• 1
  • 2
2021-01-26, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomstershorts
?
För att det är kul?
Tänk dig själv om inget var på riktigt, då blir man frestad att göra saker som skulle
klassas som grova brott om det var på riktigt.
Vad är meningen med att bestiga vad som är socialt accepterat eller hur ja ska förklara om det inte spelade roll? Då kan du lika gärna göra nåt vettigare som ger dig nåt eller? Plus mer spännande om de e på riktigt då står ju saker på spel
Citera
2021-01-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Tror det är att du tänkt för långt bara. Det går över när du slutar tänka så mycket. Men allt är ju individuellt.
Grejen är att jag brukar inte sitta och tänka, jag tänker aldrig speciellt långt.
Så det kan det nog inte vara.

Det är därför jag blir fundersam på varför de här overklighets känslorna kommer.
Just nu tillexempel nu har jag dem inte. Men så fort jag ställer mig upp, tittar på min hand
kommer känslorna.
Citera
2021-01-26, 23:22
Medlem
Citat:
Grejen är att jag brukar inte sitta och tänka, jag tänker aldrig speciellt långt.
Så det kan det nog inte vara.

Det är därför jag blir fundersam på varför de här overklighets känslorna kommer.
Just nu tillexempel nu har jag dem inte. Men så fort jag ställer mig upp, tittar på min hand
kommer känslorna.
Jo det kan bli konstigt. Sluta med droger ?
Det är ju läskigt om du begår brott för att testa om du finns
Citera
2021-01-26, 23:25
Medlem
Citat:
Han har haft en tidigare period präglad av något inom vad man kan klassa som att bryta mot lagen, eller så ser han bara upp till kriminella? Eller så finns dom tankarna i oss alla och är naturligt i det samhälle vi lever i
Citera
2021-01-26, 23:26
Medlem
Citat:
Läskigt för vem?¨

Är det mest kvinnor på just denna del av forumet?
Citera
2021-01-26, 23:43
Medlem
Citat:
Kan sitta i soffan, i bilen eller var som helst och tänka såhär:
Är livet på riktigt?
Livet kanske är en illusion ...och vad är då jag?

När jag blev stoppad av snuten för ett tag sedan tänkte jag
"Är de här poliserna på riktigt?"
Ska tilläggas att jag aldrig känt så förut.
Det började för kanske en månad sen...

Det är mycket oroande då det är helt främmande för mig att tänka så.
Jag upplever det starkt.

Många gurus och filosofer säger att detta är en dröm. Dock en mer verklig sådan..
Du är inte dina tankar, känslor, kropp osv men du är väsendet som ser och upplever detta/dessa. Du är observatören.

Finns många visa som gått före oss, Buddha, Ramana Maharshi, papaji mfl.

En som är populär nu är Mooji, finns hur mycket Youtubes som helst med honom och även människor som har samma upplevelser och tankegångar som du. https://youtu.be/5G-6VhnjW0s

En annan duktig och känd ’guru’ är Eckhart Tolle. Finns väldigt mycket youtubematerial med honom likaså. https://youtu.be/6StRwsSBubw

Alla stora filosofer skulle säga att du håller på att vakna upp ur drömmen!
Citera
2021-01-27, 11:20
Medlem
Stress och ångest?
Citera
2021-01-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ja det hindrar mig i vardagen, då känslorna är så pass starka att jag skulle kunna begå grova brott
(har än bara tänkt tanken)
eftersom tja om livet inte är på riktigt...då spelar inget jag gör någon roll.

Låter ju mer som om du är avstängd från dina känslor i såfall? Där får man ju mer direkt feedback på saker och försöker att avstå från saker som känns fel. Du vet ju i alla fall vad som är fel och rätt och får väl förhålla dig till det, om du kliver över gränsen lär du rätt fort få besök av polisen, det juridiska osv och det är på allvar vill jag lova.

Kanske dags att börja med mer träning, då blir man mer lugn i kroppen och får mer tydliga gränser vart man börjar och slutar.
Citera
2021-01-28, 17:43
Medlem
Idag skrek någon -Våldtäktsman! efter mig.
Och jag blev rädd att jag kanske går ut på natten,
sätter mig i bilen och drar till nåt ställe där unga tjejer hänger och våldtar dem?
I sömnen menar jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in