Citat:
Ursprungligen postat av
pseudonymiserad
Jag brottas en hel del med tanken på att säga upp kontakten med familjemedlemmar och deras ingifta släkt.
Detta är människor som ständigt sätter sig i skiten på ett eller annat sätt. Det är människor som skapar dramatik över ingenting och som delar dynga på sociala medier. Det är människor som begår så märkliga livsbeslut att man inte blir annat än besviken. Det är människor som har en inskränkt mentalitet som saknar perspektiv. Det är människor som aldrig läser böcker, saknar högskolepoäng och som delar andra liknande gemensamma nämnare med varandra.
Jag vet att det är en fördomsfull beskrivning men det här är omständigheter som kännetecknar dessa människor till 100%.
Det enda som egentligen håller mig kvar är det faktumet att det är fråga om familjemedlemmar. Priset för att behålla dessa människor i sitt liv är att ständigt bli besviken och att förknippas samt, vare sig man vill det eller inte, påverkas av deras livsstil.
Min fråga är om det egentligen är värt att anstränga sig och betala ett pris för att behålla människor i sitt liv endast på den grunden att de är familjemedlemmar?
Det är alltså fråga om nära familjemedlemmar, såsom syskon. De har inte gjort mig något illa, utan det är snarare deras handlingar och beslut i andra sammanhang som indirekt påverkar mig på ett sätt jag inte längre vill förknippas med dem.
Bryt om du inte mår bra. Du bestämmer över ditt eget liv.