Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-26, 10:57
Medlem
Har en påslös dammsugare som jag tänkte göra mig av med. Den är bra men filtret måste rengöras ofta och det dammar nåt fruktansvärt. Eftersom jag flyttat från hus kan jag inte blåsa rent utan att det dammar in hos grannarna.

Jag bor i en trea med två ungar och två katter. Tips på en dammsugare som är pålitlig och bra? Eller några märken man definitivt ska undvika?
Citera
2021-01-26, 11:19
Medlem
Jordgubbes avatar
Filtret är viktigt om du skall köpa en riktig dammsugare så du inte fyller lägenheten med finfördelat damm, leta recensioner på prisjakt. Om inte hörnen, mattor, sugkraft och luftfilter är prio, så är en robotdammsugare rätt trevlig. Sistnämnda förutsätter att ni alla hjälps åt att plocka upp från golvet först samt tycker det är okej att pilla med dess dammlåda i handfatet efter var och varannan körning.
Citera
2021-01-26, 11:26
Medlem
En iRobot damsugarrobot eller liknande i klassen 5000+, brukar finnas begagnade på blocket. Går att tidstyras eller att de startar när man går hemifrån (när appen märker det). Själva grejen med robotdammsugare är att de ju kör 1-2 timmar varje dag och då lyckas plocka upp det mesta. Dock inte så kul om man pandemijobbar hemma.

Komplettera med en skaftdammsugare , jag köpte dyson men miele, bosch och elektrolux är bra också

https://www.radron.se/tester/koksmas...aftdammsugare/
Citera
2021-01-26, 11:44
Medlem
Det finns bara ett dammsugarmärke som är värd namnet nämligen Miele. Miele säger att de gör produkter som ska hålla i 20 år och det stämmer säkert för min är långt över 30 år och fungerar fortfarande utmärkt. En helt vanlig standardmodell.
Citera
2021-01-26, 11:54
Medlem
Miele absolut. Finns också sladdlös
Dyson också väldigt bra.
Citera
2021-01-26, 11:56
Medlem
Carl Serungs avatar
Dyson.
Utklassar allt.
Citera
2021-01-26, 12:12
Bannlyst
iRobot.
Citera
2021-02-23, 22:53
Medlem
Dammsugare från Bosch kan jag rekommendera.
Citera
2021-02-26, 14:22
Medlem
Ja, rekommenderar en Dyson - man slipper att köpa påsar, och den är liten och smidig utan sladd.
Citera
2021-10-06, 14:19
Medlem
2n00b4Us avatar
Hur är kvalitén på 3in1 dammsugare? Tycker de verkar rätt smidiga annars. Miele Triflex HX1 såg bra ut, men jag tyckte att den var ganska dyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in