Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2021-01-23, 05:22
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Men som sagt detta med förgiftning läste om en artikel en man i tyskland som förgiftade maten i vanliga matbutiker, Tanken gjorde mig nojjig så nu tänker jag så hela tiden. Så jag menar tekniskt sätt så är det ju inte omöjligt om det har hänt?
Det finns illvilja och risker med förgiftad mat, vi lever i en sån värld, men risken för trafikolyckor är betydligt större. Det är inget fel att vara försiktig men det är bättre med rutiner än med tvångstankar.
Citera
2021-01-23, 05:26
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribolt
Säga vad man vill om religion, men jag gillar din entuasiasm - ditt driv.
Tack för att du läser!
Citera
2021-01-23, 05:29
Medlem
Ja precis! Jag vet ju själv att mina tankar är orealistiska, Men samtidigt varför ens uppkommer dom? Det som är irriterande inte normalt att få tanken nu är detta förgiftad, Många gånger jag kastat mat jag misstänkt eller dricka när jag trott det har varit öppnat eller spetsat med något.
Citera
2021-01-23, 05:41
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ja precis! Jag vet ju själv att mina tankar är orealistiska, Men samtidigt varför ens uppkommer dom? Det som är irriterande inte normalt att få tanken nu är detta förgiftad, Många gånger jag kastat mat jag misstänkt eller dricka när jag trott det har varit öppnat eller spetsat med något.
Tvångstankar utgår inte ifrån vad man tror utan är en påverkan på medvetandet. Det är inte så stor skillnad på tvångstanke och inre röst. Jag försöker negligera tvångstankar.
Citera
2021-01-23, 06:29
Bannlyst
Citat:
Blev erbjuden Zyprexa.
Vilken dos? Det är viktigt att du börjar ta medicinen snarast. Din text att döma så lider du utav paranoida vanföreställningar och tankestörning. Ser du saker eller hör röster? Tror du är psykotisk.
Citera
2021-01-23, 06:30
Bannlyst
Tror du att andra vill dig illa annat än via förgiftning?
Citera
2021-01-23, 06:32
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:

Vet inte om det redan tagits upp men du kanske också borde slänga ett getöga på denna personlighetsstörning:

https://www.webmd.com/mental-health/...ity-disorder#1

Verkar stämma ganska bra med det du beskriver.
Citera
2021-01-23, 08:31
Medlem
Det enda som gör oss till människor är andra människor. Du håller på evolva till nån ny spännande art förgrenad från människosläktet.

Isolering tar mer på hjärnan än att sniffa lim.

Föreslår att du äter din medicin och sen sakta börjar umgås.
Citera
2021-01-23, 09:44
Medlem
Varför slutade du med sertralinet? Som du säger själv så började det värsta efter att du slutade? Börja igen?
Citera
2021-01-23, 12:27
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Tjenare, Det är så på senaste tid har jag varit väldigt isolerad från omvärlden och jag har valt det själv. Känns tryggt så, , Sen är jag rädd att bli förgiftad och tror att alla vill mig illa är även misstänksam mot familj/släkt konstigt nog. Känns som jag inte kan lita på någon har en jag litar på till 100%, Dock så har jag inga tankar på att folk vill skada/döda mig eller att jag är förföljd eller liknande. Har jag utvecklat någon psykossjukdom eller har jag bara blivit så här? Kan säga isoleringen har pågått säkert 3år, Har inte varit med en enda vän brytit kontakten med alla nästan ignorerar alla som ringer mig så dom har slutat. Varför är jag inte intresserad av att umgås med människor som alla andra? Vad kan ha gått fel i mitt huve, Kan tillägga förut i tiden var jag inte denna person jag är nu, Tackar nej till allt även om familj frågar om jag ska tex med ut och äta eller vad som helst. Jag vill bara sitta på mitt rum och inte göra någonting, och Ja jag är i kontakt med psykatrin men jag tror att dom också vill mig illa försöker skriva ut farliga läkemedel så jag ska dö av hjärtstopp har jag målat upp i min skalle. Så vågar inte ta läkemedel. Vad jag ville få ut av detta var hur ska man kunna leva med såna här tankar dagligen? Och när ska man kunna leva normalt vad krävs igentligen? Och jag kan lätt få grova utbrott blir inte lite "arg". Och det skrämmer mig efteråt blir jag ju självklart ångerfull. Då kan jag gå ut och slå sönder händerna skalla mig själv, Säga precis vad som helst. Efteråt får jag världens ångest såklart. Alltså kan jag ha utvecklat någon speciell sjukdom? Jag funderar ärligt på att avsluta mitt liv, All hjälp uppskattas. Och Nej vill inte läggas in på någon "akut" psykatri inte direkt blivit förvärrat måendet mår alltid såhär. Gjort under en lång tid

Det här är ju som bäddat för extrem psykisk ohälsa. För det första förstår du väl ändå (om du försöker tänka rationellt) att vården bara vill ditt bästa och det där du har fått utskrivert är ju för att hjälpa dig? Får man fråga vad du har fått utskrivet? Antar att det är någon form av anti-psykotisk medicin bla.

Sen att du isolerat dig i TRE år är ju även det som att be om en psykos/depression och liknande. Du behöver professionell hjälp och adekvat medicinering.

Har du ingen du känner som jobbar inom vården du känner dig trygg med och kan anförtro dig saker till?
Citera
2021-01-23, 17:09
Medlem
Nej hör inte röster ser inte saker, Slutade med SSRI För att jag ville se hur jag blev utan. Och började aldrig igen, försökte va stark psykisk hörde att utsättningsymtom går över så småning om så jag väntade och väntade
Citera
2021-01-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Det här är ju som bäddat för extrem psykisk ohälsa. För det första förstår du väl ändå (om du försöker tänka rationellt) att vården bara vill ditt bästa och det där du har fått utskrivert är ju för att hjälpa dig? Får man fråga vad du har fått utskrivet? Antar att det är någon form av anti-psykotisk medicin bla.

Sen att du isolerat dig i TRE år är ju även det som att be om en psykos/depression och liknande. Du behöver professionell hjälp och adekvat medicinering.

Har du ingen du känner som jobbar inom vården du känner dig trygg med och kan anförtro dig saker till?

Jag förstår att dom vill det, Jag har tyvärr ingen jag känner som jobbar i vården. Ja lite oklart vad jag behöver, Då jag inte hade dessa symtom på antideppresiva men kanske utvecklade någon form av depression/psykos under denna tid jag slutade. Var många månader sen, Sen dess har jag mått riktigt piss hade grov panikångest varje dag den försvann dock.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in