2021-01-20, 15:21
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
När man porrsurfar stöter man ju på en och annan märklig formulering. Porr görs ju i hela världen, och ofta får indiska, sydamerikanska eller asiatiska videos lite märkliga titlar när de ska laddas upp på engelskaspråkiga streaming-sidor. Oftast är det bara kul och konstigt, men jag har seriöst stört mig på några saker.

- Tror man i Tyskland att det heter "Spray" när en man kommer? En massa tyska klipp heter något med "xxx milf getting sprayed". Och det är inte videos där tjejer blir spraymålade eller nerbajsade.

- "Dogging". I vår del av världen syftar detta uttryck på en särskild aktivitet, dvs när man träffas utomhus och har sex med publik. I vissa delar av världen verkar man dock ha uppfattat det som en alternativ för "doggy style". Extremt störande.

- "Getting drilled" och "Spitroast". Förnedrande formuleringar som jag föreställer mig gillas mest hos feta amerikanska pervon som hatar kvinnor för att de aldrig får knulla.

Vilka ord, fraser eller uttryck för er förbannade under porrsufen?
Citera
2021-01-20, 15:25
Medlem
SittFints avatar
Det enda jag kan hålla med om är "dogging", men kan inte minnas att jag sett det.
Citera
2021-01-20, 15:26
Medlem
Tarrous avatar
Ass-to-mouth - även om liknelsen är tydlig.
Citera
2021-01-20, 15:29
Medlem
Kaviar. Kan förväxlas med Kalles.
Citera
2021-01-20, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
När man porrsurfar stöter man ju på en och annan märklig formulering. Porr görs ju i hela världen, och ofta får indiska, sydamerikanska eller asiatiska videos lite märkliga titlar när de ska laddas upp på engelskaspråkiga streaming-sidor. Oftast är det bara kul och konstigt, men jag har seriöst stört mig på några saker.

- Tror man i Tyskland att det heter "Spray" när en man kommer? En massa tyska klipp heter något med "xxx milf getting sprayed". Och det är inte videos där tjejer blir spraymålade eller nerbajsade.

- "Dogging". I vår del av världen syftar detta uttryck på en särskild aktivitet, dvs när man träffas utomhus och har sex med publik. I vissa delar av världen verkar man dock ha uppfattat det som en alternativ för "doggy style". Extremt störande.

- "Getting drilled" och "Spitroast". Förnedrande formuleringar som jag föreställer mig gillas mest hos feta amerikanska pervon som hatar kvinnor för att de aldrig får knulla.

Vilka ord, fraser eller uttryck för er förbannade under porrsufen?
Skiljet sig tyskans spritzen speciellt mycket från svenskans spruta? Hur skulle svenska porrfilmsklipp översättas?
Citera
2021-01-20, 15:45
Medlem
Sett flera filmer där det står "fresh cum"
"Girl gets fresh cum on her face!"
djävlar vilken tur att det var färskt!!
Citera
2021-01-20, 15:50
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Skiljet sig tyskans spritzen speciellt mycket från svenskans spruta? Hur skulle svenska porrfilmsklipp översättas?

Alltså, när jag tänker efter så saknar engelskan ord för "spruta". Man använder det mindre målande "cum" i stället.

Den engelska översättningen av "spritzen" blir "splash", och det låter lite ju som om någon får en hink full med sagge kastad i nyllet. "Squirt" hade varit ett annat alternativ, men det låter lite ynkligt.
Citera
2021-01-20, 18:16
Medlem
Spritzen är ju typ standarduttryck i tyska porrfilmer, förmodligen för att man säger så i tyskland.

Har sett översättningar till Svenska som också kan bli lite tokiga. Tex "hynda blir skruvad"

Spitroast syftar ju bara på en sexuell ställning där kvinnan suger en kuk samtidigt som hon blir knullad, vad är förnedrande med det?

Oavsett ser jag inte det som ett problem med lite tokiga översättningar.
Citera
2021-01-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Ass-to-mouth - även om liknelsen är tydlig.

Vad är det som är felöversatt med ass-to-mouth?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in