Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Helt sinnesjukt hur du kan tro att all media som var där, på båda sidor, samt utrikes media är med på det hela, och det är bara en liten detalj som gör det omöjligt sant.

Han skrev faktiskt en ursäkt någonstans runt sidorna 60-65 men på någon minut ångrade han sig och editerade inlägget till en lång harang av ”ni ska få se” men det finns citerat i ett inlägg. Hade TS bara kört på ursäkten och lagt ner hade allt varit bra. Nu kör han en double down och kommer aldrig någonsin släppa detta, för mycket av hans egen värdighet är nu investerad.

Det är väl just detta som gör att jag har svårt att förstå hur man kan köpa den här typen av konspirationsteorier. Att de i regel, för att funka, skulle behöva vara så oerhört invecklade och ha väldigt många inblandade i att upprätthålla lögnen. Jag tar det för osannolikt att någon skulle vara så bra på att få en massa olika människor, organisationer och makthavare över hela världen att samarbeta så koordinerat som man verkar tro.
Hade mänskligheten varit kapabel att samarbeta så väl hade vi lätt redan löst en massa bekymmer, inklusive klimatfrågan, världsfred och fattigdom.
2021-01-21, 10:36
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Vart dom går? Trump rakt in i vita huset igen baby. Och sen är det sluttjafsat med globalisternas planer. Tycker det är bra att vi äntligen ser tecken på en verklig kraft som sätter hårt åt dom här sjuka människorna. Hoppas vi kan återgå till ett mer sansat samhälle utan att vi behöver ha en massa degenererad människor som våldtar barn och sitter på all kontroll. Decentralisera maktstrukturer och förminska staten (speciellt i Sverige) mer individuell frihet, krossa centralbank-systemet,släpp på teknologin som deep state tryckt på i decennier för att hålla oss på matta "The best is yet to come"

TS, håller du med om detta:

1. Din första utsaga som du var helt övertygad om, det som du var beredd att ta in på psyket för, givet att det inte hände - det hände ju faktiskt aldrig. Installationen av Biden-administrationen var så lugn och odramatisk som en installation bara kan bli.

2. Deep state/judarna/The great Reset/NWO – kalla dem vad du vill – du tror inte att de har subverterat världens mäktigaste militärmakt(vilket borde vara prio 1), precis som de har subverterat allting annat - Media, Diplomati, Ekonomi, Utbildning, Politik, Big Pharma, Big Tech, intelligence service & multinational corporations?

The military industrial complex i USA har trots allt under lång tid gjort kaos i hela Mellanöstern och delar av Nordafrika utifrån psyops och false flags som bevekelsegrunder. Vilket i sig tyder på att de är subverterade sedan länge.

Mot bakgrund av dessa två punkter. Finns det åtminstone en liten risk att du kan ha fel, tror du?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2021-01-21 kl. 11:09.
2021-01-21, 10:51
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Det är väl just detta som gör att jag har svårt att förstå hur man kan köpa den här typen av konspirationsteorier. Att de i regel, för att funka, skulle behöva vara så oerhört invecklade och ha väldigt många inblandade i att upprätthålla lögnen. Jag tar det för osannolikt att någon skulle vara så bra på att få en massa olika människor, organisationer och makthavare över hela världen att samarbeta så koordinerat som man verkar tro.
Hade mänskligheten varit kapabel att samarbeta så väl hade vi lätt redan löst en massa bekymmer, inklusive klimatfrågan, världsfred och fattigdom.
TS svarade mig på en annan site angående det. Han är övertygad om att bokstavligen talat miljoner är involverade i Q’s plan och alla håller såklart tyst om det. Jag har problem att tro det om det krävs mer än 10 personer, väldigt svårt om det är mer än 100 och fler än tusen personer tror jag inte är möjligt att hålla det tyst om. Han tror det går med miljoner
2021-01-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Håller med.
Man ska också komma ihåg att de flesta foliehattar tror på massa olika typer av konspirationsteorier samtidigt, som i praktiken skulle innebära att hundratals miljoner människor är i maskopi.
2021-01-21, 11:04
Medlem
Citat:
TS svarade mig på en annan site angående det. Han är övertygad om att bokstavligen talat miljoner är involverade i Q’s plan och alla håller såklart tyst om det. Jag har problem att tro det om det krävs mer än 10 personer, väldigt svårt om det är mer än 100 och fler än tusen personer tror jag inte är möjligt att hålla det tyst om. Han tror det går med miljoner

