Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-19, 06:04
  #1
Medlem
Hej!

Jag vill ha tips på en lagom exploaterad semesterort gärna på en ö när Corona är överspelat. I sydostasien, tropisk klimat. Skall vara lite turistiskt men inte stora hotel och massor av trafik. Hyr gärna en enkel bungalow vid havet utan AC och varmvatten. Äter på en enklare resturang. Fina stränder låga priser. Det skall gå att hyra en liten motorcykel att ta sig runt på. Det behöver inte finnas jättemcket aktiviteter. Jag är 50 och skall åka med min son som är 8 år. Är nog borta i tre veckor. Ska gå att ta sig dit hyffsat billigt.

Tacksam för tips.
Citera
2021-01-19, 06:56
  #2
Medlem
Tarrous avatar
Får känslan att du drömmer om något som försvann i början av 2000 -talet...

Men, Koh Lipe eller Phu Quoc kanske kan funka för er?
Citera
2021-01-19, 07:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas2412
Hej!

Jag vill ha tips på en lagom exploaterad semesterort gärna på en ö när Corona är överspelat. I sydostasien, tropisk klimat. Skall vara lite turistiskt men inte stora hotel och massor av trafik. Hyr gärna en enkel bungalow vid havet utan AC och varmvatten. Äter på en enklare resturang. Fina stränder låga priser. Det skall gå att hyra en liten motorcykel att ta sig runt på. Det behöver inte finnas jättemcket aktiviteter. Jag är 50 och skall åka med min son som är 8 år. Är nog borta i tre veckor. Ska gå att ta sig dit hyffsat billigt.

Tacksam för tips.
Ko Jum i Thailand
Citera
2021-01-19, 08:41
  #4
Medlem
JustZlatans avatar
Finns inga sådana ställen med låga priser och billigt.
Citera
2021-01-19, 09:15
  #5
Medlem
S.O.Stolps avatar
I princip alla öar i Thailand har väl en sådan, lite avlägsen strand, där man kan vara för sig själv men ändå kunna åka till mer befolkade delar på en dagstur. Det är nog roligare för en åttaåring.
Citera
2021-01-19, 10:34
  #6
Medlem
bomhulls avatar
Man är extra utsatt som västerlänning om man väljer att bo på en oskyddad plats. Lokalbor ser dig bara som en plånbok.
Citera
2021-01-22, 11:36
  #7
Medlem
Tack för tipsen. Ska kolla igenom dem. Kom gärna med fler tips om ni har.
Citera
2021-01-22, 13:00
  #8
Medlem
kubisztals avatar
Jag skulle nog rekommendera Palawan på Filippinerna. Främst El Nido eller Coron. Där finns fina stränder, bungalows och allt det du söker.
Citera
2022-09-27, 20:57
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Får känslan att du drömmer om något som försvann i början av 2000 -talet...

Men, Koh Lipe eller Phu Quoc kanske kan funka för er?
Fina öar men blivit väldigt mycket turism
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3298536

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback