Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-17, 03:31
Medlem
TokyoBarns avatar
Vet inte om jag är ensam om detta såkallade "problem" men såfort jag dricker läsk så måste jag hela tiden "känna" hur mkt det är kvar i burken/flaskan, och detta kan upprepas flera ggr till läsken är slut.

Har varit så sen jag var ung och det sitter fortfarande i, som någon slags tvångstanke.

Jag har försökt sluta lyfta och känna, men då mår jag skitdåligt, för jag måste veta hur mkt dricka där är kvar så jag vet hur länge det räcker, makes no Sense jag vet.

Hur slutar jag bäst?
Citera
2021-01-17, 03:37
Bannlyst
Sluta köp läsk helt enkelt.
Citera
2021-01-17, 03:38
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Så länge du inte börjar med alkohol så är det väl ok. Typiskt missbruksbeteende.

Som ovan skrev... sluta handla läsk.
Citera
2021-01-17, 03:43
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Så länge du inte börjar med alkohol så är det väl ok. Typiskt missbruksbeteende.

Som ovan skrev... sluta handla läsk.

Nej då, varit nykter sen flera år tillbaka nu. Ja som en del brukar säga, tar man bort ett missbruk så måste man ersätta det med ett annat.
Citera
2021-01-17, 04:34
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Du placerar en flaska med vatten bredvid... den är konstant fylld, lyft den.Till slut så tröttnar du men har fått biceps?
Citera
2021-01-17, 05:08
Medlem
AbirSaids avatar
Att byta läsk mot vatten är något av det enklaste man kan göra för att gå ner i vikt, för hälsan och dessutom spara en hel del pengar.
Citera
2021-01-17, 07:54
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Vet inte om jag är ensam om detta såkallade "problem" men såfort jag dricker läsk så måste jag hela tiden "känna" hur mkt det är kvar i burken/flaskan, och detta kan upprepas flera ggr till läsken är slut.

Har varit så sen jag var ung och det sitter fortfarande i, som någon slags tvångstanke.

Jag har försökt sluta lyfta och känna, men då mår jag skitdåligt, för jag måste veta hur mkt dricka där är kvar så jag vet hur länge det räcker, makes no Sense jag vet.

Hur slutar jag bäst?
Gör du det även om du dricker ur en genomskinlig plastflaska?
Citera
2021-01-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn

Hur slutar jag bäst?
Fundera på varför du måste göra der. Hittar du ingen bra, logisk anledning så skit i det. Tvång är bara magiskt tänkande. Ingen logik och inget som stämmer i det. Tänk på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in