• 1
  • 2
2025-01-05, 18:37
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Bumpar den här tråden, för att jag SAKNAR DEN HÄR PIZZAN SÅ INIHELVETE!!

Varför slutade dom? Vem är ondskan som troligtvis köpte upp och lade ner den här härligheten till mat? Perfekta pizzan att käka snabbt!

He he he, satt och snackade med en polare om just Pelles Pizza härom dagen! 😎
Ja vem saknar inte den? Prisvärd var den också! 👍
De höll på att gå i konkurs runt 2007-08 eller nåt sånt, men de fick nya ägare så personalen klarade sig och produktionen kunde fortsätta. Nu är ju detta en massa år sen, vad som har hänt efteråt har jag inte en aning om. Har för mig att företaget låg i Kristianstad i Skåne. När man tänker tillbaka så kan jag säga att jag hade föredragit Pelles framför det mesta av den sortens mat som finns idag så det är synd att man inte kan få tag i den längre!
Citera
2025-01-06, 07:06
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellerinen-2
He he he, satt och snackade med en polare om just Pelles Pizza härom dagen! 😎
Ja vem saknar inte den? Prisvärd var den också! 👍
De höll på att gå i konkurs runt 2007-08 eller nåt sånt, men de fick nya ägare så personalen klarade sig och produktionen kunde fortsätta. Nu är ju detta en massa år sen, vad som har hänt efteråt har jag inte en aning om. Har för mig att företaget låg i Kristianstad i Skåne. När man tänker tillbaka så kan jag säga att jag hade föredragit Pelles framför det mesta av den sortens mat som finns idag så det är synd att man inte kan få tag i den längre!

Om dom var aktiva såpass sent (jag tänkte absolut senast år 2000) så borde det gå att kolla vilka som ägde, och sedan spåna vidare om tillverkningen finns någon annan stans fortfarande.

Men det är väl önsketänkande, det är för fan 20 år bakåt i tiden vi snackar. Fitta vad gammal jag blivit, jag och min äldsta pojk sitter i soffan och morgon-degar, jag får puls när jag ser på honom och tänker att när jag var lika gammal som han så åt jag Pelles Pizza...
Citera
2025-01-06, 16:03
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Om dom var aktiva såpass sent (jag tänkte absolut senast år 2000) så borde det gå att kolla vilka som ägde, och sedan spåna vidare om tillverkningen finns någon annan stans fortfarande.

Men det är väl önsketänkande, det är för fan 20 år bakåt i tiden vi snackar. Fitta vad gammal jag blivit, jag och min äldsta pojk sitter i soffan och morgon-degar, jag får puls när jag ser på honom och tänker att när jag var lika gammal som han så åt jag Pelles Pizza...

Tror de helt enkelt blev uppköpta av nån konkurrent som sedan la ner produktionen och började med andra produkter istället. Det var så de större producenterna gjorde då och även nu.
Citera
2025-01-06, 16:56
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellerinen-2
Tror de helt enkelt blev uppköpta av nån konkurrent som sedan la ner produktionen och började med andra produkter istället. Det var så de större producenterna gjorde då och även nu.

Borde klassas som brott mot nänskligheten
Citera
2025-01-06, 21:47
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Borde klassas som brott mot nänskligheten

Ha ha ha, kanske att ta i men man kan ju tycka att det var lite dumt eftersom den bevisligen sålde OK! En annan sak som man har funderat på är Rigi Mjölkchoklad, en höjdare när man var barn! Det försvann i många år men återuppstod härom året. Tyvärr så smakar det inte alls som man minns det, det är såklart för att det inte är tillverkat av Mazetti (som lades ner 1992) eller Fazer (som slutade tillverka det 2005) utan i Polen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in