Fb är fb och ger många mycket.
Citera
2021-12-30, 13:34
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
En del verkar tycka så.
Det är deras rätt att tycka så.

Det bästa är att inte sänka sig till den nivån.
Jag får försöka att inte göra det, ja. Eller göra det och ge dem skit tillbaka. Det är upp till var och en.
Citera
2021-12-30, 17:46
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kan bara instämma med det. Det är särskilt viktigt när det gäller PM eftersom mods inte ser hotfulla PM om de inte rapporteras.

Om man av någon anledning inte vill göra det går det att blockera hotfulla eller otrevliga användare från att skicka PM under Kompis/-ignorera-listorna i kontrollpanelen.

Har varit här sen 2007. Gör ingen hemlighet av att jag är kvinna.

Under hela denna tid har jag aldrig mottagit ett hat-PM. Knappt ens några jag skulle klassa som otrevliga eller närgångna. Tvärtom, så många roliga och jättetrevliga PM som lett vidare till kompiskontakt.

Visst kan det komma en del pubertala svar i diskussionerna där man försöker förolämpa i brist på argument, men så himla illa är det inte och jag upplever det vara könsneutralt nästan helt och hållet. Idiotsvar kan man ignorera eller idiotsvara tillbaka om jag är på vrånghumör, vilket inte är ofta.

Kan ha att göra med de forumdelar jag håller till i, men att kvinnohatet skulle genomsyra hela Flashback och vara satt i system, nej nej, så är det definitivt inte. Inga 99 % kvinnohatare här inte, som nån skrev.
Citera
2021-12-30, 17:54
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Har varit här sen 2007. Gör ingen hemlighet av att jag är kvinna.

Under hela denna tid har jag aldrig mottagit ett hat-PM. Knappt ens några jag skulle klassa som otrevliga eller närgångna. Tvärtom, så många roliga och jättetrevliga PM som lett vidare till kompiskontakt.

Visst kan det komma en del pubertala svar i diskussionerna där man försöker förolämpa i brist på argument, men så himla illa är det inte och jag upplever det vara könsneutralt nästan helt och hållet. Idiotsvar kan man ignorera eller idiotsvara tillbaka om jag är på vrånghumör, vilket inte är ofta.

Kan ha att göra med de forumdelar jag håller till i, men att kvinnohatet skulle genomsyra hela Flashback och vara satt i system, nej nej, så är det definitivt inte. Inga 99 % kvinnohatare här inte, som nån skrev.
-
Bra skrivet.
De flesta argumenterar utifrån idéer, inte kön eller hudfärg. Det är upp till var och en att förstå sina gränser, precis som i verkligheten.
Citera
2021-12-30, 17:57
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Sent svar, men ja, det är möjligt att strunta i dem men det finns ingen chans att missa dem om jag väl läser i en tråd. Men då kan jag bara undvika flera delforum så slipper jag få nedlåtande svar om mitt kön och bli kallad mindre vackra saker för att jag är kvinna. Det är bara tråkigt att det skrämmer bort vissa från forumet, men det är så det är.

Det är som du skriver men det är som det är och fb anser antagligen att de skulle tappa för många om de som hatar oss kallar oss horor inte får yttra sig någorlunda fritt. Många kvinnor som skriver bryr sig nog inte, men andra gör det.

Fb är stort och det finns mycket här, så jag får välja vilka delar jag vill vara på och käfta med arga män om jag orkar. Så är det.

Förstår dina synpunkter också och håller till stor del med. Säkerligen skrämmer det bort nya användare och det tror jag gäller män lika väl som kvinnor. Vem vill delta i diskussioner där det är mer förolämpningar än kvalitetsargumentation?

Yttrandefrihet i all ära, men KFK borde tillämpas oftare när det är för hög andel rena personangrepp i de grövre formerna. Det bara stör ju diskussionerna, främjar inte en fri debatt enligt mig.
Citera
2021-12-30, 18:10
Medlem
neuron-drones avatar
En ignorefunktion skulle vara skönt. Men funkar ju inte då andra ändå citerar. Grejen är väl att ens inre ignore funkar olika bra olika dagar. Ibland ser man inte inlägg från vrickade incels, ibland ser man allt. Det finns inte så många kvinnohatare men de som är det har flera konton säkert och är väldigt högljudda och deras debattstil är att bete sig svinigt.

Det är rätt störande och sådant kan faktiskt ta över helt och göra så att ingen annan orkar skriva. Var är yttrandefriheten då? Räcker så bra med att de förstört hela feministforumet. Alltså, vilken feminist skulle ens gå in där? När man skulle bli spammad med incelskit. Nä, det delforumet är dött. Hur kul skulle det vara att gå till reseforumet och få skrik i varje inlägg att stanna hemma? Nä, just det.

Är inte direkt för censur men viss självcensur kanske vissa kunde lära sig. Man behöver inte skrika hora till varje tjej. Det är ju fan sjukligt även om man trollar, vilket jag inte tror dessa gör.
Citera
2021-12-30, 20:03
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Yttrandefrihet i all ära, men KFK borde tillämpas oftare när det är för hög andel rena personangrepp i de grövre formerna. Det bara stör ju diskussionerna, främjar inte en fri debatt enligt mig.

KFK är ju ett relativt ovanligt ingrepp från vår sida, vi försöker alltid att tillämpa det befintliga regelverket så långt det går. Men ibland dyker det upp användare som kan ses som "forumförstörande" och som bara kommer att skapa problem innan de till slut sparkas ut via vanliga regelverket - då är KFK ett sätt att snabba på den processen. Inte sällan har de användarna en historik av grova personangrepp bakom sig.

admin5
Citera
2021-12-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Det är tråkigt att du upplever det så. Vissa medlemmar försvinner av den anledningen, men vissa kommer hit, av den anledningen.

Fb är fb och ger många mycket.

Ger många mycket? Nja det måste finnas bättre saker. Tror det är mest desperata killar och incels faktiskt.
Citera
2022-01-20, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Vi kanske är olika, jag har beklagat mig om att jag anser att flashback inte följer sina egna regler,

Det gör dem inte. Men säger man det blir man avstängd...

IM BACK! Och med detta inlägg är jag väl avstängd igen.
Citera
2022-01-20, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
En ignorefunktion skulle vara skönt. Men funkar ju inte då andra ändå citerar. Grejen är väl att ens inre ignore funkar olika bra olika dagar. Ibland ser man inte inlägg från vrickade incels, ibland ser man allt. Det finns inte så många kvinnohatare men de som är det har flera konton säkert och är väldigt högljudda och deras debattstil är att bete sig svinigt.

Det är rätt störande och sådant kan faktiskt ta över helt och göra så att ingen annan orkar skriva. Var är yttrandefriheten då? Räcker så bra med att de förstört hela feministforumet. Alltså, vilken feminist skulle ens gå in där? När man skulle bli spammad med incelskit. Nä, det delforumet är dött. Hur kul skulle det vara att gå till reseforumet och få skrik i varje inlägg att stanna hemma? Nä, just det.

Är inte direkt för censur men viss självcensur kanske vissa kunde lära sig. Man behöver inte skrika hora till varje tjej. Det är ju fan sjukligt även om man trollar, vilket jag inte tror dessa gör.

Fanns förr. Hade ingen på ignore utom ett troll. Numera är det ren censur och man verkar bestämt sig att det ska bli ett PK forum. Inte ens tittat i feminaziforumet, men klart, manliga feminazis brukar inte få det att rinna till precis så inte konstigt om incels flockas där? Det trodde jag namnet implicerade med tydlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in