• 1
  • 2
2021-01-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tribolt
Vilken dödsångest! Jag skulle aldrig få för mig tanken att googla på pedofil.

- Det sägs att 1% av den vuxna befolkningen har den ”läggningen.” Det är ganska många så alla agerar inte.
- De lever med vetskapen att hela världen hatar dem.
- Skyhög självmordsrisk tror jag.

Tror inte det finns så många pedofiler som inte agerar på det. 1% är alldeles för högt.
Citera
2021-01-19, 18:36
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Tror inte det finns så många pedofiler som inte agerar på det. 1% är alldeles för högt.

Mänskligheten är inte så vacker som många gärna vill tro. Empatistörda: Minst 10%! Mark my words.
Om du har rätt säger jag minst 0,5... men jag tror på 1%. Svårt att veta för det är nog ingen som vill erkänna det förutom när de är anonyma!
Citera
2021-01-19, 18:38
Medlem
Citat:
Mänskligheten är inte så vacker som många gärna vill tro. Empatistörda: Minst 10%! Mark my words.
Om du har rätt säger jag minst 0,5...

Nja, riktiga pedofiler är väl dessutom extremt ovanliga. Dom flesta dömda för såna brott är psykiskt sjuka som fastnat i att dom måste göra saker som anses tabu.
Citera
2021-01-19, 18:42
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nja, riktiga pedofiler är väl dessutom extremt ovanliga. Dom flesta dömda för såna brott är psykiskt sjuka som fastnat i att dom måste göra saker som anses tabu.

Nu känns det som att du försöker släta över djävulen.

1 av 25 är sociopat enligt högt uppsatta psykologer i USA.

1 av 100 är pedofil!

En annan fråga är varför inga kvinnor tycks vara det.
Mystiken tätnar...
Citera
2021-01-19, 18:44
Medlem
Citat:
Nu känns det som att du försöker släta över djävulen.

1 av 25 är sociopat enligt högt uppsatta psykologer i USA.

1 av 100 är pedofil!

En annan fråga är varför inga kvinnor tycks vara det.
Mystiken tätnar...

Nej sånt där tror jag inte på. Men du får gärna göra det
Citera
2021-01-19, 18:46
Medlem
Ufukdouds avatar
Svt sänder nån norsk serie på temat.
https://www.svtplay.se/motet-med-pedofilerna
Citera
2021-01-19, 19:37
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag misstänker att majoriteten av de med sådan läggning inte lever ut det eftersom de förstår att det är skadligt för barnen. Precis som att de flesta inom den stora mängden människor som tänder på vuxna men som aldrig får tillgång till sex ändå inte väljer att våldta så gäller detsamma säkert för pedofiler.
Citera
2021-01-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag misstänker att majoriteten av de med sådan läggning inte lever ut det eftersom de förstår att det är skadligt för barnen. Precis som att de flesta inom den stora mängden människor som tänder på vuxna men som aldrig får tillgång till sex ändå inte väljer att våldta så gäller detsamma säkert för pedofiler.
Ja?...

Och då är just frågan hur dessa pedofiler mår.

Ditt inlägg har inte så mycket med trådens frågeställning att göra. I princip upprepar du bara TS.
Citera
2021-01-19, 20:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Ja?...

Och då är just frågan hur dessa pedofiler mår.

Ditt inlägg har inte så mycket med trådens frågeställning att göra. I princip upprepar du bara TS.

Min poäng är att dessa pedofiler inte nödvändigtvis behöver må så mycket sämre än andra många vuxna som inte har tillgång till sex.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in