Precis... extremt osannolikt.
Men det är ju just det, att det spelar ingen roll vad någon säger, TS med flera fortsätter att tro på detta och ser tecken som bekräftar deras världsbild överallt. Även om det skulle kräva att orimligt många samarbetade och höll tyst för att det ska vara möjligt att lyckas med. Jag tänker då också på konspirationerna som TS tror Q och hans vänner ska avslöja och störta, som skulle ha krävt extremt många inblandade genom åren, som skulle lyckats hålla detta hemligt. Det känns bara inte rimligt att de skulle lyckats med det. Det är såklart så att myndigheter av olika slag sitter på hemligheter, men i den omfattningen känns inte sannolikt. Dock kan det räcka för att få en del att tro på större sammansvärjningar och invecklade konspirationer.
TS kallar oss som ifrågasätter hans världsbild för får... men likväl fortsätter han envist tro på sin världsbild fast det som utlovats inte har skett, med snack om att sändningen skulle varit förinspelad mm... suck. Man ser som sagt vad man vill se.
2021-01-21, 11:06
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Vem säger detta? Varför är det trovärdigt? Vart finns logiken då precis vem som helst i Washington hade kunnat gå förbi och se och höra att ingen invigning pågår? Media från alla hörn hade varit tvungna att vara inblandade, inklusive all media som Q målat ut som absolut fiende.

Bara för att det passar in i din förutbestämda teori så är det inte logiskt

Oj jag har inte förnekat att gårdagens evenemang inte skett. Du har nog missförstått.
2021-01-21, 11:15
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Oj jag har inte förnekat att gårdagens evenemang inte skett. Du har nog missförstått.
Ber om ursäkt för missförståndet i så fall!
2021-01-21, 11:24
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
TS, håller du med om detta:

1. Din första utsaga som du var helt övertygad om, det som du var beredd att ta in på psyket för, givet att det inte hände - det hände ju faktiskt aldrig. Installationen av Biden-administrationen var så lugn och odramatisk som en installation bara kan bli.

2. Deep state/judarna/The great Reset/NWO – kalla dem vad du vill – du tror inte att de har subverterat världens mäktigaste militärmakt(vilket borde vara prio 1), precis som de har subverterat allting annat - Media, Diplomati, Ekonomi, Utbildning, Politik, Big Pharma, Big Tech, intelligence service & multinational corporations?

The military industrial complex i USA har trots allt under lång tid gjort kaos i hela Mellanöstern och delar av Nordafrika utifrån psyops och false flags som bevekelsegrunder. Vilket i sig tyder på att de är subverterade sedan länge.

Mot bakgrund av dessa två punkter. Finns det åtminstone en liten risk att du kan ha fel, tror du?

Haha Q skrev i en av sina poster att det skulle vara "En svart flagga ovanför kupolen" OCH DET VAR DET IGÅR. Prisoners of war flaggan hängde under den amerikanska flaggan nedanför kupolen i kapitolium Vilka tror ni är Prisoners of war? Biden och alla som var under insvängningen! Allt var TEATER, alla är fångar! Jag sa ju att dom gripit alla tidigare bara det att allmänheten inte förstår det ännu! Det förklarar varför en US Marshal gav order till Nancy Pelosi att följa med och vara tyst efter att Biden talat (Se tidigare post i tråden)

https://images02.military.com/sites/...lags_3000.jpeg

OCH LÄS VAD SOM STÅR PÅ AFTONBLADET IDAG? "17 djärva åtgärder" : https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...trumps-politik

*När Biden åkte förbi militären på sin segerparad hade alla vänt honom ryggen (Ska aldrig hända om du är CiC)

*Militärbåt i närheten som gjordet "Q" i sjön efter att Biden åkt förbi

*17 flaggor när Trump hade sitt senaste tal

* Pompeo har spammat Q referenser på twitter hur länge som helst

"The best is yet to come, see you soon" -Trump

17 är "Q" (alfabetet) vilket är något alla anons vet. Det är så jävla tydligt att militären har kontrollen. Biden och hans medbrottslingarna spelar teater för omvärlden på militärens order då dom är fångar i D.C. PATRIOTERNA ÄR I KONTROLL Så jag hade rätt ändå, dom greps innan han svors in vilket skulle vara den 19:e enligt Q

Ni vet att det här kommer hända och att jag har rätt. Ni kommer se innan Januari är slut kommer resten av världen veta vad som hänt med. MEN DET HAR HÄNT! Så ni kan äta upp ert "förlåt snack" nu. Jag vann mot alla nayers i den här tråden som saknar all strimma av hopp eller logiskt tänkande. Deep state är toast och snart har vi presisdent Trump igen och världen blir bättre för alla, bara njut mina vänner
Senast redigerad av Synitize 2021-01-21 kl. 11:32.
2021-01-21, 11:28
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Biden och alla som var under insvängningen! Allt var TEATER, alla är fångar!

