Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-02-24, 20:53
Medlem
KamratBlomquists avatar
Hur blev det egentligen med Linns FIS-poäng? Jag blir överraskad varje gång att hon startar så pass långt bak. Fick hon egentligen behålla några poäng? Senast jag läste var det ju goda nyheter att de frös hennes poäng ett år till även om förbundet glömt anmäla.
Citera
2023-02-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlomquist
Hur blev det egentligen med Linns FIS-poäng? Jag blir överraskad varje gång att hon startar så pass långt bak. Fick hon egentligen behålla några poäng? Senast jag läste var det ju goda nyheter att de frös hennes poäng ett år till även om förbundet glömt anmäla.
Hon fick ju tillbaka dem men sedan i nästa period så verkade de inte räknats utan hon fick gå på punkterna från Östersund plus straff (sedan blev de ju ännu sämre i Les Rousses trots att det loppet var mycket bättre) Jag vet inte exakt hur det där funkar, om hon helt enkelt varit borta för länge eller om de berodde på förbundets slarv.

Undrar om förbundet kunnat anmäla en annan åkare med bättre punkter som lämnat återbud imorgon för att ge Linn bättre startposition (borde dock få starta längst bak då men inget minne av att Bolsjunov gjorde det i Seefeld).
Citera
2023-02-24, 22:02
Medlem
Moonpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Hon fick ju tillbaka dem men sedan i nästa period så verkade de inte räknats utan hon fick gå på punkterna från Östersund plus straff (sedan blev de ju ännu sämre i Les Rousses trots att det loppet var mycket bättre) Jag vet inte exakt hur det där funkar, om hon helt enkelt varit borta för länge eller om de berodde på förbundets slarv.

Undrar om förbundet kunnat anmäla en annan åkare med bättre punkter som lämnat återbud imorgon för att ge Linn bättre startposition (borde dock få starta längst bak då men inget minne av att Bolsjunov gjorde det i Seefeld).

Alltså hur kan skidförbundet tappad det helt så att Linn måste starta som 41 bakom alla blåbärsnationer
förstaår att >Linn var lite lätt upprörd när förbundet missade att frysa henne punkter ..
Citera
2023-02-24, 22:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonpool
Alltså hur kan skidförbundet tappad det helt så att Linn måste starta som 41 bakom alla blåbärsnationer
förstaår att >Linn var lite lätt upprörd när förbundet missade att frysa henne punkter ..

Hon är rankad som nummer 267 hos FIS i distans och 46 i sprint. De skiljer ju på sprint och distans.
Citera
2023-03-09, 23:13
Medlem
Verkar som hon var tvungen att dra tillbaka ett Instagram-inlägg om sin bil…

Ford blev väl arga.
Citera
2023-06-11, 09:39
Medlem
Någon borde lära henne hur man lägger in subtitles på tuben. Nu har hon lagt in dem direkt på filmen…
Citera
2023-07-28, 14:31
Medlem
katws avatar
Intervju med Svahn från lägret i Italien:

https://www.youtube.com/watch?v=Dfq6U75qlmk&t=52s
Citera
2023-07-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Intervju med Svahn från lägret i Italien:

https://www.youtube.com/watch?v=Dfq6U75qlmk&t=52s
Tack

Alltid intressant att höra Linn tala till punkt och även om varken hon eller intervjuaren gör sig bäst på engelska var det betydligt mer matnyttigt än vad som står i svensk media.

Kortfattad sammanfattning är att hon tycker förra säsongen var hennes bästa i karriären sett till förutsättningarna men att hon nu i år kunnat göra allt hon velat på träning och har stora förhoppningar. Hon satsar lika mycket på distans och sprint och vill tävla så mycket som möjligt både för att hon saknat att tävla de senaste säsongerna men också för att samla poäng till totalcupen.
Citera
2023-07-29, 12:05
Medlem
Frågan är om Linn kommer ha en chans mot transan Skistad nästa säsong?
Citera
2023-11-16, 16:35
Medlem
Blir så trött. Journalisterna på plats i Gällivare frågar vad hon tycker om fluorvalla men inte varför hon inte ska köra sprinten.
Citera
2024-01-09, 12:41
Medlem
Med i Kallprat

https://www.svtplay.se/video/e3dBqxa...rat/linn-svahn
Citera
2024-01-12, 18:22
Medlem
Fick tips om en norsk artikel om Linn Svahn

https://www.dagbladet.no/sport/sjokket-traume/80756252
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera