Citat:
Ursprungligen postat av
chromacor
Haha, ja det kan du ha lite rätt i 🙂
Jag har själv nästan bara Fjällrävenskaljackor 😆 Men de är faktiskt praktiska även på väg till Odengatan 😉
Jag har inget emot Fjällräven heller men äger för stunden inga plagg från den tillverkaren. Tycker inte att det företaget har utvecklats i en särskilt seriös och tilltalande riktning. Genomkommersiell tillverkare av massproducerade grejer. Otaliga olika varianter av Kånkenryggsäcken i alla jordens olika färger. Och den ständiga varumärkeshistorien man ska lyfta fram. Tramsigt! Men de har fortfarande några bra produkter.
Sen har deras byxor stigit lite väl i pris. Jag köpte ett par för ca: 800:- för en massa år sedan. Tyckte det var dyrt då! Bara några få år senare kostade samma modell runt 1200:-. Nu typ 1800:- :/ Då går det att hitta helt okej byxor från andra mindre berömda tillverkare, för ett klart lägre pris. Har slutat använda Fjällrävens byxor helt och hållet. Sen finns det andra åtråvärda plagg de haft i sitt sortiment, som jag skulle kunna tänka mig att betala för, som tyvärr verkar ha utgått..
Vad gäller Rushsäckarna så gillar jag storleken på Rush 12 men den sitter inte bra på ryggen. Antingen för högt, eller för lågt, och bröstremmen gör knappt nån nytta alls. Den använder jag inte. Den funkar därför mest till jobbpendling typ.
Rush 24 sitter bra på min rygg men knappast bättre en någon vanlig ryggsäck, som dock oftast kostar minst dubbelt så mycket. Dock är storleken på själva säcken lite väl för vardagssammanhang. Skulle som sagt vilja ha en mellanstorlek mellan 12 & 24. Även om de är förvånansvärt fräscha, ja nästan som nya även efter åratal av användning så börjar de tappa lite i stadga upplever jag. Inget jätteproblem än så länge men ändå.. Det är lite hatkärlek ändå. Smådetaljer som irriterar lite ibland.