Det här blir ju bara mer och mer korkat. OM Biden och de andra var fångar, varför skulle de gå med på att spela teater? Och varför skulle inte nyheten redan ha släppts? Tidigare var det för att den ovetande Biden skulle begå sina brott först så att han kunde gripas på grund av det, men det gäller ju inte om han är gripen och tvingas spela teater...
2021-01-21, 11:30
Medlem
Citat:
Vart dom går? Trump rakt in i vita huset igen baby. Och sen är det sluttjafsat med globalisternas planer. Tycker det är bra att vi äntligen ser tecken på en verklig kraft som sätter hårt åt dom här sjuka människorna. Hoppas vi kan återgå till ett mer sansat samhälle utan att vi behöver ha en massa degenererad människor som våldtar barn och sitter på all kontroll. Decentralisera maktstrukturer och förminska staten (speciellt i Sverige) mer individuell frihet, krossa centralbank-systemet,släpp på teknologin som deep state tryckt på i decennier för att hålla oss på matta "The best is yet to come"
Är det inte degenererat att tro på Q-poster och inbilla sig än det ena och än det andra? Att vara 100 % säker på en sak och lova att erkänna att man haft fel om det inte blir så, för att dagen efter vara 100 % säker på något annat och inte stå för något av det tidigare. Din tankevärld verkar vara av typen varm och kladdig modellera.

Det finns en sorts människor, som Hitler, som inte bryr sig om vad som är sant, för vilka lögner är mer värdefulla och användbara. Och man ska förstås inte söka sanningen bland dem.

Vad vi ser i USA är ett parti i förfall. Vetskapen att de flesta personer med inflytande röstar på republikanerna har fått deras maktlystna ledare att tappa konceptet med författningen och demokratin, vilket kommer att drabba hela världen förr än vi anar. Men glädjen för lögnens och våldets barn blir kortvarig och förödelsen blir total.
2021-01-21, 11:35
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Det här blir ju bara mer och mer korkat. OM Biden och de andra var fångar, varför skulle de gå med på att spela teater? Och varför skulle inte nyheten redan ha släppts? Tidigare var det för att den ovetande Biden skulle begå sina brott först så att han kunde gripas på grund av det, men det gäller ju inte om han är gripen och tvingas spela teater...

Alla greps den 19:e som jag sa. Dom visste med att något var på G. Men dom tog alla på natten. Dom som var på plats har troligen inget var. Dom vet att det kommer sluta med dödsstraff men kan fått en deal, men dom vart helt klart fångar. Tyckte med att allt såg extremt suspekt ut igår och efter jag såg flaggan och hur dom hönsade med Nancy Pelosi fattade jag. Och Poddesta greps den 14:e och han såg man inte ens till igår. Han om någon borde varit där. Som sagt. Jag har rätt om det här. Ni får lita på mitt omdöme. Den 31:e Januari är det officiellt
2021-01-21, 11:40
Medlem
Citat:
Haha Q skrev i en av sina poster att det skulle vara "En svart flagga ovanför kupolen" OCH DET VAR DET IGÅR. Prisoners of war flaggan hängde under den amerikanska flaggan nedanför kupolen i kapitolium Vilka tror ni är Prisoners of war? Biden och alla som var under insvängningen! Allt var TEATER, alla är fångar! Jag sa ju att dom gripit alla tidigare bara det att allmänheten inte förstår det ännu! Det förklarar varför en US Marshal gav order till Nancy Pelosi att följa med och vara tyst efter att Biden talat (Se tidigare post i tråden)

https://images02.military.com/sites/...lags_3000.jpeg

Kongressen tog detta beslut om POW/MIA-flaggan 2019, så Q förutsåg något som alla utom hans okunniga följare redan visste om. Duktigt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in