Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-05-05, 17:09
  #97
Medlem
fellowvessels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Blir inte klok på det här.
Natten till lördag tog jag 35 mg och slocknade rejält.
Nästa natt sänker jag till 30 mg men då ligger jag vaken hela natten. Känns inte som att 5 mg bör göra sådan skillnad. Blev knappt trött på 30 mg.
En annan skillnad var att jag tog Attentin 10 mg vid 10-tiden. Kan det varit attentinet som fuckade upp lergiganets dåliga verkan?
Det kanske är för att lergigan inte är sömnmedicin.
Citera
2024-05-05, 21:23
  #98
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Det kanske är för att lergigan inte är sömnmedicin.

Det är fentiazinderivat. Hittade ändå svaret i fass.
Citera
2024-05-07, 12:54
  #99
Medlem
fellowvessels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Det är fentiazinderivat. Hittade ändå svaret i fass.
Så insatt är jag inte, antihistamin har jag hört den kallas, den är lugnande genom att påverka huden så används även emot klåda precis som Atarax. Lergigan även känd som Prometazin ger mig kraftigt illamående i huvudet, inget jag kan rekommendera. Genierna tog bort Nozinan & Pargitan från Sverige så nu är det minneslund som gäller.
Citera
2024-05-08, 09:09
  #100
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Så insatt är jag inte, antihistamin har jag hört den kallas, den är lugnande genom att påverka huden så används även emot klåda precis som Atarax. Lergigan även känd som Prometazin ger mig kraftigt illamående i huvudet, inget jag kan rekommendera. Genierna tog bort Nozinan & Pargitan från Sverige så nu är det minneslund som gäller.

Att kalla den antihistamin är felaktigt, den må ha en antihistaminerg verkan men inte renodlad antihistamin. Det är en gammal neuroleptika.
Citera
2024-05-09, 02:34
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Att kalla den antihistamin är felaktigt, den må ha en antihistaminerg verkan men inte renodlad antihistamin. Det är en gammal neuroleptika.
Vad är neuroleptika?
Citera
2024-05-09, 02:51
  #102
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakbenzo
Vad är neuroleptika?

Neuroleptika tar bort dopamin. De används vid psykoser. Men sedan finns det massor som inte fungerar mot psykos. Då använder man biverkan av dem som den menade verkan. T ex att man blir jättetrött, seg och dum.
Citera
2024-05-14, 04:46
  #103
Medlem
fellowvessels avatar
Prometazin/Lergigan är nostrum av rang må jag säga, mår som hjärnbarken fått rutten mård på sig.
Citera
Igår, 08:07
  #104
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Prometazin/Lergigan är nostrum av rang må jag säga, mår som hjärnbarken fått rutten mård på sig.

Det jävliga är läkarna som inte inser att det inte funkar för alla att man är bakis halva dagen efter. Vissa måste upp och jobba.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback