Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Nej det är sant, du har bara sagt exakt samma sak som TS men inte satt ett slutdatum. Så planen måste bara konstant ändras.
Jag vet inte om planen ändras. Det gör den kanske. Eller så var detta med i planen. Ingen aning.
Det vi vet ändras är vår tolkning av det som vi tror är en existerande plan.
Eftersom du inte tolererar sådana diskussioner och spekulationer, föreslår jag att du lämnar tråden, igen.
2021-01-20, 18:43
Medlem
Ingen kommer att gripas tyvärr.. Lekte dock med tanken idag och det var helt klart en mysig tanke! ;D

Gissar på att USA kommer bli delat inom något/några år, finns inte en chans att demokraterna och republikanerna kommer kunna samsas. 75 miljoner (ish) som röstat på Trump, kommer garanterat att bli hårdare klimat framöver i USA..
2021-01-20, 18:44
Medlem
HipToBeSquares avatar
Den här tråden åldrades inte bra. Mycket kortlivad konspirationsteori. Det positiva är att vi slipper höra från Steve Pieczenik mer igen.
2021-01-20, 18:45
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag vet inte om planen ändras. Det gör den kanske. Eller så var detta med i planen. Ingen aning.
Eftersom du inte tolererar sådana diskussioner och spekulationer, föreslår jag att du lämnar tråden, igen.
Varför skulle jag inte tolerera det? Allt jag gör är att peka på logiska luckor och begära något som bekräftar det som en person säger sig veta. Att jag inte håller med gör mig inte till fiende, får eller något annat.
2021-01-20, 18:46
Medlem
Citat:

Men då är ju era "teorier" ungefär på samma nivå som en meterolog som inte ens kan förutse vad vädret kommer bli nästa timme.

Totalt värdelöst alltså.
2021-01-20, 18:52
Medlem
Citat:
OK så (den hypotetiska) plan A hände inte. Då får vi nu fokusera på plan B. Som är att impeacha Bidén nu när de tar hela gänget på bar gärning.

Det här är en ärlig fråga. Ser du dig som del av "motståndet" i USA och andra länder? Med andra ord, är det en vi-känsla (som kanske t o m är större än med landet)?
2021-01-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Hur många tror du skulle resa till USA och ta upp vapen på eget bevåg? Någon alls? Verkligen?

Hmm, från Sverige, två kanske. Men det va väl mest för att illustrera att det onekligen är en våg av människor som hoppas på att det ska bombas människor till höger och vänster.

Nog för att en del är troll men du märker ju hur jävla många människor som finns där ute som är skvatt galna. Visst, tokstollar drar sig till Flashback så det kanske inte är en barometer på hur landet ligger men jag tycker tonen är hårdare än den va förr, extremt polariserat o.s.v. Kanske inte om en vecka men ett 10-20 års perspektiv kan bli intressant.
2021-01-20, 18:54
Medlem
Måste säga att jag är besviken på ts agerande, först ber han om ursäkt för alla förhastade slutsatser. Gott så. Sedan ändras det till att det bara var datumet som inte stämde, men att ”bollen är i rullning” och Trump har redan gjort schackmatt på sina motspelare.
Du får informera mig mig om jag har uppfattat det hela fel, ts.
2021-01-20, 18:55
Medlem
A.Ericssons avatar
Det kan inte vara lätt att vara Q-tard nu. Eller fortsätter ni skjuta fram datumet för judgement day? Skulle inte förvåna mig.

En sak att ha varit naiv Trumpanhängare och nu tyna bort, svartpillrad och med svansen mellan benen. Men att ha blivit bortspelad totalt måste vara snäppet värre.
2021-01-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Är plan b möjligen hypotetisk och vet du vad det betyder?
Nu ser jag så klart att du trollar men skitsamma. Det gjorde nog TS också
Jag vet inte om plan B finns. Vi kan kalla det för "tolkning B" av planen, annars.
Det finns alltid en viss mängd trollning i allt sånt här (annars skulle man väl bli galen?).
Vi kan även kalla det stor kreativitet och fantasi. Bra förutsättningar tror jag för att på allvar kunna se världen i ett nytt ljus, på allvar ifrågasätta gällande normer och förståelser. Om man kan föreställa sig en annan verklighet där allt vänds upp och ner. Det är också bra att det finns skeptiker så att det blir en mer balanserad diskussion. Och kanske lite mer nyktert tänkande emellanåt. Jag välkomnar alla röster, tankar och åsikter.

Är fortfarande ganska övertygad om att Bidén är en korrupt jävel och att det kommer bli svåra år nu framöver med krig, fattigdom, oförändrat läge i global sex trafficking och mycket annat elände. Om inte "tolkning B" av den förmodade planen emot detta korrupta anhang snart inträffar.

Kanske hade vi alla fel om Trump. Och om QAnon. Kanske var de bara psy ops. Om vi betraktar facit från i dag, finns det anledning att överväga även den tanken.
2021-01-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Det var en trevlig ceremoni tyckte jag! Hade skaffat snacks och njöt av att se allt avlöpa utan några konstigheter.

Kan vi nu hoppas att de som varit övertygade att något i stil med det TS sade skulle ske nu kan släppa dessa teorier och gå vidare i livet?

Har TS för övrigt något mer att säga efter att Biden nu svurits in?

En värdig ceremoni. Den unga poeten var särskilt minnesvärd.

Skönt att kunna gå vidare i livet utan att behöva fundera över den där bokstaven mer.
2021-01-20, 19:00
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.o.c-Art
Hmm, från Sverige, två kanske. Men det va väl mest för att illustrera att det onekligen är en våg av människor som hoppas på att det ska bombas människor till höger och vänster.

Nog för att en del är troll men du märker ju hur jävla många människor som finns där ute som är skvatt galna. Visst, tokstollar drar sig till Flashback så det kanske inte är en barometer på hur landet ligger men jag tycker tonen är hårdare än den va förr, extremt polariserat o.s.v. Kanske inte om en vecka men ett 10-20 års perspektiv kan bli intressant.
Ja den extrema polarisering som ett tvåpartisystem vilar på börjar verkligen ge effekt i samhället. Idag är du vän eller fiende. Höger eller vänster. Det verkar inte finnas annat...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in