Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-01-20, 01:11
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Hur gammal är du? Ta ett jobb och sen ut och res lite?! Kanske jobba lite utomlands och strunta i alla framtidsplaner ett tag. Du verkar deprimerad. Du måste leva lite.
Sen kan jag tillägga att det varit ett väldigt jobbigt år för många och det är många som mår dåligt just nu. Du är inte ensam.
Det enda som egentligen spelar någon roll är din hälsa. Fokusera på den! Vad tycker du är kul?! Finns det något jobb inom det du skulle kunna jobba med? Vad har du utbildat dig inom?

Är mellan 25-30. Jag har varit deprimerad, men skulle inte säga det längre, är på gott humör ofta, skrattar och tränar hårt. Lite mållös i livet. Mitt liv har inte förändrats mycket sedan viruset heller, min studietid har varit ganska isolerad.

Vet inte riktigt vad jag tycker är kul. Vill mest bara ha ett rutinmässigt jobb och göra det. Men går man ut i arbetslivet med den inställningen är risken stor att man förblir i den sitsen tänker jag?
Citera
2021-01-20, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Är mellan 25-30. Jag har varit deprimerad, men skulle inte säga det längre, är på gott humör ofta, skrattar och tränar hårt. Lite mållös i livet. Mitt liv har inte förändrats mycket sedan viruset heller, min studietid har varit ganska isolerad.

Vet inte riktigt vad jag tycker är kul. Vill mest bara ha ett rutinmässigt jobb och göra det. Men går man ut i arbetslivet med den inställningen är risken stor att man förblir i den sitsen tänker jag?
Man kan skratta även om man är deprimerad. Men ok! Oavsett vad..livet är inte konstant. Det är flytande. Bara för att du väljer ett jobb nu så betyder det inte att du kommer vara för för resten utav livet. Ta ett jobb och landa lite. Sen kommer ambitionerna tbx när du fått leva lite. Du behöver något annat ett tag. Isoleringen är just boven i dramat och det är den som för att du mår dåligt. Du behöver få något annat. Oavsett vad så skit i att oroa dig för framtiden. Ung är du bara en kort tid. Vuxen resterande livet. Ta vara på tiden du har nu. Det är därför jag säger att du borde resa lite och njuta.
Citera
2021-01-20, 03:53
Medlem
Tråkigt att höra, jag tappade det mesta av mitt driv redan i gymnasiet, är nu snart 33 och har ett dåligt betalt kontorsjobb utan utbildning. Akta så du inte blir som mig bara och lycka till.
Citera
2021-01-20, 10:08
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Tråkigt att höra, jag tappade det mesta av mitt driv redan i gymnasiet, är nu snart 33 och har ett dåligt betalt kontorsjobb utan utbildning. Akta så du inte blir som mig bara och lycka till.

Har du bara gymnasiet? Ungefär hur dåligt tjänar du? Inget illa menat men det är just så jag inte vill sluta upp...
Citera
2021-01-20, 10:10
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Man kan skratta även om man är deprimerad. Men ok! Oavsett vad..livet är inte konstant. Det är flytande. Bara för att du väljer ett jobb nu så betyder det inte att du kommer vara för för resten utav livet. Ta ett jobb och landa lite. Sen kommer ambitionerna tbx när du fått leva lite. Du behöver något annat ett tag. Isoleringen är just boven i dramat och det är den som för att du mår dåligt. Du behöver få något annat. Oavsett vad så skit i att oroa dig för framtiden. Ung är du bara en kort tid. Vuxen resterande livet. Ta vara på tiden du har nu. Det är därför jag säger att du borde resa lite och njuta.

Jobba, resa, njuta. Det låter trevligt. Jag får börja med att skaffa ett jobb då. Känns som ett rejält misslyckande att lägga studierna på paus.
Citera
2021-01-20, 10:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Glömde nämna att jag är väldigt ambitiös med min träning, utvecklas hela tiden där. Testosteronet tror jag är rätt högt faktiskt.
Aj fan. Där försvann universalrådet på Flashback, "börja träna", som annars magiskt skall lösa alla problem.
Citera
2021-01-20, 10:22
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Aj fan. Där försvann universalrådet på Flashback, "börja träna", som annars magiskt skall lösa alla problem.

Även jag har märkt att det är flashbacks lösning på många problem. "börja träna, ät hälsosamt och sov gott".
Citera
2021-01-20, 10:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Även jag har märkt att det är flashbacks lösning på många problem. "börja träna, ät hälsosamt och sov gott".
Det enda som återstår nu är väl "sluta runka".
Citera
2021-01-20, 10:30
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det enda som återstår nu är väl "sluta runka".

Om ändå svaret var så enkelt som att sluta onanera maniskt... säger ganska mycket om den genomsnittlige flashbackaren?
Citera
2021-01-20, 11:02
Medlem
Citat:
Jobba, resa, njuta. Det låter trevligt. Jag får börja med att skaffa ett jobb då. Känns som ett rejält misslyckande att lägga studierna på paus.
De är på paus! Du kan ta upp dem igen när du mår bättre.
Citera
2021-01-20, 23:57
Medlem
En plan är att skita i vad alla andra tycker, gör vad du själv känner för så når du friheten. Vill du hitta ett jobb utan ansvar så kan du söka såna och prova på, vem fan bryr sig om en robot tar över om 10 år, kan ju bli några månadslöner och lite tuttar att spana på åtminstone. Vill du vara deprimerad, leva på skattepengar och porrsurfa hela dagarna så har ingen annan med det att göra.

Det går alltid inspireras av andra, men att höra "när jag var lika gammal som dig jobbade jag dag och natt, renoverade ett hus och försörjde fru och barn, hade aldrig råd med nåt och söp inte på krogen varje helg". Ok det passade dig men vafan har det med mig att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in